Weber ja hölmöt kysymykset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Siinähä se kalvo kai on tuon kannen alla noitten neljän ristipääruuvin avulla kiinnitettynä. Tuos mihi toi letkukin menee..
Tosin noitten kans melkeen kannattais olla varaosa valmiina kun alkaa irrottelee, siinä ne viimeistään hajoo jos muuten ehjä oliskin.
Tosin noitten kans melkeen kannattais olla varaosa valmiina kun alkaa irrottelee, siinä ne viimeistään hajoo jos muuten ehjä oliskin.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ok, jatketaan hölmöillä.. Eli suuttimien koko näkyy siinä päällä, kun ottaa ilmanputsarin pois? ainakin siinä oli numerot 185, mikä on sitten se seuraava koko?
Ja jos auto haisee ajossa bensalta, niin eikö se silloin saa liikaa bensaa? Emäntä vaan moitti kun ajoi tanikan perässä..
Mutta, mutta..
Ja jos auto haisee ajossa bensalta, niin eikö se silloin saa liikaa bensaa? Emäntä vaan moitti kun ajoi tanikan perässä..
Mutta, mutta..
Edelleen tuosta pitää avata puoli kierrosta niin tyhjäkäynnin saa kohdilleen. Ei ymmärrä??Karjala kirjoitti: Kertoisitteko mikä on tämän ruuvin tarkoitus?
No siinä ruuvissa on se tyhjäkäynti suutin kiinni mikä on alunperin kokoa 45, kun avaat ruuvia niin bensa pääsee virtaamaan suuttimen ohi.
Kannattaisi nyt varmaan ihan ensimmäiseksi ruuvata kaasuttimen molemmilta puolilta kyseiset ruuvit pois ja tarkistaa ettei niissä kiinni olevat tyhjäkäynti suuttimet ole tukossa.
Ne mitkä näkyy ilman putsarin alta on ilmasuuttimet
http://cudist.com/products/WEBERDiagram ... mDGAS.aspx
Tuolta löytyy vanhemman tyypin räjäytys kuva missä ei ole sitä alipaine kiihdytys pumppua, muuten ihan saman lainen
http://www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
Ja tuolta säätö ohje
Kannattaisi nyt varmaan ihan ensimmäiseksi ruuvata kaasuttimen molemmilta puolilta kyseiset ruuvit pois ja tarkistaa ettei niissä kiinni olevat tyhjäkäynti suuttimet ole tukossa.
Ne mitkä näkyy ilman putsarin alta on ilmasuuttimet
http://cudist.com/products/WEBERDiagram ... mDGAS.aspx
Tuolta löytyy vanhemman tyypin räjäytys kuva missä ei ole sitä alipaine kiihdytys pumppua, muuten ihan saman lainen
http://www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
Ja tuolta säätö ohje
Re: Weber ja hölmöt kysymykset
Karjala kirjoitti:Pikkusen tyhjäkäynti ongelmaa ja weber on mulle ihan vieras käsite.
Kertoisitteko mikä on tämän ruuvin tarkoitus?
Tuosta puoli kierrosta kun avaa, alkaa auto käymään mukavasti, mutta miksi mulla on sellainen kutina, että se kuuluisi olla tiukasti pohjassa?
Anteeksi, mä mitään weberistä tiedä, mutta hyvin hötkötti!
Noniin, nyt minullakin on tätä vikaa kun tuota nuolen osoittavaa tyhjäkäyntiruuvia kääntää aukipäin, tyhjäkäynti muuttuu paremmaksi. Ja Tane pysyy jopa käynnissä.. Täysin kiinni kun laittaa niin sammuu kun seinään. Mistähä tälläinen vika nyt sitten tuli? Aina ennen tuo ruuvi on ollut täysin kiinni kiristettynä ja hyvin on toiminut. Vika ilmeni sillä että Tane rupes sammuilee risteyksiin ja tyhjäkäynti tosissaan katosi kokonaan. Sitten alkoi kaasarin ruuvailu.
Alipaineletku on nyt vaihdettu ja on varmasti tiiviit liitokset, pääsuuttimet ovat 165 ja ilmasuuttimet 185.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Tuosta ruuvista ei säädetä mitään, muutakuin vaihdella tyhjäkäyntisuuttimien kokoa
Sulla luultavasti tyhjäkäyntisuutin tukossa, sijaitsevat juurikin tuon ruuvin alla molemmin puolin (molemmille kurkuille omat)
Mulla teki aivan samaa ja suuttimessa oli pieni roska jonka puhalsin pois niin rupes rokkaamaan
Sulla luultavasti tyhjäkäyntisuutin tukossa, sijaitsevat juurikin tuon ruuvin alla molemmin puolin (molemmille kurkuille omat)
Mulla teki aivan samaa ja suuttimessa oli pieni roska jonka puhalsin pois niin rupes rokkaamaan
Aijaa hyvä tietää siis, kun eipä tuossa ollukkaa täyttä tietoa tästä ruuvista. Roskahan sen tekeekin yleensä et jos yhtäkkiä tulee bensapuolelle ongelmaa. Kaikki muut paikat tuli tuossa putsattuu kompuralla iha paitsi noi No kokeilen viel ottaa ne molemmat auki niin eiköhän rupee rokkaamaan tosiaan. Kiitti vastauksesta.rasavili kirjoitti:Tuosta ruuvista ei säädetä mitään, muutakuin vaihdella tyhjäkäyntisuuttimien kokoa
Sulla luultavasti tyhjäkäyntisuutin tukossa, sijaitsevat juurikin tuon ruuvin alla molemmin puolin (molemmille kurkuille omat)
Mulla teki aivan samaa ja suuttimessa oli pieni roska jonka puhalsin pois niin rupes rokkaamaan
Eipä ihme että tane rupes gasoo brennaa vähä enempi kun tuohon ruuvin koski ja haistohan sen ajaessaki et nyt menee kyl vähä rikkaalla
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Mulla solexin kanssa Taunus sammu aina kun pysäs. Suuttimien putsauksen jälkeen toimi taas hetken. Bensan joukossa oli vettä ja se teki helmen sinne suuttimiin, vaihdoin bensa-asemaa ja ongelmat loppu.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Kas ku et vaihtannu autoataunus 78 kirjoitti:Mulla solexin kanssa Taunus sammu aina kun pysäs. Suuttimien putsauksen jälkeen toimi taas hetken. Bensan joukossa oli vettä ja se teki helmen sinne suuttimiin, vaihdoin bensa-asemaa ja ongelmat loppu.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No nyt on käyty suuttimet puhaltamas puhtaaks, kyllähä se taas lähti rokkaamaa ja pysyy käynnissä. Kiitoksia avusta jälleen Pientä pätkimistä on vielä kuitenki havaittavissa, varsinki pienillä kierroksilla. Esim. ykköseltä kakkoselle kun vaihtaa ja antaa taas kaasua, niin pätkäsee kerran. Tämä alkoi kun tuli nämä syksyn sateet, ilmeisesti on sitä vettäkin siellä joukossa. Kesä kuumalla kun ei ollut mitään ongelmaa.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Tähän aiheeseen on hyvä jatkaa. Nyt kun postissa on tulossa uudenkarhea Weber DGV nykyisen FoMoCon tilalle, niin saako nykyisestä vivustosta helposti askarreltua Weberiin käyvän, vai täytyykö hankkia myös uusi vivusto?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Vanha vivusto luultavasti käy! Ainakin mun Hopean väriseen Taneen on laitettu 1-kurkkusen Fomocon vivusto ja kaasarina 2-kurkkunen DGAV.fonzie kirjoitti:Tähän aiheeseen on hyvä jatkaa. Nyt kun postissa on tulossa uudenkarhea Weber DGV nykyisen FoMoCon tilalle, niin saako nykyisestä vivustosta helposti askarreltua Weberiin käyvän, vai täytyykö hankkia myös uusi vivusto?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Minä kun tilasin tuon Weber 38/38 Dgms kaasarin Solexin 35/35 tilalle, niin Weberissä kaasuläppien vipu aukes päinvastaseen suuntaan toisin kuin Solexissa. No vaijeri piti vaan laittaa toiselta puolelta tulee ja tehä sille vaijerinsäädölle uus teline. Muuten oli sit aika kivuton asentaa
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74