Taunuksen perä.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Taunuksen perä.

ViestiKirjoittaja Jsp » 31 Tammi 2018, 00:12

Kuuluuko taunuksessa perässä olla päittäis välystä?

Eli jos otat takarenkaasta kiinni käsillä ja työnnät sitä sisään ja vedät ulos niin kuuluu naksaus ja rengas liikkuu jonkun vajaan millin edestakas?

Vai onko tuo kulumis vikaa?
Kun eihän noissa pitäny olla C clippejä?
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Avatar
Jsp
 
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Taunuksen perä.

ViestiKirjoittaja Mois » 31 Tammi 2018, 12:54

Laakeri väljä.
Tuossa on Atlasperän korjausohjeet: http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... aus-68.pdf
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7730
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: Taunuksen perä.

ViestiKirjoittaja Jsp » 31 Tammi 2018, 13:30

Mois kirjoitti:Laakeri väljä.
Tuossa on Atlasperän korjausohjeet: http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... aus-68.pdf


Ai saatana. Noh halvemmas tulee kun vaan tökkää alkuperäsen perän takas kun siinä ei ollu välystä.

Ainut vaa et noita ei varmaan noita rumpujarrun taustalevyjä voi vaihtaa muuten kun irrottamalla akselin.
Ja jos sen työn tekee niin sama vaihtaa laakerit samalla.

Eli jos molemmissa on välystä = molemmat pitää vaihtaa.
Kai sillä silti voi vielä vuoden ajella huoletta kun ei kuitenkaan ole ylös, alas tai sivuille välystä. Ainut vaan että päittäin on sen verran että vaan naks kuuluu.

Aivan pientä huminaa kuuluu 100 vauhissa jos tarkasti kuuntelee.

Alkup. Perässä ei mitään ääniä eikä välyksiä mutta ne pienemmät jarrut.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Avatar
Jsp
 
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Taunuksen perä.

ViestiKirjoittaja isoatlas » 31 Tammi 2018, 19:47

Pienet välykset haittaa laakereissa mitään, niin kauan kun ei kuulu pahempaa ääntä niin eikun ajoa vaan.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Taunuksen perä.

ViestiKirjoittaja Jsp » 31 Tammi 2018, 19:52

isoatlas kirjoitti:Pienet välykset haittaa laakereissa mitään, niin kauan kun ei kuulu pahempaa ääntä niin eikun ajoa vaan.


Tätä kun vertaa mun entiseen aspeniin niin tää ei oo vielä mitään.

Aspenissa kun oli 7 1/4 orggis perä niin se ulina oli niin kova että en kuullu koneen ääniä.
Akselit liuku edes takas puolen tuuman verran.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Avatar
Jsp
 
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Taunuksen perä.

ViestiKirjoittaja Vermilion » 31 Tammi 2018, 21:41

Jsp kirjoitti:
Mois kirjoitti:Laakeri väljä.
Tuossa on Atlasperän korjausohjeet: http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... aus-68.pdf


Ai saatana. Noh halvemmas tulee kun vaan tökkää alkuperäsen perän takas kun siinä ei ollu välystä.

Ainut vaa et noita ei varmaan noita rumpujarrun taustalevyjä voi vaihtaa muuten kun irrottamalla akselin.
Ja jos sen työn tekee niin sama vaihtaa laakerit samalla.

Eli jos molemmissa on välystä = molemmat pitää vaihtaa.
Kai sillä silti voi vielä vuoden ajella huoletta kun ei kuitenkaan ole ylös, alas tai sivuille välystä. Ainut vaan että päittäin on sen verran että vaan naks kuuluu.

Aivan pientä huminaa kuuluu 100 vauhissa jos tarkasti kuuntelee.

Alkup. Perässä ei mitään ääniä eikä välyksiä mutta ne pienemmät jarrut.



Jos löytyy heittokello ja maalia pystyy sen turaamalla itekin säätämään. Maksaa vaan laakerit ja tiivisteet yms.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1382
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunuksen perä.

ViestiKirjoittaja Samu » 02 Helmi 2018, 00:37

isoatlas kirjoitti:Pienet välykset haittaa laakereissa mitään, niin kauan kun ei kuulu pahempaa ääntä niin eikun ajoa vaan.

HYvin on isoatlas kestänyt kauheilla äänillä viimeiset 5 vuotta :lol: kai se pitäis jossain vaiheessa laittaa korjaukseen.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
 
Viestit: 2077
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron