Scoorpion 2.9 v6 sähkökytkentäkaavio
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.9:n virranjakaja 2.3:seen
Täälä onkin ilmeisesti asiantuntijoita. Eli tarkotus olis laittaa (scorpion?) 2.9 12v koneesta tuo kärjetönjakaja granadan 2.3:seen. Käykö se suoraan siihen ja kun siinä jakajassa on se liittimen paikka niin mitä johtoja siihen tulee ja missä järjestyksessä? Joku kuvakin löyty kyseisestä jakajasta:
Virranjakaja
Ja olis kiire ku hääkeikkaa pukkaa päälle
Virranjakaja
Ja olis kiire ku hääkeikkaa pukkaa päälle
Jouni
Re: 2.9:n virranjakaja 2.3:seen
jouppi kirjoitti:Täälä onkin ilmeisesti asiantuntijoita. Eli tarkotus olis laittaa (scorpion?) 2.9 12v koneesta tuo kärjetönjakaja granadan 2.3:seen. Käykö se suoraan siihen ja kun siinä jakajassa on se liittimen paikka niin mitä johtoja siihen tulee ja missä järjestyksessä? Joku kuvakin löyty kyseisestä jakajasta:
Virranjakaja
Ja olis kiire ku hääkeikkaa pukkaa päälle
En nyt mene vannomaan, mutta minusta tuo 2.9 jakaja ei käy tuohon...
2.8 Efin jakaja pitäis käydä. Ja nuo uudemmat jakajat on korkeampia kuin ne vanhat,
tiedä sitte mahtuuko pellin alle.
2.8 Efi
2.8 K-jet
Valitettavasti ei ole antaa kuvaa 2.9 jakajasta (kokonaisesta)
2.8 Efi jakajaan kuuluu myös sellainen peltinensuoja hökötys jota tossa ei ole...
suojaa jakajan aiheuttamilta häiriöitä.
2.8 ja 2.9 jakajassa ei ole keskipakois painoja. Elikä moottori ei saa sytysennakkoa.
Vaatii tietokoneen säätämään ennakkoa. (Sellainen erillinen purkki)
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
mulla olis tällänen käretön virranjakaja ja sitten sierran pikkunen sytty boksi. Silloin oli omassa 2.8 koneessa ja pelas. Muutama piuha piti kytkee vaan. sekin kytkentäkaavio pitäs löytyä tältä foorumilta.
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 93900.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 93900.jpg/
ford anglia estate -66
ford anglia -67
ford cortina -68
ford transit -70
ford escort mk2 -80
toyota land-cruiser bj45 -83
ford sierra -84
mb w210 e300 -97
ford anglia -67
ford cortina -68
ford transit -70
ford escort mk2 -80
toyota land-cruiser bj45 -83
ford sierra -84
mb w210 e300 -97
Daiseli kirjoitti:mulla olis tällänen käretön virranjakaja ja sitten sierran pikkunen sytty boksi. Silloin oli omassa 2.8 koneessa ja pelas. Muutama piuha piti kytkee vaan. sekin kytkentäkaavio pitäs löytyä tältä foorumilta.
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 93900.jpg/
Jep itselläkin niitä boxeja muuta, ja saa kaupastakin löytyy kun tietää mitä ettii uutena.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
2.8:n ja 2.9:n jakajan kiinnityskin on eri.
2.8 on kahella pultilla ja 2.9 on semmonen perus kiilan tapanen + pultti
2.8 on kahella pultilla ja 2.9 on semmonen perus kiilan tapanen + pultti
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Kiitos vastauksista. En siis alkanut edes yrittämään 2.9:n jakajaa vaikka kiinnitys, ratas ja pituus olisi kyllä käynyt. Sain jostain vanhasta 2- litrasesta jakajan ja nyt aloin vaihtamaan sitä mutta se öljypumpun akseli tuli tietysti mukana siinä ja yritin laittaa takaisin mutta eihän se sinne oikeaan koloon mennyt ja nyt on jumissa sielä pienen pienessä reijässä eli pitäis keksiä siihen joku ratkaisu. Saa nähdä..
Jouni
Pari pikku eroa on nois jakajissa...
-ö pumpun käyttöakseli on 2,8 6 kulma,2,9 tähtipää
-jakajan rattaan vinohammastus on eri kätinen johtuu siitä että 2,8 nokka pyörii vastapäivään ja 2,9 nokka myötäpäivaan(edestäp kats) eikä tietenkään keskenään vaihto kelpoisia...
-jakajan alapään halkaisija joka tukeutuu lohkon pesään on eri,2,9 paksumpi
Mut muuten aika saman näköisiä tosiaan...
-ö pumpun käyttöakseli on 2,8 6 kulma,2,9 tähtipää
-jakajan rattaan vinohammastus on eri kätinen johtuu siitä että 2,8 nokka pyörii vastapäivään ja 2,9 nokka myötäpäivaan(edestäp kats) eikä tietenkään keskenään vaihto kelpoisia...
-jakajan alapään halkaisija joka tukeutuu lohkon pesään on eri,2,9 paksumpi
Mut muuten aika saman näköisiä tosiaan...
#2
Hitto kun puuttuu nappula "Tykkään"Timppa kirjoitti:Pari pikku eroa on nois jakajissa...
-ö pumpun käyttöakseli on 2,8 6 kulma,2,9 tähtipää
-jakajan rattaan vinohammastus on eri kätinen johtuu siitä että 2,8 nokka pyörii vastapäivään ja 2,9 nokka myötäpäivaan(edestäp kats) eikä tietenkään keskenään vaihto kelpoisia...
-jakajan alapään halkaisija joka tukeutuu lohkon pesään on eri,2,9 paksumpi
Mut muuten aika saman näköisiä tosiaan...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Moikka kaikki viisaammat.
Yritetty eilen illalla startata oma 2900 Colkki EFI: a.
Ei onnannut.
Pumppu pumppaa bensaa ok, ja paluuletkusta tulee polttoainetta. Eli, oletan, että minulla letkut oikeinpäin kiinni.
Kipinää on.
Tämän mukaan laitoin sytkäjohdot:
Kampuran ajoitusmerkki kakkos- ja kolmosnuolen välissä. OK?
Ykköspytty ylhäällä ja jakajassa pyörijä ykkös sytkäjohdon kohdalla. OK?
Miten voin tarkistaa ruiskusuuttimien toiminnan? Otin tulpan nro kuusi irti ja se oli vaan vähän märkä. EI siis totaalisen märkä, mitä olisi minun mielestä, jos bensaa tulee kunnolla suuttimista. Eikö?
Miten voin tarkistaa suuttimien toiminnan?
ECUlle tulee virtaa, mutta miten voin ECUn toiminnan varmistaa?
Apuja kanssaharrastajat, kiitos. Kesä tulee kovaa ja polttelee päästä ajamaan Caprilla ja mureilla saundeilla.
-Hessu-
Yritetty eilen illalla startata oma 2900 Colkki EFI: a.
Ei onnannut.
Pumppu pumppaa bensaa ok, ja paluuletkusta tulee polttoainetta. Eli, oletan, että minulla letkut oikeinpäin kiinni.
Kipinää on.
Tämän mukaan laitoin sytkäjohdot:
Kampuran ajoitusmerkki kakkos- ja kolmosnuolen välissä. OK?
Ykköspytty ylhäällä ja jakajassa pyörijä ykkös sytkäjohdon kohdalla. OK?
Miten voin tarkistaa ruiskusuuttimien toiminnan? Otin tulpan nro kuusi irti ja se oli vaan vähän märkä. EI siis totaalisen märkä, mitä olisi minun mielestä, jos bensaa tulee kunnolla suuttimista. Eikö?
Miten voin tarkistaa suuttimien toiminnan?
ECUlle tulee virtaa, mutta miten voin ECUn toiminnan varmistaa?
Apuja kanssaharrastajat, kiitos. Kesä tulee kovaa ja polttelee päästä ajamaan Caprilla ja mureilla saundeilla.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06