Jäähdyttimistä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jäähdyttimistä
Ladan syyläri ei pidä vettä sisällä Taunuksessa. Kokeiltu kahdella moottorilla (OHC ja V6), molemmilla sama homma eli kun lämpenee niin alkaa tihkuttaan vettä pikku hiljaa ylivuotoletkusta vaikka tyhjäksi asti.. Jossain vaiheessa auttoi kun sähköflekti oli koko ajan päällä.
Pitäiskö tässä olla jonkinlainen paisuntasäiliö? Letkusta kun tihkuu vettä koko ajan, niin olis kai se säiliökin täynnä pian. Laitanko Taunuksen oman syylärin paikoilleen (nyt kun sellainen on), vai saako tästä enää kalua
Pitäiskö tässä olla jonkinlainen paisuntasäiliö? Letkusta kun tihkuu vettä koko ajan, niin olis kai se säiliökin täynnä pian. Laitanko Taunuksen oman syylärin paikoilleen (nyt kun sellainen on), vai saako tästä enää kalua
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Niin... onkohan tarkoitettu tosiaan paisunta säiliölliseksi toi latapiilin syyläri...
Se "ylivuoto" letku on varmaan varustettu jollain "painekorkilla" joka aukee tietyssä paineessa ja päästää paineet pihalle.... olisko tossa jotain perää...?
Viisaammat kertoo lisää... toi vaan tuli yks äkkii mieleen....
Se "ylivuoto" letku on varmaan varustettu jollain "painekorkilla" joka aukee tietyssä paineessa ja päästää paineet pihalle.... olisko tossa jotain perää...?
Viisaammat kertoo lisää... toi vaan tuli yks äkkii mieleen....
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
- kukaan ei ole täydellinen -
Se on ihan samanlainen kuin Taunuksenkin, ainakin päälle päin. Korkki on sama mikä on palvellut jo vuosia ja on sitä kokeiltu vaihtaakkin... siis mitään sen kummempaa korkkia siinä ei ole kuin se syylärinkorkki.Sodfor kirjoitti:Se "ylivuoto" letku on varmaan varustettu jollain "painekorkilla" joka aukee tietyssä paineessa ja päästää paineet pihalle.... olisko tossa jotain perää...?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Onkos tuo paisuntasäiliön tarve nyt kiinni syyläristä sitten? Tuntuu vaan "oudolta" kun syyläri on ihan vastaavan näköinen kuin alkuperäinenkin, niin miksi siinä tarvitsisi paisuntasäiliön mutta Taunuksen omassa ei?
Taisinkin tuossa jo mainita että viime talvena vedet pysyivät sisällä kun sähköflekti huusi koko ajan ainakin kaupunki ajossa.
Niin, ja korkissa on oikea arvo... pitää kai vielä kuitenkin kokeilla vaihtaa sitä... ?
Taisinkin tuossa jo mainita että viime talvena vedet pysyivät sisällä kun sähköflekti huusi koko ajan ainakin kaupunki ajossa.
Niin, ja korkissa on oikea arvo... pitää kai vielä kuitenkin kokeilla vaihtaa sitä... ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Korkki on ollut jo useamman vuoden ja ostettu pakallisesta varaosaliikkeestä. Vettä se rupes kuseen kun vaihdoin syylärin tuohon Ladasta peräisin olevaan ja niin se on tehnyt kahdella eri moottorilla. Aluksi nimittäin luulin että koneessa oli jotain vikaa, kannen tiiviste tms.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vika täytyy kuitenkin olla korkissa tai sitten siinä korkin vastakappaleessa? Ehkä siinä Ladan jäähdyttimessä on tiivistepinta syvemmällä kuin taunuksen vastaavassa ja näin ollen korkki avautuu pienemmällä paineella? Tai sitten se jäähdyttäjä on niin tukkeessa että paineet nousee normaalia korkeammalle?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Älä puhu pa*kaa. Ja tämä kommentti ei johdu siitä että olen töissä ko. firmassa, vaan siitä että kahdessa Taunuksessani on ihan hyvin pysyneet vedet sisällä "motonetin korkilla"... Sama saakelin 13 lbs:n korkki se on kuin tuhannessa muussakin automallissa.mois13 kirjoitti:Ei kai sulla vaan ole mitään Motonetistä ostettua korkkia? Siellä myyvät täysin vääränlaista korkkia Taunukseen... Varmasti ei pysy nesteet sisällä sillä Motonetin korkilla!
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Jos ei paisuntasäiliötä varmasti vuotaa tyhjäksi.lämmetessä lisääntyy paisarissa nestemäärä,kun jäähtyy imee takaisin syyläriin.Itse ajoin 2v ladan syylärillä 2.3 v6:lla.Tietysti pitää olla oikea korkki.Eikä Motonetin korkeissa ole ollun minulla ongelmia. Ei ne varmaan huvin vuosi ole laittanut sitä paisuntasäiliötä.
minkäs ihmeen takia muuten ykkös ja kakkoskoppasissa ei ole paisuntasäiliötä, vaan kolmoskoppasissa on? Itellä on kutosessa 1.6 koneen syyläri, ja hyvin toimii, kunhan vaan ei erehdy nestepintaa katselemaan. Nimittäin kuumana tuo kone työntää niin paljon nestettä pihalle, jotta kylmänä näyttää ihan kuivalta tuo syyläri. ongelmaan ei auttanu korinvaihto ja paisuntasäiliökään, aina vaan syyläristä näkyy pillit kuivillaan. Jossain sitteen lopetin hämmästelyn enkä jaksanu lisäillä. Vaan eipä ole tarvinnutkaan, lämppäri pelaa mallikkaasti ja lämmöt pysyy kurissa.
Eli liiat nesteet tulee pihalle ja sen jälkeen toimii mallikkaasti.
Eli liiat nesteet tulee pihalle ja sen jälkeen toimii mallikkaasti.
No ei se sama ole ollenkaan mitä tuhannessa muussa automallissa! Tai ehkä Motonet on vaihtanut korkin mallia sen jälkeen kun palautin omani. Ainakin se tilaamani korkki oli epäkelpo! Kunnon korkkeja saa vain jäähdytinkorjaamoista PISTE!Voorttimies kirjoitti:Älä puhu pa*kaa. Ja tämä kommentti ei johdu siitä että olen töissä ko. firmassa, vaan siitä että kahdessa Taunuksessani on ihan hyvin pysyneet vedet sisällä "motonetin korkilla"... Sama saakelin 13 lbs:n korkki se on kuin tuhannessa muussakin automallissa.mois13 kirjoitti:Ei kai sulla vaan ole mitään Motonetistä ostettua korkkia? Siellä myyvät täysin vääränlaista korkkia Taunukseen... Varmasti ei pysy nesteet sisällä sillä Motonetin korkilla!