Maalausta, alusta ja muut pinnat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Onkos täällä kellään kokemuksia zinga:sta ???
Isot poja kehuu sellaseks myrkyks et ei ruostu ihan heti ni aattelin et jos koittas tohon omaan taneen.
tanariman
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2007, 10:57
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja tanariman »

Tikkurilan Duasolid on kuulemma hyvää tavaraa. Käy sellaisenaan hiekkapuhalletulle pinnalle, ei tarvi päälymaalia. Jotain 25€-50€/1l maksanee värisävystä riippuen. Tuota käytetään raskaan kaluston runkojen ym. maalaukseen. Tikkurilan Temadur on sitten omiaan pintamaaliksi. Ihan eri luokkaa pitäisi olla kuin Miranolin sonta. Ei taida olla edes pahemmin Miranolia kalliimpaakaan. Itellä ei ole noista kokemusta, mutta tuolla oli ainakin jotain juttua:

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... c&start=15

Ite olen käyttänyt Teknoksen Inerta 5 epoksia pohjamaalina. Melko hyväksi sen olen kokenut, käy pohja, sekä hiontamaalista, tosin hieman hankala hiottava.
Taunus -71 1.6 4d (2.3 v6 tulossa ja hommattu)
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

tanariman kirjoitti:Tikkurilan Temadur on sitten omiaan pintamaaliksi. Ihan eri luokkaa pitäisi olla kuin Miranolin sonta.
Joo, näitä metallipintamaaleja tehtiin ihan ylitöinä tonne Lada-avtotehtaille venäjänmaille sillon kun mä olin siellä vielä duunissa, että on niillä ihan uusiakin autoja maalailtu... jotta kaipa nuo pysyvät sitten ihan hyvin. Ja tulee kyllä kiiltävä pinta...
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

Mipankin värejä löytyy raskaaseen kalustoon ja henkilöautoihin,suht edullisia,helppo maalata ja tulee hyvä pinta
tanariman
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2007, 10:57
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja tanariman »

teroniusmonk kirjoitti:
tanariman kirjoitti:Tikkurilan Temadur on sitten omiaan pintamaaliksi. Ihan eri luokkaa pitäisi olla kuin Miranolin sonta.
Joo, näitä metallipintamaaleja tehtiin ihan ylitöinä tonne Lada-avtotehtaille venäjänmaille sillon kun mä olin siellä vielä duunissa, että on niillä ihan uusiakin autoja maalailtu... jotta kaipa nuo pysyvät sitten ihan hyvin. Ja tulee kyllä kiiltävä pinta...
Sattusko muuten kenelläkän olemaan tarkempia hintatietoja tuosta Tikkurilan Temadurista. Pitäis parin sadan euron kotteroon vetää, joku valkonen väri päälle(valkonenhan on helppo maalata ja huonot pohjat ja lommot ei näy?). Mitä muuten menee maalia johonkin töppöperä 323 Mazdaan? 3l varmaan riittää.
Taunus -71 1.6 4d (2.3 v6 tulossa ja hommattu)
Avatar
stoneyard
Viestit: 42
Liittynyt: 06 Joulu 2007, 14:55
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stoneyard »

Tuo meitin taunus tuli maalattua temadurilla, sitä kun sai kaverilta edullisesti, peittää hyvin ja tulee kiiltävä.pohjalla on mipan hiontapohja
-taunus 1,6->2.0->2,3->? 2d-77 -hilpeä härkä, MYYDÄÄN
-corolla TE-71 Coupe -->4a-gze+w56+hilux lsd perä;)
-ae82 GT fx corolla, koirankuljetin
-Hilux 4x4 3.0v6 -90, kauppakassi,MYYDÄÄN
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Omasta autosta hioin lattiat ensin kirkkaalle pellille,sitten nykäsin pensselillä kerroksen epoksipohjamaalia ja 2 kerrosta epoksipintamaalia,on tosi paksun tuntunen kerros joten pitäs kestää jonkinaikaa...
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Miten moottori ja vaihdelaatikko kannattais maalata? Miten pohjat ja millaiset maalit?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

FoorttiFani kirjoitti:Miten moottori ja vaihdelaatikko kannattais maalata? Miten pohjat ja millaiset maalit?
Tääläpäin on ainakii miranoli pysyny ihan hyvin, paskat pois ja maalipintaan.
tanariman
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2007, 10:57
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja tanariman »

henu kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:Miten moottori ja vaihdelaatikko kannattais maalata? Miten pohjat ja millaiset maalit?
Tääläpäin on ainakii miranoli pysyny ihan hyvin, paskat pois ja maalipintaan.
Miranoolia nyt ei nykyaikana kannattais oikein käyttää mihinkään kun olisi paljon parempiakin maaleja olemassa. Miranoli halkeilee ajan saatossa pois. Omasta mielestä miranoli on vieläpä melko kallista. 60€ näytti maksavan 3l miranolia kun samaan hintaan saa jo kunnollisia teollisuusmaaleja. Tosin mitenhän lie sitten esim temadurin pysyvyys lohkon pinnassa.
Taunus -71 1.6 4d (2.3 v6 tulossa ja hommattu)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

No minkälaista maalia kannattais hommata? Ja pohjiks riittää se hyvä puhdistus vaiko?
FordRS
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Kesä 2008, 16:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FordRS »

Itse olen maalaillut debeerin epoxy primerillä pohjat.. n.25€/l On hyvää tavaraa ja kestää jopa kitata päälle.. joskus on tullut kokeiltua noita ferrexejä, hammeritea yms. "ruosteen-esto" maaleja. Auton koriin en kyllä todellakaan suosittele... tukivarsissa ja akseleissa noikin saattas just ja just mennä..
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itellä on tollasta PPG Deflex F391 epoxi maalia, 3l makso n. 30e plus kovettaja ja ohentaja. Tuota aion käyttää cortinassakin pohjina. Fiestaan tuota käytin pohjiks. Pitäis kyllä olla parempi kuin ruosteenestomaalit.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

aijaa, no minkäslaista maalia sen päälle sopii vetää?
hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hes83 »

hammerin vasaralakalla oon aina maalannu laatikot,perät j alohkot ja hyvin on pysyny.
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
Vastaa Viestiin