Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
No laitetaan tämäkin tänne jos joku innostuu vielä tästä:
http://www.suomencaprit.fi/materiaali/V8_7_1996_1.jpg
http://www.suomencaprit.fi/materiaali/V8_7_1996_2.jpg
http://www.suomencaprit.fi/materiaali/V8_7_1996_3.jpg
Tämä oli tosiaan vaan OT tälle keskustelulle, mutta en itse usko että olisi enää niin hankalaa rakentaa nykyään V8 Capria. Ottaa vaan yhteyttä tuonne FHRA:n niin sieltä nykyään osataan neuvoa muutosasioissa kun sen pitäisi nykyään toimia myös trafin yhteistyökumppanina. Tuosta tosin ei itsellä ole vielä kokemusta, mutta tulee tulee varmasti jossain välissä eteen kun alan toisen merkkiseen autoon vaihtamaan konetta.
http://www.suomencaprit.fi/materiaali/V8_7_1996_1.jpg
http://www.suomencaprit.fi/materiaali/V8_7_1996_2.jpg
http://www.suomencaprit.fi/materiaali/V8_7_1996_3.jpg
Tämä oli tosiaan vaan OT tälle keskustelulle, mutta en itse usko että olisi enää niin hankalaa rakentaa nykyään V8 Capria. Ottaa vaan yhteyttä tuonne FHRA:n niin sieltä nykyään osataan neuvoa muutosasioissa kun sen pitäisi nykyään toimia myös trafin yhteistyökumppanina. Tuosta tosin ei itsellä ole vielä kokemusta, mutta tulee tulee varmasti jossain välissä eteen kun alan toisen merkkiseen autoon vaihtamaan konetta.
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
No niin,nyt ois tietoa v8:n vaihdosta
Tuo Fordilta saatu paperi kelpaa muutoskatsastukseen. (siinä on leimat ja allekirjoitukset,ja voin myydä kopionkin tarvittaessa kohtuuhinnalla )
Edellyttäen että tarkka kuutiotilavuus ylittyy max.25% ja teho max.20%.Moottorin painolla ei ole nykyään merkitystä,ainoastaan akseli-ja kokonaispainoilla,jotka eivät saa ylittää ajoneuvokohtaisia max.arvoja.
Elikkä ainakin teoriassa kasin vaihto on mahdollista,käytännössä myös jos saa painot vaan pysymään rajoissa.Ja siinä varmaan onkin koko homman haastavin ja ratkasevin kohta.
Esimerkkinä tuo oma Cortina 2d 1,6-72 mallia S.Käytin sitä eilen asemalla vaakalla(otin samalla tuoreen leiman ).Etuakselilla 630kg,takana 520kg.painot sisältää kuskin+kyytiläisen painot 160kg.
Ongelma on nyt siinä,että tälle autolle suurimmat sallitut painot ovat eteen 620kg ja taakse 740kg,ja näinpä keulan paino ylittyy jo kahdella kyytiläisellä
Eli keulan paino ei sais kasin vaihdon jälkeen olla yhtään suurempi kuin tuolla 1,6kentilläkään!
No,akku takakonttiin,alukannet+imusarja yms.yms.,sillähän kyllä saapi keulaa kevennettyä jo kymmeniä kiloja,mutta saapiko tarpeeksi???
Ja tarpeen vaatiessa voi toki istuinten määrääkin vähentää.
Että tämmönen tapaus tälläkertaa..
Tuo Fordilta saatu paperi kelpaa muutoskatsastukseen. (siinä on leimat ja allekirjoitukset,ja voin myydä kopionkin tarvittaessa kohtuuhinnalla )
Edellyttäen että tarkka kuutiotilavuus ylittyy max.25% ja teho max.20%.Moottorin painolla ei ole nykyään merkitystä,ainoastaan akseli-ja kokonaispainoilla,jotka eivät saa ylittää ajoneuvokohtaisia max.arvoja.
Elikkä ainakin teoriassa kasin vaihto on mahdollista,käytännössä myös jos saa painot vaan pysymään rajoissa.Ja siinä varmaan onkin koko homman haastavin ja ratkasevin kohta.
Esimerkkinä tuo oma Cortina 2d 1,6-72 mallia S.Käytin sitä eilen asemalla vaakalla(otin samalla tuoreen leiman ).Etuakselilla 630kg,takana 520kg.painot sisältää kuskin+kyytiläisen painot 160kg.
Ongelma on nyt siinä,että tälle autolle suurimmat sallitut painot ovat eteen 620kg ja taakse 740kg,ja näinpä keulan paino ylittyy jo kahdella kyytiläisellä
Eli keulan paino ei sais kasin vaihdon jälkeen olla yhtään suurempi kuin tuolla 1,6kentilläkään!
No,akku takakonttiin,alukannet+imusarja yms.yms.,sillähän kyllä saapi keulaa kevennettyä jo kymmeniä kiloja,mutta saapiko tarpeeksi???
Ja tarpeen vaatiessa voi toki istuinten määrääkin vähentää.
Että tämmönen tapaus tälläkertaa..
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Saiskohan fordilta lappua tohon kokonaismassan nostoon, sais jonku 2.3 ghian tai gxl:n painot käyttöön. Tuossa sierran lapussahan on myös massat mainittu, mutta onnistuukohan se massojen nosto sitten sierrassa samalla lapulla..?
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Muutoskatsastukseen käy leimatonkin lappu, kysytty konttorilta. Voivat kuulema tarkistaa asian tarvittaessa jos epäileevät vilppiä. Ja eii muuten kannata mainostaa tota että myyt kopioita. Facebookin puolella kun oltiin porukalla tilaamassa lappua ja muille kopiot siitä niin joku kieli siitä ja nyt Ford antaa vaan lappua mihin pitää ilmottaa runkonumero tilatessa
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
No sullehan tuo vastaus lapun myynnistä oli suunnattu,kun sitä kysyit aijemmin.Kullanderi kirjoitti:Muutoskatsastukseen käy leimatonkin lappu, kysytty konttorilta. Voivat kuulema tarkistaa asian tarvittaessa jos epäileevät vilppiä. Ja eii muuten kannata mainostaa tota että myyt kopioita. Facebookin puolella kun oltiin porukalla tilaamassa lappua ja muille kopiot siitä niin joku kieli siitä ja nyt Ford antaa vaan lappua mihin pitää ilmottaa runkonumero tilatessa
Epäilin kyllä tuota kielimistä itsekkin,mutta että näinkin nopeasti se tapahtui..
- Polara1970
- Viestit: 47
- Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Onko rekisteriotteeseen merkitty ”Tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa” sama kuin ”Tekn. suurin sallittu kok.massa”?peetee kirjoitti: Esimerkkinä tuo oma Cortina 2d 1,6-72 mallia S.Käytin sitä eilen asemalla vaakalla(otin samalla tuoreen leiman ).Etuakselilla 630kg,takana 520kg.painot sisältää kuskin+kyytiläisen painot 160kg.
Ongelma on nyt siinä,että tälle autolle suurimmat sallitut painot ovat eteen 620kg ja taakse 740kg,ja näinpä keulan paino ylittyy jo kahdella kyytiläisellä
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Se on ihan hyvä että vaatii sen Vin numeron siihen lappuun, itselleni tilasin myös lappusen. Katsotaan miltä näyttää kun saapuu. Mennä sitten katsurille näyttämään ja juttelemaan toimista..
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Hienoa että Fordilta löytyy nykyään kanttia ilmoittaa aussi cortina samaan mallisarjaan. Kymmenen vuotta sitten oli toisin.
Jos dropbox linkki toimii niin tossa on Ford Heritage lehden juttu Aussi Cortinasta vuodelta 1995.
Jos dropbox linkki toimii niin tossa on Ford Heritage lehden juttu Aussi Cortinasta vuodelta 1995.
Voorteja ne on Mercurytkin
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Latasin sen myös tonne Galleriaan http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... _6_web.pdfTero_s kirjoitti:Hienoa että Fordilta löytyy nykyään kanttia ilmoittaa aussi cortina samaan mallisarjaan. Kymmenen vuotta sitten oli toisin.
Jos dropbox linkki toimii niin tossa on Ford Heritage lehden juttu Aussi Cortinasta vuodelta 1995.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Skannaa, peitä runkonumero ja laita jakoon vaan. Tai joku muu kellä paperi jo on.peetee kirjoitti: ...
Tuo Fordilta saatu paperi kelpaa muutoskatsastukseen. (siinä on leimat ja allekirjoitukset,ja voin myydä kopionkin tarvittaessa kohtuuhinnalla )
...
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Paperi saapui tänään postista, eiköhän sille jotain käyttöä keksitä
116kw + 20% sekä 4089cc + 25% antaa jo mahdollisuuksia
116kw + 20% sekä 4089cc + 25% antaa jo mahdollisuuksia
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Meinaatko v8 laittaa? Ite kävin konttorilla tänään ja katsastusmies tuumasi että kun joku muu saa katsastettua v8:lla niin sitten hänkin uskaltaa minun auton katsastaa Ite ajattelin 70-80 luvun 302 cid +c4.Sultzi kirjoitti:Paperi saapui tänään postista, eiköhän sille jotain käyttöä keksitä
116kw + 20% sekä 4089cc + 25% antaa jo mahdollisuuksia
Painojen kanssa menee tiukille kylläkin, helpottas jos auto olis alunperin v6 malli. Mulla oli etuakselipaino 2.8 koneella kuskin kanssa 680kg.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Isällä saattas olla jouten chevyn 4.3i v6 mutta tehoa liikaa ja varmaan painoakin
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Eikö tämän voisi hoitaa harrastajien suunnalta, niinkuin Ford on ajatellut? Kiinnostaako Fordia tukea harrastajia jatkossa, jos heti nillitetään ja kehitellään porsaanreikiä, miten kohtuuhintainen vertailutodistus saadaan ilmaiseen jakoon?Tinde kirjoitti:Skannaa, peitä runkonumero ja laita jakoon vaan. Tai joku muu kellä paperi jo on.peetee kirjoitti: ...
Tuo Fordilta saatu paperi kelpaa muutoskatsastukseen. (siinä on leimat ja allekirjoitukset,ja voin myydä kopionkin tarvittaessa kohtuuhinnalla )
...
60€lla ei taida saada edes tankkia täyteen
Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit
Juu, jos viittaat että mä olen persaukinen kitisijä niin ihan miten vaan, kyllä mäkin jo tilasin yhden.
Jos pykälät vaatii allekirjoitetun version runkonumerolla varustettuna niin se on vähän eriasia kuin tiedon jakaminen.
Ehkä Fordin kannattaisi ajatella että se harrastaja, joka räkätippa nenänpäässä kyselee jotain Taunuksen todistuksia, voi joskus olla tiskillä ostamassa uuttakin autoa. Paitti tietysti jos kauppa käy muutenkin että merkkiliikkeen palvelu voi olla niin paskaa että päätä pakottaa.
Olis varmaan pitänyt pitää Cortina mk1 vertailutodistus omassa hyllyssä, eikä jakaa kaikenmaailman urpoille talkoohengessä.
Jos pykälät vaatii allekirjoitetun version runkonumerolla varustettuna niin se on vähän eriasia kuin tiedon jakaminen.
Ehkä Fordin kannattaisi ajatella että se harrastaja, joka räkätippa nenänpäässä kyselee jotain Taunuksen todistuksia, voi joskus olla tiskillä ostamassa uuttakin autoa. Paitti tietysti jos kauppa käy muutenkin että merkkiliikkeen palvelu voi olla niin paskaa että päätä pakottaa.
Olis varmaan pitänyt pitää Cortina mk1 vertailutodistus omassa hyllyssä, eikä jakaa kaikenmaailman urpoille talkoohengessä.