Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
paljonkos taunuksen taka-akseli on leveä jarrukilpien sisälaidoistaan? Olis vaan tuossa yks ylimääränen Oldsin 8,5" 10-pulttinen taka-akseli kitkalukolla...
Kiinnityksethän nuissa jenkkiakseleissa on samantapaiset tukivarsi-vieterihässäkät kun taunuksessa.
Jenkeistä siis apinoitu tuo taunuksen taka-akselistokin, kuten kojelauta ja mk1 ulkoasu...
Mittasin sen Taunuksen perän ja leveys on laipasta laippaan noin 136,5 cm, pari kolme milliä alle on varmaan tarkka mitta. Ja mitta vetoakselinlaipasta vetoakselinlaippaan noin 150 cm.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kumpikohan on todennäköisempää..
se että perä ittessään jurisee,vai vaan laakeri..
kun irrotin autosta niin samalla heiluttelin,eikä ollu kyllä just mitään klappia..
joku millin parin vapaaliike.
kardaanissa tuntu vähän kolisevan,mutta jarruissa tuntu liikuttelu heti?
kai se nyt pitää auki käyttää..
kunhan huvikseni arvuuttelen.
janzamar kirjoitti:kumpikohan on todennäköisempää..
se että perä ittessään jurisee,vai vaan laakeri..
kun irrotin autosta niin samalla heiluttelin,eikä ollu kyllä just mitään klappia..
joku millin parin vapaaliike.
kardaanissa tuntu vähän kolisevan,mutta jarruissa tuntu liikuttelu heti?
kai se nyt pitää auki käyttää..
kunhan huvikseni arvuuttelen.
Poskilaakerit jurisee yleisimmin! Mulla ainakin tasauspyörästöstä tulee se suurin vapaaliike, lukon laitto auttas...
kyllä mulle tulee wanha kunnon kemppi-kymppi...
kolkottaa niin pahasti toi perä jo että hajoo pian...
onpahan vähemmän hajoovia paikkoja kun on vähemmän liikkuvia
osia....
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Taunusmies Jussi kirjoitti:Ja onko III-korisessa 2.0 tanessa iso- vai pikkuatlas kun tällä palstalla on hieman ristiriitaista tietoa..
Se kumpi on sattunut kokoonpanolinjalla tulemaan. 1,6 taisi olla kaikki pikkuperällä. Kaikki alunperinkin 2 litraiset ohc:t mitä olen nähnyt ovat olleet kyllä isolla atlaksella, ihan alkuperäis asennuksena. Onkohan näin että noihin pikkuperäisiin "isokoneisiin" on kone vaihdettu, vieläpä ehkä siihen aikaan kun otteeseen tuli mallimerkinnäksikin uuden koneen koko...
Mulla on nyt tullut vastaan 2,0 v6 (alkuperäinen) ja 2,3 v6 (alkuperäinen myös) ja molemmissa pikku atlakset mutta isot vakaajat. Niin ja molemmat siis edellä mainittuja ´82 malleja. Alkaa vähän tuntumaan ettei niihin viimeisiin taunuksiin laitettu ollenkaan isoa perää..
MrBungle kirjoitti:Mulla on nyt tullut vastaan 2,0 v6 (alkuperäinen) ja 2,3 v6 (alkuperäinen myös) ja molemmissa pikku atlakset mutta isot vakaajat. Niin ja molemmat siis edellä mainittuja ´82 malleja. Alkaa vähän tuntumaan ettei niihin viimeisiin taunuksiin laitettu ollenkaan isoa perää..
Loppuikohan ne kesken...
-80 mk3 2,0 OHCssä oli Alkuperäinen Atlas. Eli siis se iso perä 7,5 lautaspyörällä. Ei varmasti ikinä ole tuohon "pappamalliin" mistään vaihdettu vaan ollut kyllä kiinni siinä jo uutena.