Fordin 2.8 viriosia?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
Fordin 2.8 viriosia?
Osaako kukaan sanoa mistä saa tuohon fordin 2.8 v6:een tuommoset korkepuristeiset männät?? Tai jos haluaa ruveta ottaan tehoa niin minkälainen nokka kannattaisi laittaa minkälainen vaihtoehto olisi Kent Cams V6T21 ? Kiitos jo etukäteen!
Taunus 2.8 V6
Colognen puristus-suhdetta nostetaan yleensä kansia laskemalla....tuo nokka on ruiskukoneeseen ja vieläpä melko mieto sellainen, mutta piristää se tuokin nokka konetta jo vähäsen.
Tietysti pitää tietää millaisen koneestasi haluat, nokan ja muidenkin osien valinta sitten sen mukaan...
Tietysti pitää tietää millaisen koneestasi haluat, nokan ja muidenkin osien valinta sitten sen mukaan...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Jenkki moottoreissa on puristus suhteena 8.0 tai 8.2 euroopan maillessa taitaa olla 9.0 vakiona.
Burtonilta löytyy tako turbo männät 8.5 puristuksella.
Mittatilauksena saa spottiautosta sellasia mäntiä kun haluaa.
Tuo nokka mitä tarjosit on jossain turbo käytössä ok. Mutta vaparina tuolla ei mitään kovia tehoja saa.
Cologne on vaparina aika huono vapaasti hengittävänä viritettävä ehkä saat jollain kovalla nokalla 180-200 heppaa. Mutta sitte se hajoaankin. Normaali kamoilla ei voi kierrättää yli 6500-7000 kierrosta sitte se hajoaa.
Takokamoilla saat lisää kierroksia, mutta sitte leviää joku muu jo.. (lohko) ja saatat saada hurjat 225 heppaa. Alakierrosvääntö on olematon.
Viritä enemmin OHC:ta vaparina tai cossu moottoria saat paljo paremmin tehoa halvemmalla.
Burtonilta löytyy tako turbo männät 8.5 puristuksella.
Mittatilauksena saa spottiautosta sellasia mäntiä kun haluaa.
Tuo nokka mitä tarjosit on jossain turbo käytössä ok. Mutta vaparina tuolla ei mitään kovia tehoja saa.
Cologne on vaparina aika huono vapaasti hengittävänä viritettävä ehkä saat jollain kovalla nokalla 180-200 heppaa. Mutta sitte se hajoaankin. Normaali kamoilla ei voi kierrättää yli 6500-7000 kierrosta sitte se hajoaa.
Takokamoilla saat lisää kierroksia, mutta sitte leviää joku muu jo.. (lohko) ja saatat saada hurjat 225 heppaa. Alakierrosvääntö on olematon.
Viritä enemmin OHC:ta vaparina tai cossu moottoria saat paljo paremmin tehoa halvemmalla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Ei tässä taaskaan kysytty mitä kannattaa virittää, vaan neuvoja 2,8:lle....viritä vaan ihan oman mielesi mukaan koneesi.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
Mulla on tuo sama nokka itsellä samassa moottorissa. Mitään en osaa sanoa millanen on yläkierroksilla. Mutta moottori toimii alueelta 1600-6000 about. Tosin en osaa tarkkaan sanoa sitäkään, mulla on matalapuristeiset männät. Ehkä jopa matallemmaltakin toimii koska olis korkeempi puristus kuin mulla.
Mutta 185 heppaa saat tolla nokalla ja 3 kaasarilla ja vakio männillä .
Kansia muokkaamalla varmaan 200 ja jos hankit korkeampi puristeiset männät varmaan vähän vielä lisää.
Burtonin sivuja seilaisin sieltä saa suht hyvin tietoa mitä tarjolla mihinkä hintaan.
Mutta 185 heppaa saat tolla nokalla ja 3 kaasarilla ja vakio männillä .
Kansia muokkaamalla varmaan 200 ja jos hankit korkeampi puristeiset männät varmaan vähän vielä lisää.
Burtonin sivuja seilaisin sieltä saa suht hyvin tietoa mitä tarjolla mihinkä hintaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Eiköhän ne yleiset kentcams nokat oo hyviä, saa vissiin sielt burtonilta. Itellä on t2, asteita en just muista. tosi hyvä ihan normiajossa, rajumpikin sais mielestäni olla. ja mul tehoa hiukan vajaa 160hp, muutakin pientä toki tehty koneelle. Eli jos tota 200hp tavoittelet ni kyl mun mielest vähintään se t3 nokka ois hyvä
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
No kyllä T3 sopii triplakaasareille paremmin ja antaa enemmän tehoa kuin T21 joka on tarkoitettu ruiskulle....T3 on huomattavasti enemmän nostoa ja asteitakin...T3 toimii vielä suht hyvin alhaaltakin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
Nyt olen aika vakavasti kääntymässä tuon puoleen, mitä mieltä? http://www.larkspeed.com/index.pl?p=98V6T2K&a=i
Ilmeisesti tuo V6T31K on enempi kisa käyttöön: http://www.larkspeed.com/index.pl?p=14V6T31K&a=i.
Eli tarkoituksena saada ripeä liikkeinen käyttis, on peltisarjat, triplakaasarit, kantta lasketaan ja virtauksia parannellaan, nokka vain vielä epäselvä.
Ilmeisesti tuo V6T31K on enempi kisa käyttöön: http://www.larkspeed.com/index.pl?p=14V6T31K&a=i.
Eli tarkoituksena saada ripeä liikkeinen käyttis, on peltisarjat, triplakaasarit, kantta lasketaan ja virtauksia parannellaan, nokka vain vielä epäselvä.
Taunus 2.8 V6
mikä vika rallyracen nokissa on? olis melkeen satasen halvempaakin.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61