2.6 V6 Cologne venttiilit, kannet, lohko
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.6 V6 Cologne venttiilit, kannet, lohko
Nyt pitäis rakentaa kannet viritettävään kaasari 2.6 V6:een. Tossa on kolme paria kansiaihioita, yksi pari 2.3:n kansia ja 2 paria 2.6:n kansia. Luultavasti teen jommasta kummasta noista 2.6:n kansista. Tarvis tietoa venttiilien koosta tai yleensä kuinka isot venttiilit saa laitettua 2.6 kansiin? Mulla ois tossa uudet 2.8:n venttiilit kooltaan: imu n. 42 mm ja pako n. 35,9 mm. Vakiot 2.6 venttiilit on: imu n. 39,8 mm ja pako n. 32,3 mm. Onko kellään tietoa saako noi 2.8:n venttiilit laitettua kokonsa puolesta noihin 2.6 kansiin? Oisko jotain muita vaihtoehtoja venttiilien suhteen?
Tossa lohkossa on uudet Mahlen männät 39,6 mm puristuskorkeudella ja vakio 2.6 männissä on 40,6 mm toi puristuskorkeus joten lohkostakin pitää kai ottaa pois ainakin toi 1 mm.
Ammattitaitosista koneistamoista kans voi laittaa vinkkiä.
Kaikenlaista vinkkiä voi ko. projektikoneen suhteen laittaa. Itellä kun ei koneen rakentamisesta oo sen enempää kokemusta.
Jos joku ei viitti tänne kirjotella, niin laittakoon privaviestiä tai sähköpostia.
Tossa lohkossa on uudet Mahlen männät 39,6 mm puristuskorkeudella ja vakio 2.6 männissä on 40,6 mm toi puristuskorkeus joten lohkostakin pitää kai ottaa pois ainakin toi 1 mm.
Ammattitaitosista koneistamoista kans voi laittaa vinkkiä.
Kaikenlaista vinkkiä voi ko. projektikoneen suhteen laittaa. Itellä kun ei koneen rakentamisesta oo sen enempää kokemusta.
Jos joku ei viitti tänne kirjotella, niin laittakoon privaviestiä tai sähköpostia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: 2.6 V6 Gologne venttiilit, kannet, lohko
Tämä nyt ei mitään auta mutta:Mois kirjoitti:Nyt pitäis rakentaa kannet viritettävään kaasari 2.6 V6:een. Tossa on kolme paria kansiaihioita, yksi pari 2.3:n kansia ja 2 paria 2.6:n kansia. Luultavasti teen jommasta kummasta noista 2.6:n kansista. Tarvis tietoa venttiilien koosta tai yleensä kuinka isot venttiilit saa laitettua 2.6 kansiin? Mulla ois tossa uudet 2.8:n venttiilit kooltaan: imu n. 42 mm ja pako n. 35,9 mm. Vakiot 2.6 venttiilit on: imu n. 39,8 mm ja pako n. 32,3 mm. Onko kellään tietoa saako noi 2.8:n venttiilit laitettua kokonsa puolesta noihin 2.6 kansiin? Oisko jotain muita vaihtoehtoja venttiilien suhteen?
Tossa lohkossa on uudet Mahlen männät 39,6 mm puristuskorkeudella ja vakio 2.6 männissä on 40,5 mm toi puristuskorkeus joten lohkostakin pitää kai ottaa pois ainakin toi 0,9 mm.
Ammattitaitosista koneistamoista kans voi laittaa vinkkiä.
Kaikenlaista vinkkiä voi ko. projektikoneen suhteen laittaa. Itellä kun ei koneen rakentamisesta oo sen enempää kokemusta.
Jos joku ei viitti tänne kirjotella, niin laittakoon privaviestiä tai sähköpostia.
kairasin joskus 2.8 :n venttiilit 2.3 A9 kansiin eikä tarvinnu paljoa seetejä kairata. En muista venttilien kokoja.
Isompaa nokka-akselin laakeri sarjaa alkaa olla pikkusen hankala löytää. foordilta saa tilaamalla kuulemma ku ostin viimeiset , yksi tuli englannista loput kolme saksasta mutta kuulemma jenkkilästä saa tilaamalla.
tääläpäin hintataso suurinpiirtein seuraavaa
poraus 25 -30e reikä
isommat nokan laakerit 22e /kpl (ford)
nokan laakerien asennus 70 - 100e
2.6 0.5 alikokolaakerit tilattuna vajaa 200e
keräsin joskus noita tietoja muuta en mene niistä takuuseen
http://www.vkukko.fi/ford/v6data.htm
-vk-
Entäs onnistuuko ko. pakovenoille laittaa lyijyttömän kestävät seetit? Meinaan et ei mee liian ohkaseks mistään kohtaan suhteessa vesi ym. kanavoihin?Larppa kirjoitti:kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
koneistamo ei silloin suositellut tuon vesikanava riskin takia joten jäi tekemättä. muistelen kyllä että täälläkin muutama sälli on laitattanut noita ilman ongelmia mutta ei ole varmaa tietoa.Mois kirjoitti:Entäs onnistuuko ko. pakovenoille laittaa lyijyttömän kestävät seetit? Meinaan et ei mee liian ohkaseks mistään kohtaan suhteessa vesi ym. kanavoihin?Larppa kirjoitti:kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.
OK, vaikuttais et 2.3 A9 eli 114 hv koneen kannet ois parhaimmat aihiot tohon 2.6:eenkin???Jari H kirjoitti:Joo, ja kannet on muutenkin käymättömät pikkulohkon päälle.
Tuol on kuvii noiden kansien eroista: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... p?pos=-931
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vähän OT tyyppistä markkinointia sekaan.
Olis joutilaana ratasjakopäälle muutettu 2.9 akseli+veivit+YB Cossun modatut männät, tasapainotettuna. Eväitä ahdettuun 2.8 pikkulohkoon...
Olis joutilaana ratasjakopäälle muutettu 2.9 akseli+veivit+YB Cossun modatut männät, tasapainotettuna. Eväitä ahdettuun 2.8 pikkulohkoon...
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti