Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Välykset on kohdillaa 0,25 ja 0,30 mitä toi Kent cams ilmoittaa...
Ja sen takiahan mnä aloin huolestua ku laitto välykset kohdilleen ni alko olla seuraajat mun mielestä ihme asennossa.......
Sodfor kirjoitti:Välykset on kohdillaa 0,25 ja 0,30 mitä toi Kent cams ilmoittaa...
Ja sen takiahan mnä aloin huolestua ku laitto välykset kohdilleen ni alko olla seuraajat mun mielestä ihme asennossa.......
Pitäsköhän sitte olla erilaiset seuraajat? Täytyy huomenna tarkistaa et onks noissa vakioseuraajissa ja Kent Camsin seuraajissa eroja...
Mulla on meinaan uudet vakio sekä virinokkasarjat varastossa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
meeppä kysäsee ford clubin pojilta...
siellä on näitä sämpylä taunus(sierra) harrastajia...
senverran oon lukenu että:
noissa on eroja.. seuraajat on ilmeisesti lähes samoja
mutta venttiilien pituuksissa oli ainakin eroja...
ja voi olla että seuraajissa myös...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
One final point - several firms, mainly the UK cam companies who in my opinion couldn't design a hole in a paper bag if their life depended on it, sell "long pad" finger followers which have a very small radius on the bit that contacts the tip of the valve stem. This can smash the tip of the valve to pieces especially on valves which don't have hardened ends. Chances are that if you buy a cam kit from the well known suppliers, these are the type of followers you will get. Best place for them is in the bin! In most cases the standard Ford follower will work perfectly well, even with full race cams, but you need to check every lobe to make sure the "wiping" area stays within the pad on the finger. Whether it does or not is yet one more function of the valve length issue sent to try the engine builder's patience.