Sivu 6/6

Lähetetty: 07 Loka 2014, 16:25
Kirjoittaja Mois
Pasi_ kirjoitti:Onko se ryyppyläppä tällöin auki vai kiinni "oletuksena"?
Kun moottori on kylmä ja painat vähän kaasua, ryyppyläpän pitäisi mennä täysin kiinni!

Lähetetty: 07 Loka 2014, 20:36
Kirjoittaja Pasi_
Mois kirjoitti:
Pasi_ kirjoitti:Onko se ryyppyläppä tällöin auki vai kiinni "oletuksena"?
Kun moottori on kylmä ja painat vähän kaasua, ryyppyläpän pitäisi mennä täysin kiinni!
Nyt olisi mekanismi suht selvillä mutta jokin säätö tuossa on pielessä, koska kun laitan sen ryypyn vieterin paikalleen ja kannen kiinni, niin jos laitan ne merkit vastakkain niin joko läppä on suht "tiukasti" täysin auki, tai sitten jos pyöräytän kantta 360 astetta myötäpäivään niin ryyppyläppä on taas niin tiukasti kiinni että ainakaan kuuman veden siitä läpi johtaminen ei avannut milliäkään läppää.
Kuuluisiko siinä ryypyssä missä se haarukkakin on, olla jokin jousi tms joka vaikuttaa siihen vivustoon joka menee ryypyn männälle ja läpälle?

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 29 Touko 2016, 12:15
Kirjoittaja Sumu
Voisko joku mitata miten syvällä nuo seosruuvit olevat , vaikkapa ihan työntömitalla?
Saisi ehkäpä ainakin sinneppäin nuo kaasarin säädöt aluksi.

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 29 Touko 2016, 15:35
Kirjoittaja hessu75
Moro,

En nyt itse näe tuota seosruuvin syvyyden mittaa oleellisena.
Kiristä pohjaan (hellästi hehe) ja aiemmissa viestiketjun viesteissä ilmennyt tehdasasetuksen kierrosmäärä auki. Olikohan se nyt 3,5 kierrosta auki.

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 29 Touko 2016, 17:34
Kirjoittaja Sumu
hessu75 kirjoitti:Moro,

En nyt itse näe tuota seosruuvin syvyyden mittaa oleellisena.
Kiristä pohjaan (hellästi hehe) ja aiemmissa viestiketjun viesteissä ilmennyt tehdasasetuksen kierrosmäärä auki. Olikohan se nyt 3,5 kierrosta auki.
Itse näkisin että saisi ainakin lähelle tuolla tavoin. Kaasarin rungot ja seosruuvit luulisi olevan kuitenkin identtisiä, ellei niissä sitten ole ollut useampaa valmistajaa(alihankkijaa)...

Joo...kun laitoin tuon huoltosarjan tuohon kaasariin, menin sitten töppäämään ja vaihdoin myös seosruuvien O-renkaat.(olisi kannattanut jättää koskemattomaksi nuo seosruuvit) Tuntuu että melko jäykiksi menivät sen jälkeen ruuvit. Ei oikein osaa sanoa, koska ovat pohjassa :lol:

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 30 Touko 2016, 13:11
Kirjoittaja Mois

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 22:04
Kirjoittaja Sumu
Noniin, jos jollain on niitä seosruuveja ehjillä O-renkailla niin ilmoitelkaapa. Ihan muusinahan ne sitten lopulta olivat, kierteen välissä jne...

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 17:12
Kirjoittaja Sumu
Sumu kirjoitti:Noniin, jos jollain on niitä seosruuveja ehjillä O-renkailla niin ilmoitelkaapa. Ihan muusinahan ne sitten lopulta olivat, kierteen välissä jne...
Noniin hain paikallisesta kumiliikkeestä O-renkaat. Mittasin työntömitalla seosruuvien(ilman O-renkaita) syvyydet pohjasta kierrosten välein ja laitoin korkeudet muistiin. 3.5 kierrosta on nyt auki, kokeillaan sitten käymään, ja raportoidaan kunhan kaasari on taas kiinni.

Tässä siis etuna ettei tarvi survoa ruuvia väkisin pohjaan sillä se on aivan v*tun tiukka vaikka kuinka sitä voiteli ja pysyy ruuvin kanta siedettävänä.

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 21:06
Kirjoittaja Sumu
Jatketaan, sain kaasarin kiinni ja käynti hieman parempi. Kuitenkin huopaa vielä eli meina sammua. Pitää tuo sytkä säätää vielä kun ehtii.
Mitäs tuo perusennakko olikaan tuollaisessa '85 Granadan 2.3:ssa? Kärjettömän vaihdoin aikoinaan kärjelliseen joten oliko vaikutusta tuohon ennakkoon?

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 11:29
Kirjoittaja hessu75
Taitaapi olla Colkki-koneissa se vakio 10 astetta.
Ainakin omassa 2.3 kaasari ja 2.9 ruisku Colkissa sillä tehnyt perus-säädöt.

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 12:38
Kirjoittaja isoatlas
Mulla viri 2.8:ssa 6 astetta perusennakko ja sillä pelaa parhaiten kaikilla kierrosalueilla, vielä täytyisi vähän rajoittaa maksimiennakkoa että vetäisi paremmin myös +5000 rpm....tuon saman 6 astetta antaa -73 Caprin korjauskirja 2,3 ja 2,6 koneille...Capri 2,8i:lle antaa Autodata 12 astetta...jostakin tuolta välimaastosta se sopiva löytyy kokeilemalla.

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 16:47
Kirjoittaja Vermilion
isoatlas kirjoitti:Mulla viri 2.8:ssa 6 astetta perusennakko ja sillä pelaa parhaiten kaikilla kierrosalueilla, vielä täytyisi vähän rajoittaa maksimiennakkoa että vetäisi paremmin myös +5000 rpm....tuon saman 6 astetta antaa -73 Caprin korjauskirja 2,3 ja 2,6 koneille...Capri 2,8i:lle antaa Autodata 12 astetta...jostakin tuolta välimaastosta se sopiva löytyy kokeilemalla.

Mulla on 12 astetta ennakko 2.8 Efissä (katsottu ja säädetty usempaa otteeseen lampulla). Jossain se siellä nurkilla pyörii ite heittäisin 9-13 astetta arvioksi.
Max ennakko oli jotain 45 mutta se on ilman kuormaa/tod matalalla kuormalla. Maksimi kuormalla ja 6000rpm ennakko on 22 astetta. Mulla on ollut 15 asttettakin, mutta se on liikaa potkii takaisin käynnistäessä. Tyhjäkäynnillä 900-1000rpm on muistaakseni 15-16 asttetta ennakkoa.