Kun moottori on kylmä ja painat vähän kaasua, ryyppyläpän pitäisi mennä täysin kiinni!Pasi_ kirjoitti:Onko se ryyppyläppä tällöin auki vai kiinni "oletuksena"?
SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nyt olisi mekanismi suht selvillä mutta jokin säätö tuossa on pielessä, koska kun laitan sen ryypyn vieterin paikalleen ja kannen kiinni, niin jos laitan ne merkit vastakkain niin joko läppä on suht "tiukasti" täysin auki, tai sitten jos pyöräytän kantta 360 astetta myötäpäivään niin ryyppyläppä on taas niin tiukasti kiinni että ainakaan kuuman veden siitä läpi johtaminen ei avannut milliäkään läppää.Mois kirjoitti:Kun moottori on kylmä ja painat vähän kaasua, ryyppyläpän pitäisi mennä täysin kiinni!Pasi_ kirjoitti:Onko se ryyppyläppä tällöin auki vai kiinni "oletuksena"?
Kuuluisiko siinä ryypyssä missä se haarukkakin on, olla jokin jousi tms joka vaikuttaa siihen vivustoon joka menee ryypyn männälle ja läpälle?
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Voisko joku mitata miten syvällä nuo seosruuvit olevat , vaikkapa ihan työntömitalla?
Saisi ehkäpä ainakin sinneppäin nuo kaasarin säädöt aluksi.
Saisi ehkäpä ainakin sinneppäin nuo kaasarin säädöt aluksi.
Sedan GT '73
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Moro,
En nyt itse näe tuota seosruuvin syvyyden mittaa oleellisena.
Kiristä pohjaan (hellästi hehe) ja aiemmissa viestiketjun viesteissä ilmennyt tehdasasetuksen kierrosmäärä auki. Olikohan se nyt 3,5 kierrosta auki.
En nyt itse näe tuota seosruuvin syvyyden mittaa oleellisena.
Kiristä pohjaan (hellästi hehe) ja aiemmissa viestiketjun viesteissä ilmennyt tehdasasetuksen kierrosmäärä auki. Olikohan se nyt 3,5 kierrosta auki.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Itse näkisin että saisi ainakin lähelle tuolla tavoin. Kaasarin rungot ja seosruuvit luulisi olevan kuitenkin identtisiä, ellei niissä sitten ole ollut useampaa valmistajaa(alihankkijaa)...hessu75 kirjoitti:Moro,
En nyt itse näe tuota seosruuvin syvyyden mittaa oleellisena.
Kiristä pohjaan (hellästi hehe) ja aiemmissa viestiketjun viesteissä ilmennyt tehdasasetuksen kierrosmäärä auki. Olikohan se nyt 3,5 kierrosta auki.
Joo...kun laitoin tuon huoltosarjan tuohon kaasariin, menin sitten töppäämään ja vaihdoin myös seosruuvien O-renkaat.(olisi kannattanut jättää koskemattomaksi nuo seosruuvit) Tuntuu että melko jäykiksi menivät sen jälkeen ruuvit. Ei oikein osaa sanoa, koska ovat pohjassa
Sedan GT '73
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Se onkin pahempi juttu jos o-renkaat on liian paksut
Tossa mun Scannaamat säätöohjeet:
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... olex_1.pdf
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... olex_2.pdf
Lisää Solexin säätöohjeita:
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... 509750.jpg
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... 509749.jpg
Tossa mun Scannaamat säätöohjeet:
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... olex_1.pdf
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... olex_2.pdf
Lisää Solexin säätöohjeita:
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... 509750.jpg
http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... 509749.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Noniin, jos jollain on niitä seosruuveja ehjillä O-renkailla niin ilmoitelkaapa. Ihan muusinahan ne sitten lopulta olivat, kierteen välissä jne...
Sedan GT '73
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Noniin hain paikallisesta kumiliikkeestä O-renkaat. Mittasin työntömitalla seosruuvien(ilman O-renkaita) syvyydet pohjasta kierrosten välein ja laitoin korkeudet muistiin. 3.5 kierrosta on nyt auki, kokeillaan sitten käymään, ja raportoidaan kunhan kaasari on taas kiinni.Sumu kirjoitti:Noniin, jos jollain on niitä seosruuveja ehjillä O-renkailla niin ilmoitelkaapa. Ihan muusinahan ne sitten lopulta olivat, kierteen välissä jne...
Tässä siis etuna ettei tarvi survoa ruuvia väkisin pohjaan sillä se on aivan v*tun tiukka vaikka kuinka sitä voiteli ja pysyy ruuvin kanta siedettävänä.
Sedan GT '73
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Jatketaan, sain kaasarin kiinni ja käynti hieman parempi. Kuitenkin huopaa vielä eli meina sammua. Pitää tuo sytkä säätää vielä kun ehtii.
Mitäs tuo perusennakko olikaan tuollaisessa '85 Granadan 2.3:ssa? Kärjettömän vaihdoin aikoinaan kärjelliseen joten oliko vaikutusta tuohon ennakkoon?
Mitäs tuo perusennakko olikaan tuollaisessa '85 Granadan 2.3:ssa? Kärjettömän vaihdoin aikoinaan kärjelliseen joten oliko vaikutusta tuohon ennakkoon?
Sedan GT '73
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Taitaapi olla Colkki-koneissa se vakio 10 astetta.
Ainakin omassa 2.3 kaasari ja 2.9 ruisku Colkissa sillä tehnyt perus-säädöt.
Ainakin omassa 2.3 kaasari ja 2.9 ruisku Colkissa sillä tehnyt perus-säädöt.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
Mulla viri 2.8:ssa 6 astetta perusennakko ja sillä pelaa parhaiten kaikilla kierrosalueilla, vielä täytyisi vähän rajoittaa maksimiennakkoa että vetäisi paremmin myös +5000 rpm....tuon saman 6 astetta antaa -73 Caprin korjauskirja 2,3 ja 2,6 koneille...Capri 2,8i:lle antaa Autodata 12 astetta...jostakin tuolta välimaastosta se sopiva löytyy kokeilemalla.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot
isoatlas kirjoitti:Mulla viri 2.8:ssa 6 astetta perusennakko ja sillä pelaa parhaiten kaikilla kierrosalueilla, vielä täytyisi vähän rajoittaa maksimiennakkoa että vetäisi paremmin myös +5000 rpm....tuon saman 6 astetta antaa -73 Caprin korjauskirja 2,3 ja 2,6 koneille...Capri 2,8i:lle antaa Autodata 12 astetta...jostakin tuolta välimaastosta se sopiva löytyy kokeilemalla.
Mulla on 12 astetta ennakko 2.8 Efissä (katsottu ja säädetty usempaa otteeseen lampulla). Jossain se siellä nurkilla pyörii ite heittäisin 9-13 astetta arvioksi.
Max ennakko oli jotain 45 mutta se on ilman kuormaa/tod matalalla kuormalla. Maksimi kuormalla ja 6000rpm ennakko on 22 astetta. Mulla on ollut 15 asttettakin, mutta se on liikaa potkii takaisin käynnistäessä. Tyhjäkäynnillä 900-1000rpm on muistaakseni 15-16 asttetta ennakkoa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!