Puristusmittaus ja mahdollisia muut asiat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Puristusmittaus ja mahdollisia muut asiat
Moikka kaikki,
Tappelen tuon EFI 2,9 12V kutoskoneen kanssa.
Se käy suht jees tyhjäkäyntiä ja ottaa kiekkaa ok paikallaan. Todella napakka ottamaan kierroksia. Ei mieti yhtään lämpimänä.
Kun moottoria kuormittaa/ ajaa autolla, niin tuntuu, kuin ei kävisi kaikilla pytyillä.
Uudet tulpat on moottorissa, lambdat uudet ja kaikki ne ECUun vaikuttavat anturit, myös termari uusi.
Suuttimet putsattu ja hieno sumu tulee, kun aukeaa suutin.
TPS anturi tsekattu ja säädetty se oikea läpät kiinni arvo. Ei pitäisi tämän vaikuttaa ongelmaan.
Luin kauhustooreja muiden harrastajien taisteluista ja on siellä peloteltu mäntien renkaiden, venttilien ja venttiilijousien jne paskana olemisella.
Mittaan puristukset ensi talli-iltana.
Mitä pitäisi olla paineen sylinterissä? 10bar? Klasulla taisi olla joku tällainen pulma, jossa näitä hommia kanssa porukka mietti.
Virranjakaja vanha ja kontaktipinnat kuopalla. Puhtaat kontaktit kuitenkin. Vaihdan uuden.
Tsekkaan vielä sen perusennakon SPOUT irti. Kymmenen astetta?
p3 nimimerkki kirjoittaa toisessa viestiketjussa:
"co - matala hc - korkea = ilmavuoto
co - normaali hc - korkea = esim.venttiilivika, sytytys
molemmat korkeat = seos rikkaalla"
Stana! Alkaa nyt epäilyttää venavika omassa moottorissa...
Kiitos etukäteen vastanneille.
-Hessu-
Tappelen tuon EFI 2,9 12V kutoskoneen kanssa.
Se käy suht jees tyhjäkäyntiä ja ottaa kiekkaa ok paikallaan. Todella napakka ottamaan kierroksia. Ei mieti yhtään lämpimänä.
Kun moottoria kuormittaa/ ajaa autolla, niin tuntuu, kuin ei kävisi kaikilla pytyillä.
Uudet tulpat on moottorissa, lambdat uudet ja kaikki ne ECUun vaikuttavat anturit, myös termari uusi.
Suuttimet putsattu ja hieno sumu tulee, kun aukeaa suutin.
TPS anturi tsekattu ja säädetty se oikea läpät kiinni arvo. Ei pitäisi tämän vaikuttaa ongelmaan.
Luin kauhustooreja muiden harrastajien taisteluista ja on siellä peloteltu mäntien renkaiden, venttilien ja venttiilijousien jne paskana olemisella.
Mittaan puristukset ensi talli-iltana.
Mitä pitäisi olla paineen sylinterissä? 10bar? Klasulla taisi olla joku tällainen pulma, jossa näitä hommia kanssa porukka mietti.
Virranjakaja vanha ja kontaktipinnat kuopalla. Puhtaat kontaktit kuitenkin. Vaihdan uuden.
Tsekkaan vielä sen perusennakon SPOUT irti. Kymmenen astetta?
p3 nimimerkki kirjoittaa toisessa viestiketjussa:
"co - matala hc - korkea = ilmavuoto
co - normaali hc - korkea = esim.venttiilivika, sytytys
molemmat korkeat = seos rikkaalla"
Stana! Alkaa nyt epäilyttää venavika omassa moottorissa...
Kiitos etukäteen vastanneille.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Sytkä lyö läpi jostain. Pelaa kun sylinteripaine matala, mutta kun sylinteripaine nousee ja tarvisi enempi energiaa kipinän syntymiseen, niin lyökin läpi jostain muualta. Uusikin tulppa voi olla sökö tai murtunut asennusvaiheessa, että varmuuden vuoksi kokeilisin toisella sarjalla ensin. Pelaako paremmin jos pienentää kärkivälin vaikka 0,3 mm? Tai vastaavasti huonommin jos isontaa vaikka liki puolentoista millin?
Inframittarilla voisi saada alkukäyristä osviittaa heti ajon jälkeen mikä pytty ronaa. Onko oireet selvää pätkimistä vai millaista? Jos vain voimattomuutta, niin pelaako ennakon säätö oikein? Onko tuossa jotain nakuanturia?
En oikein usko puristuksissa tai venttiileissä olevan vikaa, koska nuo yleensä tekee ongelmansa juuri matalilla kierroksilla ja ilman kuormaa kun täytös matala, niin pienikin vuoto vaikuttaa enempi. Vaikka venttiili vuotaisi ja kävisi tyhjää vajailla, niin usein se puuttuva pytty herää henkiin kuitenkin kierroksilla jollei vuoto ihan mahdoton ole. Sillä painelukemalla ei niin väliä ole, kumpahan on about samat joka pytyssä. Jos mittaat, niin kaasu täysin auki, tulpat pois ei mitattavista pytyistä ja akku täyteen latinkiin että startti pyörittää iloisesti ja tulokset vertailukelpoisia sylinterien kesken.
Inframittarilla voisi saada alkukäyristä osviittaa heti ajon jälkeen mikä pytty ronaa. Onko oireet selvää pätkimistä vai millaista? Jos vain voimattomuutta, niin pelaako ennakon säätö oikein? Onko tuossa jotain nakuanturia?
En oikein usko puristuksissa tai venttiileissä olevan vikaa, koska nuo yleensä tekee ongelmansa juuri matalilla kierroksilla ja ilman kuormaa kun täytös matala, niin pienikin vuoto vaikuttaa enempi. Vaikka venttiili vuotaisi ja kävisi tyhjää vajailla, niin usein se puuttuva pytty herää henkiin kuitenkin kierroksilla jollei vuoto ihan mahdoton ole. Sillä painelukemalla ei niin väliä ole, kumpahan on about samat joka pytyssä. Jos mittaat, niin kaasu täysin auki, tulpat pois ei mitattavista pytyistä ja akku täyteen latinkiin että startti pyörittää iloisesti ja tulokset vertailukelpoisia sylinterien kesken.
Kiitos Stefa, kun valat uskoa parempaan
Mä vaihdan nyt sytkäpuolelle kaikki loput romut kanssa.
Kansi, pyörijä ja tulpanjohdot.
Kokeilen pienentää tulpista myös kärkiväliä sitten seuraavalla kokeilukerralla.
Välikysmys:
Motonetissa ei ole suoraan 2,9 kutosen virranjakajan kantta, mutta taas siihen 2,4 kutoseen on.
Mitä katselin Ebaysta, niin sama kansi käy 2,9 koneeseen, että 2,4 koneeseen.
Kun ostan uudet tulpanjohdot, niin onko kriittistä ottaa jotain tiettyä mallia/ merkkiä Motonetista? JOssain foorumilla puhuivat resistanssiarvoista johdoissa???
Voinko niitä itsepalveluhyllystä löytyviä ostaa?
Oireista:
Kun lähtee paikaltaan liikkeelle, niin jo siinä vaiheessa kuulee, että moottori ei käy oikein. Eli, kun kytkintä nostaa ja kuormaa tulee koneelle, niin ihan kuullostaa, kun kävisi vajaalla. Brööööö. EI mitenkään sellainen terve kutosen murina.
Kun taas lähtee ajamaan korkeammilla kierroksilla, noin 3-4000rpm, niin ei muutu mihinkään. Ja meno on aika tehotonta. Luulisi tuon 12V Cologne 2,9 kutosen tuota mk3 koppasta vievän noilla kierroksilla pikkuvaihteilla vähän sutjakkaammin.
Minun Ford Fusion 1,4 rivimoottori kimpoaa äkäisemmin nyt.
Säädän tosiaan sen perusennakon uudelleen ja haen sitä kymmentä astetta. Tai, noh. En saa tuolla minun perusmallin ajoituslampulla tarkkaa kymmentä astetta, kun ei ole siinä astelukua, vaan joudun siltä astelevyltä kampuran vierestä lohkosta katsomaan, ja siellä ei ole kuin numerot 9, 12 jne. Pitää tuohon ysin viereen tähdätä se kampuran merkki.
Sain taas Englannin turbosport.couk foorumilla viestiä, että se perusennakko ei nyt ole NIIN tarkka, että se pitää just olla se kymmenen astetta. Kunhan nyt silmällä sen ysin yli on vähän.
Muita testauksia eiliseltä:
Pakoputkisto ei vuoda ainakaan mitään älyttömiä, kun plokattiin molemmat ulostulot ja kuunneltiin vuotoa.
-Hessu-
Mä vaihdan nyt sytkäpuolelle kaikki loput romut kanssa.
Kansi, pyörijä ja tulpanjohdot.
Kokeilen pienentää tulpista myös kärkiväliä sitten seuraavalla kokeilukerralla.
Välikysmys:
Motonetissa ei ole suoraan 2,9 kutosen virranjakajan kantta, mutta taas siihen 2,4 kutoseen on.
Mitä katselin Ebaysta, niin sama kansi käy 2,9 koneeseen, että 2,4 koneeseen.
Kun ostan uudet tulpanjohdot, niin onko kriittistä ottaa jotain tiettyä mallia/ merkkiä Motonetista? JOssain foorumilla puhuivat resistanssiarvoista johdoissa???
Voinko niitä itsepalveluhyllystä löytyviä ostaa?
Oireista:
Kun lähtee paikaltaan liikkeelle, niin jo siinä vaiheessa kuulee, että moottori ei käy oikein. Eli, kun kytkintä nostaa ja kuormaa tulee koneelle, niin ihan kuullostaa, kun kävisi vajaalla. Brööööö. EI mitenkään sellainen terve kutosen murina.
Kun taas lähtee ajamaan korkeammilla kierroksilla, noin 3-4000rpm, niin ei muutu mihinkään. Ja meno on aika tehotonta. Luulisi tuon 12V Cologne 2,9 kutosen tuota mk3 koppasta vievän noilla kierroksilla pikkuvaihteilla vähän sutjakkaammin.
Minun Ford Fusion 1,4 rivimoottori kimpoaa äkäisemmin nyt.
Säädän tosiaan sen perusennakon uudelleen ja haen sitä kymmentä astetta. Tai, noh. En saa tuolla minun perusmallin ajoituslampulla tarkkaa kymmentä astetta, kun ei ole siinä astelukua, vaan joudun siltä astelevyltä kampuran vierestä lohkosta katsomaan, ja siellä ei ole kuin numerot 9, 12 jne. Pitää tuohon ysin viereen tähdätä se kampuran merkki.
Sain taas Englannin turbosport.couk foorumilla viestiä, että se perusennakko ei nyt ole NIIN tarkka, että se pitää just olla se kymmenen astetta. Kunhan nyt silmällä sen ysin yli on vähän.
Muita testauksia eiliseltä:
Pakoputkisto ei vuoda ainakaan mitään älyttömiä, kun plokattiin molemmat ulostulot ja kuunneltiin vuotoa.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
fixukselta ianakin saa 2.9:iin jakajankantta. mut siinä on sitten tapit kannessakin.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
OIsko tässä mulla polttoaineen painemittari?
Biltema PA painemittari
Saisinko tuolla siitä polttoainetukista paineen mitattua?
Biltema PA painemittari
Saisinko tuolla siitä polttoainetukista paineen mitattua?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
http://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-Buden ... 5ae6093eab
... käyt tuon tyylisen mittarin hakemassa hudraliikka liikkeestä veikkaisin että 6 bar mitta alue olisi sopiva, varma toiminen ja kestävä nuo missä on tuo neste sisällä...
Edit: löysin kuvan jossa mun oma...
... käyt tuon tyylisen mittarin hakemassa hudraliikka liikkeestä veikkaisin että 6 bar mitta alue olisi sopiva, varma toiminen ja kestävä nuo missä on tuo neste sisällä...
Edit: löysin kuvan jossa mun oma...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
on saman kokoinen kuin renkaan venttiili, mutta jostain syystä sielu on vaan syvemmällä.hessu75 kirjoitti:OK,
Entä onko siitä liittimestä tietoa, että millainen se naarasliitin pitää olla PA painemittarin päässä.
Se liitin näyttää vähän auton renkaan venttiililtä, mutta ei ole ihan saman kokoinen minusta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61