Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Yritin kyllä haulla hakea vastausta pulmaani ja aika paljon tekstiä löytyikin sytytykseen liittyen.
Osaisiko joku sanoa että miten kuvassa oleva sierran sytytys liitetään taunukseen (2l ohc kaasari)?
Onko tuo nyt sitten ohjausyksikkö, no kuitenkin siinä on 6 liitintä rivissä. http://koti.mbnet.fi/vtormane/funstuff/ ... 072008.jpg
Jos joku osaisi sanoa kansankielellä vaikka vasemmalta alkaen että mihin liitetään mikin liitin Ja miten tuo jakaja liitetään myös? Siitä lähtee ruskea ja kelta-vihreä johto kuten kuvasta näkyykin.
vtormane kirjoitti:Yritin kyllä haulla hakea vastausta pulmaani ja aika paljon tekstiä löytyikin sytytykseen liittyen.
Osaisiko joku sanoa että miten kuvassa oleva sierran sytytys liitetään taunukseen (2l ohc kaasari)?
Onko tuo nyt sitten ohjausyksikkö, no kuitenkin siinä on 6 liitintä rivissä. http://koti.mbnet.fi/vtormane/funstuff/ ... 072008.jpg
Jos joku osaisi sanoa kansankielellä vaikka vasemmalta alkaen että mihin liitetään mikin liitin Ja miten tuo jakaja liitetään myös? Siitä lähtee ruskea ja kelta-vihreä johto kuten kuvasta näkyykin.
Näyttää 1.6 ohc:n induktiojakajalta. Kantsis etsiä se liitin tuohon sytytysyksikköön, muuten menee aika vaikeaksi. Nuo induktioanturin johdot menee suoraan siihen sytty-yksikölle johonkin reunaan. Sitten siihen meneekin vain ruskea maa, vihreä puolan miinus ja musta plussajohto.
Tuossa olis joku ohje http://www.colinusher.info/Robin%20Hood/wireap8.html jossain oli täällä sivulla skannattuna lisää mutta en löydä missä. Mulla oli erijärjestyksessä kuin siinä, mutta värit oli samat.
Ne meni jotenkin näin 2 puolalle 2 jakajaan 1 maihin ja yks startille. Varvikellon voi sit ottaa puolalta tai boxilta. Olipas sekavasti kirjoteltu oisko kaljalla osuutta?
maza kirjoitti:Tuossa olis joku ohje http://www.colinusher.info/Robin%20Hood/wireap8.html jossain oli täällä sivulla skannattuna lisää mutta en löydä missä. Mulla oli erijärjestyksessä kuin siinä, mutta värit oli samat.
Ne meni jotenkin näin 2 puolalle 2 jakajaan 1 maihin ja yks startille. Varvikellon voi sit ottaa puolalta tai boxilta. Olipas sekavasti kirjoteltu oisko kaljalla osuutta?
No toi mun esittämä kytkentä on just ihan sama kun tossa Mazan laittaman linkin kuvassa eli asia on siis selvitetty
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
vtormane kirjoitti:
http://koti.mbnet.fi/vtormane/funstuff/ ... 072008.jpg
Jos joku osaisi sanoa kansankielellä vaikka vasemmalta alkaen että mihin liitetään mikin liitin Ja miten tuo jakaja liitetään myös? Siitä lähtee ruskea ja kelta-vihreä johto kuten kuvasta näkyykin.
Tost on yks johto menny poikki mikä lähtee jakajalta. Liittimen toisel puolel on 3 ja toisel vaan 2 johtoo...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Juu, kiitos vaan kaikille vastanneille. Aika selvältä alkaa vaikuttamaan. Pitää tässä kohta lähteä tallille ihmettelemään, lisäkysymyksiä voi vielä tulla
Kävin just hajottamolla kattelemassa josko löytyis tuota liitintä tuohon ohjausyksikköön, ei löytynyt.
Mulla on viel hiukan epäselvää toi sytkän kytkentä. Mul on se induktiivijakaja ja motorcraftin pieni boxi. Mul on kaikki johdot kiinni siinä boxissa ja just samat värit ku moissin ohjeissa. Mut siin on myös jotai muita johtoja mitä ei nois ohjeissa ollu. Eli semmonen paksu punamusta johto mis on liitin päässä, sitte keltasininenjohto,punavalkonen, ja musta eli se virtajohto menee kahteen eri liittimeen. Tarviiko tämmösiä kaikkia kytkeä johonkin? Eli jos puran noi johdotukset ja otan ylimääräset pois, niin mitä tohon on pakollista kytkeä?
Ainakin maajohto runkoon, virtaa mustaanjohtoon suoraan siihen boxiin. Entäs muuta?
Yleensän sillä startin joholla ohitetaan puolan etuvastus, eli puolan normaali jännite on esim. 7v mutta käynnistystilanteessa sille annetaan 12v jolloin kipinä on tehokkaampi, vaikka startti viekin suurimman osan akun tehosta.
Olisko kellään kuvaa tosta etuvastuksesta, et minkä näkönen on ja mis se oikeen sijaitsee ykköskoppasessa. Kun ei sitä vaan tahdo löytyä eikä viittiis kaikkia teippauksia purkaa
FoorttiFani kirjoitti:Olisko kellään kuvaa tosta etuvastuksesta, et minkä näkönen on ja mis se oikeen sijaitsee ykköskoppasessa. Kun ei sitä vaan tahdo löytyä eikä viittiis kaikkia teippauksia purkaa
II-koppases se oli ainakin ihan irrallaan muista johdoista, semmonen harmaa noin 5 - 6 mm paksu johto. Toinen pää tosiaan siellä tehostimen alla ja toinen pää lähellä puolaa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98