-77 2d ohc
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Valitettavasti jouduin toisaalle presentaatiota pitämään samanaikaisesti eikä keikkakuskiakaan saatu. Käytiin kyllä muutama viikko ennen tuota Padasjoella jäärataa ajamassa. Kohtuu hyvin vanhus pelasi yli 300 km:n reissun. Mitä ny ryki paluumatkan, joka lopulta jäljittyi tulppavikaan. Ai niin, nopein Padasjoella Kulutus 11 tienoilla piikkien kanssa repimiset mukaan lukien. Voima vaan hukassa kun piti tyytyä laittamaan sierran webru takaisin. Kovin ruiskua kaipaisi
Penkissä käyty. Laitetaampa pieni veikkaus pystyyn mitä löytyi voimaa ja paljon oli keskikulutus penkkireissulla (sisältäen noin 400 km matka-ajoa noin 90 km/h, ehkä 60 km kaupunkialueella ja penkitys)? Lähimmäs arvannut saa palkinnoksi 165-lohkoisen ohc:n karburaattoreineen kaikkineen!
Kone siis sisältää:
-Ihan itse kaivelemani kansi
-lohkoa laskettu 1,8 mm ja kantta milli, eli puristukset jotain päälle 10.
-Rengastettu la laakeroitu luonnollisesti
-Burtonin 134 profiilin omaava vääntönenä (266/11,68 )
-Itsetehty peltisarja ja 2" putkisto yhdellä läpihönkivällä simonssilla ja yhdellä dynomaxin "turbo" vaimentimella
-Sierran vakio dgav weber ja kärjetön sytkä
Edit: nokkaan oli lipsahtanut pari astetta liikaa
Kone siis sisältää:
-Ihan itse kaivelemani kansi
-lohkoa laskettu 1,8 mm ja kantta milli, eli puristukset jotain päälle 10.
-Rengastettu la laakeroitu luonnollisesti
-Burtonin 134 profiilin omaava vääntönenä (266/11,68 )
-Itsetehty peltisarja ja 2" putkisto yhdellä läpihönkivällä simonssilla ja yhdellä dynomaxin "turbo" vaimentimella
-Sierran vakio dgav weber ja kärjetön sytkä
Edit: nokkaan oli lipsahtanut pari astetta liikaa
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Milloin tanelisti tulee noutamaan palkintonsa? Menomatkalla bensaa meni 7,6 l/100 km ja takaisin tullessa 8,7 kun uskalsi ajella vähän vapautuneemmin. Seokset oli penkissä 5000 asti jonkin verran paksulla, sen yli ok (lambda 0,9). Käyrän loppunitkaus taitaa johtua sekoavista venoista. Ainakin siltä kuulosti. Tässähän on ihan vakio venajouset. Mitään tuosta ei penkissä hierottu, joten en tiedä olisi nokan tai sytkän kääntelyllä tai seoksen pienellä rikastamisella saanut vielä vähän lisää.
Kyllä ne tietää...Burton Power: Ford SOHC (Pinto) Tuning Guide kirjoitti:Even the best standard Pinto carb a 32/36 DGAV twin choke, is enough to power the engine to 135bhp
Perähän tässä on sairastanut jo viime talven säätöajeluista lähtien, joten aika varovasti on tullut ajeltua. Tänään tuli peränvaihtoa valmisteltua, niin pitihän sitä käydä asfalttikentällä kokeilemassa hieman leikkiä. Hyvin kieppui kakkosella ja 205:lla kumeilla hetken. Sitten kävi poks ja työntäen takaisin tallille Ei montaa piruettia kestänyt. Mielenkiintoista nähdä mitä on mennyt. Ei tuo jollottanut ole, mutta moottorijarrulla pitänyt melko rusahduksia välillä. Nyt sitten nätti poksaus ja veto täysin pois. Vetari tai ristitappi varmaan