SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Mois » 07 Loka 2014, 16:25

Pasi_ kirjoitti:Onko se ryyppyläppä tällöin auki vai kiinni "oletuksena"?


Kun moottori on kylmä ja painat vähän kaasua, ryyppyläpän pitäisi mennä täysin kiinni!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7785
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Pasi_ » 07 Loka 2014, 20:36

Mois kirjoitti:
Pasi_ kirjoitti:Onko se ryyppyläppä tällöin auki vai kiinni "oletuksena"?


Kun moottori on kylmä ja painat vähän kaasua, ryyppyläpän pitäisi mennä täysin kiinni!

Nyt olisi mekanismi suht selvillä mutta jokin säätö tuossa on pielessä, koska kun laitan sen ryypyn vieterin paikalleen ja kannen kiinni, niin jos laitan ne merkit vastakkain niin joko läppä on suht "tiukasti" täysin auki, tai sitten jos pyöräytän kantta 360 astetta myötäpäivään niin ryyppyläppä on taas niin tiukasti kiinni että ainakaan kuuman veden siitä läpi johtaminen ei avannut milliäkään läppää.
Kuuluisiko siinä ryypyssä missä se haarukkakin on, olla jokin jousi tms joka vaikuttaa siihen vivustoon joka menee ryypyn männälle ja läpälle?
Pasi_
 
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Loka 2014, 16:22

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja Sumu » 29 Touko 2016, 12:15

Voisko joku mitata miten syvällä nuo seosruuvit olevat , vaikkapa ihan työntömitalla?
Saisi ehkäpä ainakin sinneppäin nuo kaasarin säädöt aluksi.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja hessu75 » 29 Touko 2016, 15:35

Moro,

En nyt itse näe tuota seosruuvin syvyyden mittaa oleellisena.
Kiristä pohjaan (hellästi hehe) ja aiemmissa viestiketjun viesteissä ilmennyt tehdasasetuksen kierrosmäärä auki. Olikohan se nyt 3,5 kierrosta auki.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja Sumu » 29 Touko 2016, 17:34

hessu75 kirjoitti:Moro,

En nyt itse näe tuota seosruuvin syvyyden mittaa oleellisena.
Kiristä pohjaan (hellästi hehe) ja aiemmissa viestiketjun viesteissä ilmennyt tehdasasetuksen kierrosmäärä auki. Olikohan se nyt 3,5 kierrosta auki.


Itse näkisin että saisi ainakin lähelle tuolla tavoin. Kaasarin rungot ja seosruuvit luulisi olevan kuitenkin identtisiä, ellei niissä sitten ole ollut useampaa valmistajaa(alihankkijaa)...

Joo...kun laitoin tuon huoltosarjan tuohon kaasariin, menin sitten töppäämään ja vaihdoin myös seosruuvien O-renkaat.(olisi kannattanut jättää koskemattomaksi nuo seosruuvit) Tuntuu että melko jäykiksi menivät sen jälkeen ruuvit. Ei oikein osaa sanoa, koska ovat pohjassa :lol:
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja Mois » 30 Touko 2016, 13:11

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7785
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja Sumu » 07 Kesä 2016, 22:04

Noniin, jos jollain on niitä seosruuveja ehjillä O-renkailla niin ilmoitelkaapa. Ihan muusinahan ne sitten lopulta olivat, kierteen välissä jne...
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja Sumu » 08 Kesä 2016, 17:12

Sumu kirjoitti:Noniin, jos jollain on niitä seosruuveja ehjillä O-renkailla niin ilmoitelkaapa. Ihan muusinahan ne sitten lopulta olivat, kierteen välissä jne...

Noniin hain paikallisesta kumiliikkeestä O-renkaat. Mittasin työntömitalla seosruuvien(ilman O-renkaita) syvyydet pohjasta kierrosten välein ja laitoin korkeudet muistiin. 3.5 kierrosta on nyt auki, kokeillaan sitten käymään, ja raportoidaan kunhan kaasari on taas kiinni.

Tässä siis etuna ettei tarvi survoa ruuvia väkisin pohjaan sillä se on aivan v*tun tiukka vaikka kuinka sitä voiteli ja pysyy ruuvin kanta siedettävänä.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja Sumu » 08 Kesä 2016, 21:06

Jatketaan, sain kaasarin kiinni ja käynti hieman parempi. Kuitenkin huopaa vielä eli meina sammua. Pitää tuo sytkä säätää vielä kun ehtii.
Mitäs tuo perusennakko olikaan tuollaisessa '85 Granadan 2.3:ssa? Kärjettömän vaihdoin aikoinaan kärjelliseen joten oliko vaikutusta tuohon ennakkoon?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja hessu75 » 09 Kesä 2016, 11:29

Taitaapi olla Colkki-koneissa se vakio 10 astetta.
Ainakin omassa 2.3 kaasari ja 2.9 ruisku Colkissa sillä tehnyt perus-säädöt.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja isoatlas » 09 Kesä 2016, 12:38

Mulla viri 2.8:ssa 6 astetta perusennakko ja sillä pelaa parhaiten kaikilla kierrosalueilla, vielä täytyisi vähän rajoittaa maksimiennakkoa että vetäisi paremmin myös +5000 rpm....tuon saman 6 astetta antaa -73 Caprin korjauskirja 2,3 ja 2,6 koneille...Capri 2,8i:lle antaa Autodata 12 astetta...jostakin tuolta välimaastosta se sopiva löytyy kokeilemalla.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

ViestiKirjoittaja Vermilion » 09 Kesä 2016, 16:47

isoatlas kirjoitti:Mulla viri 2.8:ssa 6 astetta perusennakko ja sillä pelaa parhaiten kaikilla kierrosalueilla, vielä täytyisi vähän rajoittaa maksimiennakkoa että vetäisi paremmin myös +5000 rpm....tuon saman 6 astetta antaa -73 Caprin korjauskirja 2,3 ja 2,6 koneille...Capri 2,8i:lle antaa Autodata 12 astetta...jostakin tuolta välimaastosta se sopiva löytyy kokeilemalla.



Mulla on 12 astetta ennakko 2.8 Efissä (katsottu ja säädetty usempaa otteeseen lampulla). Jossain se siellä nurkilla pyörii ite heittäisin 9-13 astetta arvioksi.
Max ennakko oli jotain 45 mutta se on ilman kuormaa/tod matalalla kuormalla. Maksimi kuormalla ja 6000rpm ennakko on 22 astetta. Mulla on ollut 15 asttettakin, mutta se on liikaa potkii takaisin käynnistäessä. Tyhjäkäynnillä 900-1000rpm on muistaakseni 15-16 asttetta ennakkoa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1456
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron