zmulin '81 Mk3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Vanteet on noin ET2, mitä muistaisin että Vannepajan ukko sanoi. En itse mittaillut tai tarkastellut sen tarkemmin. Renkaina ovat takana 8" 175/65, edessä 7" 145/80
Eturengas on vielä mietintämyssyssä, että pitäisikö vaihtaa leveämpään 155 profiiliin. Katsotaan, kyllä sinne leveämpikin mahtuisi.
Olen tässä nyt muutaman kerran netistä koittanut lueskella tuon taka-akselin camber-kulmien säädöstä shimmilevyillä. Onko jollain kokemuksia? Pieni miinuscamber tekisi namia, mahtuisi paremmin kumit kaareen
Eturengas on vielä mietintämyssyssä, että pitäisikö vaihtaa leveämpään 155 profiiliin. Katsotaan, kyllä sinne leveämpikin mahtuisi.
Olen tässä nyt muutaman kerran netistä koittanut lueskella tuon taka-akselin camber-kulmien säädöstä shimmilevyillä. Onko jollain kokemuksia? Pieni miinuscamber tekisi namia, mahtuisi paremmin kumit kaareen
-Pori Connection-
Tuo kuva nyt löyty äkkihaulla googlesta, taisi olla vw golffiin myytäviä settejä. En tiiä täytyy tutkia tarkemmin internettejä!
Tässä nyt saigonilla maataan vaan, piti kaarimankeli hakea lainaan ja rullailla takakaaret. No se jää myöhemmäksi sitten. Kyllähän ne takarenkaat sinne kaareen mahtuu noilla vakiokaarillakin, mutta pelivaraa jäi noin munakarvan verran Mieluusti tekisin vähän lisätilaa sinne.
Tässä huono kuva miten ne sinne sukeltaa, kuskinpuolen keula ylhäällä
Tässä nyt saigonilla maataan vaan, piti kaarimankeli hakea lainaan ja rullailla takakaaret. No se jää myöhemmäksi sitten. Kyllähän ne takarenkaat sinne kaareen mahtuu noilla vakiokaarillakin, mutta pelivaraa jäi noin munakarvan verran Mieluusti tekisin vähän lisätilaa sinne.
Tässä huono kuva miten ne sinne sukeltaa, kuskinpuolen keula ylhäällä
-Pori Connection-
zmuli kirjoitti:No eikun jäykkää juuri nimenomaan säädellään semmosillaMois kirjoitti:Vaiha kapeampi taka-akseli Tai kavenna nykyistä. Ei jäykkää akselia paljo säädellä millään shimmeillä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
kaveri joskus muinoin käänsi akseliputkia pikkusen lämpöö antamalla,kyseessä oli sprint escort tanen atlaksella. en muista kuinka paljon (vähän) mut silmällä erotti että pyörät oli pikkusen kallellaan ja hyvin kesti laakerit ym..
btw, hienolta näyttää tane! ehkä pikkusen leveempää kumia kuitenki
btw, hienolta näyttää tane! ehkä pikkusen leveempää kumia kuitenki
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Onhan ne melko onnettomat kärrynpyörät ku niitä katteli lattialla, ei ne tuolta auton alta sit ihan niin enää hyppää silmille. Öbaut samankokosta rimpulaa mulla on niissä kromimangelseillakin. Ja kyllä niissä kantavuudet riittää.
Tuon kokoluokan renkaat ny ei järinpaljoa maksa, ei korkealta tipu jos uudet ostaa.
Tuosta lämmittelystä, en mä niin paljon sitä camberia halua että alkaisin todenteolla tuhnaamaan Sitäpaitsi mul on se iso-atlas tallin latteel mikä tarviis joskus vaihdella yms. Kunhan ajattelin tekstin muodossa ääneen.
Tuon kokoluokan renkaat ny ei järinpaljoa maksa, ei korkealta tipu jos uudet ostaa.
Tuosta lämmittelystä, en mä niin paljon sitä camberia halua että alkaisin todenteolla tuhnaamaan Sitäpaitsi mul on se iso-atlas tallin latteel mikä tarviis joskus vaihdella yms. Kunhan ajattelin tekstin muodossa ääneen.
-Pori Connection-
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Yhden mustang harrastajan kanssa asiasta juttelin joskus, murikan päästä oli lämmittänyt, en muista enää miten, mutta tarkat laskelmat oli tehty yms et millai tehty jne. Periaatteessa camberin saa muutettua myös sillä kun akseliputken päällee vetää hitsaussauman niin vetää silloinkin. Toleranssit on sit mitä on tietty. Silloin täytyy myös vetarin sisäpäät koneistaa "tynnyrin" mallisiksi että toimii kunnolla
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Kun nyt oikeen ajatuksella funtsaat, niin eipä noi camberilevyt paljoa vaikuta siellä vetarin kiinnityslaipan alla. Ehkä saa jarrukilven vinoon jarrurumpuun nähdenzmuli kirjoitti:Tuosta lämmittelystä, en mä niin paljon sitä camberia halua että alkaisin todenteolla tuhnaamaan
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vetarin sisäpäässä on vähän mahdollisuutta kääntää ilman koneistustakin.Taunusmies Jussi kirjoitti:Yhden mustang harrastajan kanssa asiasta juttelin joskus, murikan päästä oli lämmittänyt, en muista enää miten, mutta tarkat laskelmat oli tehty yms et millai tehty jne. Periaatteessa camberin saa muutettua myös sillä kun akseliputken päällee vetää hitsaussauman niin vetää silloinkin. Toleranssit on sit mitä on tietty. Silloin täytyy myös vetarin sisäpäät koneistaa "tynnyrin" mallisiksi että toimii kunnolla
Tosin nyt ei puhuta suurista asteista.
Voi huokaus sentään. Keskivaimennin raapii tuon tuosta kiinni, paljon pienempääkään sinne ei enää saa koitin viimekesänä valita mahd.pienikokoisen. Mimmostakohan rähinää tulisi jos jättäisi vallan pois?
Sitten olisi pellisarja->2.5" ja päätyvaimennin. Hmm.
Äänet tällä hetkellä silti erittäin maltilliset, vaikka se keskivaimennin on olemattoman pieni ja mallia läpivirtaava.
Ketä nyt paikalla oli loppukesästä kun penkiteltiin, toki isoilla kierroksilla meteliä riitti siellä hallissa sisällä
Sitten olisi pellisarja->2.5" ja päätyvaimennin. Hmm.
Äänet tällä hetkellä silti erittäin maltilliset, vaikka se keskivaimennin on olemattoman pieni ja mallia läpivirtaava.
Ketä nyt paikalla oli loppukesästä kun penkiteltiin, toki isoilla kierroksilla meteliä riitti siellä hallissa sisällä
-Pori Connection-