Kaasarista/Kulutuksesta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kaasarista/Kulutuksesta
Eli siis tuo oma 1.6ohc viepi pensaa tällä hetkellä 12-15l/100km rauhallisella kaupunkiajolla. Mutta matka-ajossa pysyypi siellä jossain 8-9l/100km tuntumilla. Kaasarista en ole ihan varma, mutta epäilen, että se ei ole juuttuvakurkkuinen, ykskurkkunen kaasari kumminkin.
Mietin tässä, että auttaako tuohon kakskurkkusen kaasarin vaihto? Tippuukko vai nouseeko kulutus?
Sytytyksen ja kaiken muunhan pitäisi olla kunnossa, eli epäilisin tuota kaasaria.
Ja siis kesäksi tarkoitus laittaa jokatapauksessa 2.0l kone kakskurkkusella, aattelin vaa josko sen kaasarin hommais jo näin etukäteen ja laittais kii...
Mietin tässä, että auttaako tuohon kakskurkkusen kaasarin vaihto? Tippuukko vai nouseeko kulutus?
Sytytyksen ja kaiken muunhan pitäisi olla kunnossa, eli epäilisin tuota kaasaria.
Ja siis kesäksi tarkoitus laittaa jokatapauksessa 2.0l kone kakskurkkusella, aattelin vaa josko sen kaasarin hommais jo näin etukäteen ja laittais kii...
Ei se kaasarin vaihto ainakaan paljoa lisää kulutusta,
sen ja 2-litrasen nokan jos vaihdat auttaa jo hitusen.
Huono vaan ettei se nokka tuu ihan pienellä työllä ilman
koneen nostoa, tuhkiksen kohdalta mahtuu hyttiin mutta
sillon joutuu leikkaamaan reiän palopeltiin.
Noin on tehty monet kerrat muutaman vanhemman tutun toimesta 80-luvulla
ja kerran omaankin autoon.
sen ja 2-litrasen nokan jos vaihdat auttaa jo hitusen.
Huono vaan ettei se nokka tuu ihan pienellä työllä ilman
koneen nostoa, tuhkiksen kohdalta mahtuu hyttiin mutta
sillon joutuu leikkaamaan reiän palopeltiin.
Noin on tehty monet kerrat muutaman vanhemman tutun toimesta 80-luvulla
ja kerran omaankin autoon.
Taunus Maximus =)
Mulla tuo 1,6 e-maxi meni maantiellä seiskaan 195/205 15" rengastuksella. Pelkää kaupunkia ei tullut pyörittyä koskaan tankkausväliä. Itse sain normikulutuksesta litran verran pois kun hain sytkän nakurajalle.
Mitä muista autoista kokemusta, niin jos kaasari vaan on ehjä ja säädetty niin kulutus ei jää siitä kiinni. Mukavimpia kylläkin on mekaaniset kaksikurkkuiset käsiryypyllä, kuten vaikka DGV... Jos kenkää antaa, niin sitten vie enempi mitä alipaineversiot, mutta vastaa myös kaasuunkin paremmin.
Jos olet keväällä konetta vaihtamassa, niin tuskin kannattaa nokka alkaa ny vaihtamaan. Muutenkin hihnakoneen kannen nostaa niin helposti pois, etten kyllä alkaisi tulipeltiin reikiä tirsimään... Jos kaasarin vaihdat, niin saat säätää sen sitten kaksi kertaa. Tai tietty jos vakiona isomman koneen laittaa niin pelaa vakiosuuttimilla suht ok. Pikkukone kaipaisi kyllä pienempiä.
Mitä muista autoista kokemusta, niin jos kaasari vaan on ehjä ja säädetty niin kulutus ei jää siitä kiinni. Mukavimpia kylläkin on mekaaniset kaksikurkkuiset käsiryypyllä, kuten vaikka DGV... Jos kenkää antaa, niin sitten vie enempi mitä alipaineversiot, mutta vastaa myös kaasuunkin paremmin.
Jos olet keväällä konetta vaihtamassa, niin tuskin kannattaa nokka alkaa ny vaihtamaan. Muutenkin hihnakoneen kannen nostaa niin helposti pois, etten kyllä alkaisi tulipeltiin reikiä tirsimään... Jos kaasarin vaihdat, niin saat säätää sen sitten kaksi kertaa. Tai tietty jos vakiona isomman koneen laittaa niin pelaa vakiosuuttimilla suht ok. Pikkukone kaipaisi kyllä pienempiä.
Eli sytkää aikasemmalle kunnes alkaa lämpimänä nakuttaa, ja pikkasen takas? En tarkalleen muista miten on nyt säädetty, mutta auto aineski pelittää hyvin nykimättä.Stefa kirjoitti:Mulla tuo 1,6 e-maxi meni maantiellä seiskaan 195/205 15" rengastuksella. Pelkää kaupunkia ei tullut pyörittyä koskaan tankkausväliä. Itse sain normikulutuksesta litran verran pois kun hain sytkän nakurajalle.
Mitä muista autoista kokemusta, niin jos kaasari vaan on ehjä ja säädetty niin kulutus ei jää siitä kiinni. Mukavimpia kylläkin on mekaaniset kaksikurkkuiset käsiryypyllä, kuten vaikka DGV... Jos kenkää antaa, niin sitten vie enempi mitä alipaineversiot, mutta vastaa myös kaasuunkin paremmin.
Jos olet keväällä konetta vaihtamassa, niin tuskin kannattaa nokka alkaa ny vaihtamaan. Muutenkin hihnakoneen kannen nostaa niin helposti pois, etten kyllä alkaisi tulipeltiin reikiä tirsimään... Jos kaasarin vaihdat, niin saat säätää sen sitten kaksi kertaa. Tai tietty jos vakiona isomman koneen laittaa niin pelaa vakiosuuttimilla suht ok. Pikkukone kaipaisi kyllä pienempiä.
En tuossa meinannutkaan nokkaa vaihdella, keväämällä sitte ku alkaa isompaa konetta vaihtaan, nii tuo 1.6l kansi tulee käyttöön.
Huomasimpa tuossa, että se "lämpimän" imuilman ottosysteemi puuttuu, pitääpä siitä vetästä pakosarjan päälle joku putkenpätkä jos tuo auttaisi hitusen.
Mikäs sulla on sit maantiekulutus, 5 litraa satkulle?zmuli kirjoitti:Pyhällä hengellähän nämä tuntuvat kulkevan, eli kyllä tuo 6-7 on aika likellä keskikulutusta. Toki näin talvella se hivenen nousee kun tulee ehkä yritettyä jotain mutkitteluja
EDIT: Oma 1,6 söi sillon aikanaan kaupungissa talvella semmosta 13-14 l/100 km.