Ihan näin ohimennen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Ihan näin ohimennen
Jotain soopaa kommentoi vanhoihin viesteihin, Englanniksi siis kommentoi!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Re: Ihan näin ohimennen
Näin ohimennen: missä Fordeissa oli se vanhempi 4.0 Cologne? Oliko myös 2.8:n stroukkaaminen isommaks mahdollista jollain toisella kampuralla kun en muista enkä haulla löytäny
Re: Ihan näin ohimennen
Ihan näin ohimennen, en jaksanut tehdä osto-ilmoitus-topikkia mutta myykää joku mulle ehjä ohc:n öljypohja. Tai vaihtoehtoisesti kertokaa mistä semmoisen saisin. Saako uutena mistään enää?
-Pori Connection-
Re: Ihan näin ohimennen
Mulla ois muistaakseni ehyt taunuksen pohja.zmuli kirjoitti:Ihan näin ohimennen, en jaksanut tehdä osto-ilmoitus-topikkia mutta myykää joku mulle ehjä ohc:n öljypohja. Tai vaihtoehtoisesti kertokaa mistä semmoisen saisin. Saako uutena mistään enää?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Re: Ihan näin ohimennen
Aittaluodon purkamoltakin varmaan löytys.zmuli kirjoitti:Ihan näin ohimennen, en jaksanut tehdä osto-ilmoitus-topikkia mutta myykää joku mulle ehjä ohc:n öljypohja. Tai vaihtoehtoisesti kertokaa mistä semmoisen saisin. Saako uutena mistään enää?
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Re: Ihan näin ohimennen
Tarvisin juurikin sierran pohjan, et mahtuu öputki. Ne taitaa olla erimittaset kert.. ?
Täytyypä huomenna käydä aittaluodol kysymässä
Täytyypä huomenna käydä aittaluodol kysymässä
-Pori Connection-
Re: Ihan näin ohimennen
Nyt olisi uudella käyttäjällä tyhmiä kysymyksiä esitettävänä. Autokortin saamiseen on aikaa suunnilleen 2 vuotta joka tarkoittaa, että projektiauto olisi löydettävä, jotta sen ehtisi puunata täyteen iskuun kun lappu on taskussa.
Tässä on nyt eri vaihtoehtoja tullut etsittyä ja taunus näyttää omissa silmissä mahtavalta autolta.
On kumminkin yksi mutka matkassa. Jopa minä tiedän, että taunuksilla on todella bensäsyöpön maine ja käyttöauton kanssa se ei ole paras ominaisuus.
Olen etsinyt tietoa miksi näin on ja muuttuvakurkkuinen kaasutin taitaa olla suurin tekijä (?).
Onko taunuksen kulutusta mahdollista muokata (esim. toisilla kaasareilla) järkeviin lukemiin?
Etsin siis neloskoneista vehettä ja käsittääkseni myöskään sillä onko kone 1.6 vai 2 litranen ei ole suurta merkitystä?
Tässä on nyt eri vaihtoehtoja tullut etsittyä ja taunus näyttää omissa silmissä mahtavalta autolta.
On kumminkin yksi mutka matkassa. Jopa minä tiedän, että taunuksilla on todella bensäsyöpön maine ja käyttöauton kanssa se ei ole paras ominaisuus.
Olen etsinyt tietoa miksi näin on ja muuttuvakurkkuinen kaasutin taitaa olla suurin tekijä (?).
Onko taunuksen kulutusta mahdollista muokata (esim. toisilla kaasareilla) järkeviin lukemiin?
Etsin siis neloskoneista vehettä ja käsittääkseni myöskään sillä onko kone 1.6 vai 2 litranen ei ole suurta merkitystä?
Re: Ihan näin ohimennen
tumppi245 kirjoitti:Nyt olisi uudella käyttäjällä tyhmiä kysymyksiä esitettävänä. Autokortin saamiseen on aikaa suunnilleen 2 vuotta joka tarkoittaa, että projektiauto olisi löydettävä, jotta sen ehtisi puunata täyteen iskuun kun lappu on taskussa.
Tässä on nyt eri vaihtoehtoja tullut etsittyä ja taunus näyttää omissa silmissä mahtavalta autolta.
On kumminkin yksi mutka matkassa. Jopa minä tiedän, että taunuksilla on todella bensäsyöpön maine ja käyttöauton kanssa se ei ole paras ominaisuus.
Olen etsinyt tietoa miksi näin on ja muuttuvakurkkuinen kaasutin taitaa olla suurin tekijä (?).
Onko taunuksen kulutusta mahdollista muokata (esim. toisilla kaasareilla) järkeviin lukemiin?
Etsin siis neloskoneista vehettä ja käsittääkseni myöskään sillä onko kone 1.6 vai 2 litranen ei ole suurta merkitystä?
Etit jostain taunuksen vakio zetekillä 1.8:lla niin pääset pikku bensalla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ihan näin ohimennen
Jepjep. Ei huono ehdotus ollenkaan. Olen vaan niin tylsä, että tykkään vanhoissa autoissa myös vanhoista koneista.
Re: Ihan näin ohimennen
No jaa, tietty jos vertaa johonkin nykyautoon niin kulutus voi olla suurta omasta mielestä. Tuo omani vie nätisti ajellessa n. 7,4l/100km jota pidän hyvinkin pienenä kulutuksena yli 40vee autolle. Jos (vakio) Tane on oikeasti kunnossa niin ei sen paljon soppaa kuuluis viedä. Riivatut pelit onkin sitten aivan eriasia.tumppi245 kirjoitti:Jopa minä tiedän, että taunuksilla on todella bensäsyöpön maine ja käyttöauton kanssa se ei ole paras ominaisuus.
Re: Ihan näin ohimennen
Paras moottori näissä on 2.0 ohc kulutuksen kannalta ja oikeastaan kaiken muunkin. Sillä voi päästä maantielläkin alle kymppiin, jos vaan moottori ja muut osat on kunnossa. Itellä meni 8 litraa maantiellä, joka ei ole paljon näillä laitteilla.
Melkein tulee ikävä sitä konetta, nykyään kun 2.6 v6 11 litraa maantiellä.
Melkein tulee ikävä sitä konetta, nykyään kun 2.6 v6 11 litraa maantiellä.
Re: Ihan näin ohimennen
Tuo 7,4 kuulostaa todella hyvältä. Kuullut tutuilta, että taunukset vieny ennen +10 litraa maantiellä ja n.15 kaupungissa.
Tosiaan siis autopuolella olen ja ensimmäistä autoa haen. Uudet muovikiiturit ei kiinnosta pätkääkään (sama kävi mopoissa. Tallista löytyy pv:itä,raisuja ja pappatuna ). Joskus katsoin jotain kulutustestiä 80-luvulta mistä löytyi lähes kaikki sen ajan perusautot. Ajettiin 100km tyylillä 1/3 maantietä, 1/3 motaria ja 1/3 kaupungissa. 1,6l tanari oli taulukoissa kärkikastissa 11l kulutuksella.
Tosiaan siis autopuolella olen ja ensimmäistä autoa haen. Uudet muovikiiturit ei kiinnosta pätkääkään (sama kävi mopoissa. Tallista löytyy pv:itä,raisuja ja pappatuna ). Joskus katsoin jotain kulutustestiä 80-luvulta mistä löytyi lähes kaikki sen ajan perusautot. Ajettiin 100km tyylillä 1/3 maantietä, 1/3 motaria ja 1/3 kaupungissa. 1,6l tanari oli taulukoissa kärkikastissa 11l kulutuksella.
Re: Ihan näin ohimennen
Mulla menee maantieajossa 10 litraa sataselle ja 15-16litraa on yhdistetty kulutus
Melkein vakio 2.8 V6.
Melkein vakio 2.8 V6.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ihan näin ohimennen
Nonni. Toimittaako siis harrasteauton virkaa? On tietysti varmaan 100 kertaa mukavampi tuollainen kutoskone ajella.
Re: Ihan näin ohimennen
tumppi245 kirjoitti:Nonni. Toimittaako siis harrasteauton virkaa? On tietysti varmaan 100 kertaa mukavampi tuollainen kutoskone ajella.
Toimittaa
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... cle&CID=26
Mukavuudesta en tiedä pikkasen normaali enemmän pitää olla kierroksia, että jotain tapahtuu.
Kulutus on mitattu 3000km matkalta/polttoainemittarilta saaduista laskuista.
Jos jaksais säätää pääsis varmaan 1-2 litraa pienemmään kulutuksella..
Toisaalta tolla nyt ei tule aivan aina ajettua polttoaineenkulutus mielessä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!