V6 sytytys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

joo mutta ajattelin sytkän säätöä..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Sytkä näytti olevan kohdillaan kun tulpalla katselin. Tosin voisi tarkistaa vielä kun kärjet vaihtaa virtakynällä.
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

No mutta mikäs nyt on vikana kun kärkivälin säätää 0.35 rakotulkilla käsin ja koneen käynnistysyrityksen jälkeen ylläripylläri kärkiväli 0. Kärjet eivät pääse liikkumaan lukituksen jälkeen.
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

No jos kärjet ei oikeesti liiku, niin sitten vissiin joko "laahaaja" kulahtaa aika nopeesti, tai jakajan akselilla ei oo välykset ihan toleranssin mukaset..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Aikoinaan kun oli "miljoonakuution" mikra niin siinä klappia oli akselilla huomattavasti enemmän ja kärjet jotka laitoin paikalle ovat ihan prän nya.

Pitänee vielä yritellä uudelleen tänään kun saa pojan nukkumaan.

Virranjakajan pohjalla oli joku päällystämätön johto jota en ole sen kummemmin tutkinut. Mikä merkitys sillä on ja mihin se kuuluu? Lähtee alipainekellon varren alta ja menee jonnekkin peitelevyn alle mihin kärjet ruuvataan kiinni.

Mämmikoura eli pääsiäiskäsi kun olen niin laitoin sitten siutti mennessä ensin kannen 180 astetta väärään asentoon jonka jälkeen asian korjattua onnistuin kytkemään johdot kanteen pykälän verran väärään asentoon. Komiat oli lieskat kaasarista kun auto oli käynnissä. :D asioitahan ei tietenkään kannata ennen kokeilua tarkistaa...
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Nyt on väli sen 0.35 ja myös pysyy siinä mutta ei vain edes yritä käynnistyä... hajottaa...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kondensaattorin johto?
Ei noitten johtojen pitäs päästä osumaan runkoon tai mihinkään muuhunkaan
kytkentöjen välillä.
Ootko sulakkeet kattonu ja pyöritelly niistä hapettumat pois?
Taunus Maximus =)
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Noniin nyt on sitten johdot alkuperäisessä asennossa. Joku edellinen on asentanut akselin väärään asentoon hampaan verran ja siksi ensin luulin että johdot olisivat olleet väärin alun perin opuksen mukaan. Käy, kukkuu ja kumppari palaa kun ei enää pätki niin hirveästi. Sytkässä virhettä alle puoli astetta mutta sitä en nyt jaksa alkaa säätämään.

Näin se on kun pääsiäskäsi pääsee yllättämään.
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Ei oikein enää itsekkään pysy perässä tuon sytyksen kanssa. Kärkiväli pysyy saman mutta käynti muuttuu joka kerta kun käynnistää.

Virrnjakaja on kiinni ja mitään ihmeellisempää en ole havainnut.

Edit: pitäisikö vikaa alkaa etsimään imusarjan tiivisteestä? Vai voisiko johtua sieltä pääsevästä ilmasta ylipäätään? Meinaa tukehtua kun painaa kaasun pohjaan tai myös silloin kun aavistuksen antaa lisää kaasua kuormituksen kasvaessa.

Tässä asiaa on pohdittu jonkinsortin asiantuntian kanssa joka on värkännyt kaasarivehkeiden (lähemmäs 40 vuotta) kanssa ja hän on ymmällään. Meinasi ettei johdu siittä että sytytys on vähän väärässä kun kuitenkin sekunnin kakisteltuaan kaasupohjassa lähtee vetämään lähes puhtaasti joka vaihteella.
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Tänään tuli todistettua ettei ajotuslampulla mitään tee. Vartti kierros korvakuulolla virranjakajaa pyörimissuuntaan vastakkaiseen suuntaan ja avot. Toimii kuin enkeli. Kärkiväli 0.20.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ei kyllä tee niin...mulle sanottiin että tanen tyhjäkäynti on liian korkea ettei pysty tekemään mitään ( n. 1200-1400 rpm :lol: ) mutta huono on pienemmäks laittaa kun säätö on niin tapissaan ku vaan pystyy...
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
deemu79
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Syys 2010, 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja deemu79 »

Itsellä oli kanssa käynnistymis ongelmia tuon 2.0 V6:n kanssa ja syyksi selvisi väljä kärkijakaja ja liian alhainen ensiöjännite. Noh.. Ei muuta kuin kärkiväli tuonne 0.2mm tietämille (kompensoimaan vähän jakajan väljyyttä) ja entinen puolan virtajohto ohjaamaan relettä joka tuo akulta sulakkeen kautta kunnon jännitettä puolalle, uusia johtoja pitkin. Ja ennakoita olen pitänyt tuolla 12' tietämissä 98:lla ajaessa ja aina käynnistyy, myös kuumana ja etenkin -30'C pakkasilla. Piste. :wink:
Consul Coupe -72
Vastaa Viestiin