Osaako kukaan neuvoa mitä tulisi huomioida jos laittaisi 20ämmän nokalle 2.9 efi?
Eli katsastukseen tarvittavat muutokset? Tällä hetkellä otteessa 2.3 mutta ilman teho arvoja?
Vaihdelaatikko? voiko käyttää alkuperäistä vai pitääkö esim sovittaan 5v laatikon ja entä kardaani?
Sitten tietenkin tuon 2.9 efi sähköt?
Eli jos jollain olis kokemusta tai tietoa tarjolla
v1969 20M RS 2.0V6 moottorin vaihto isompaan
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: v1969 20M RS 2.0V6 moottorin vaihto isompaan
Jos haluat, että katsastuksessa ei huomata niin 2.8 on huomaamattomampi ja helpompi kaasarina.Japoman kirjoitti: ↑26 Marras 2022, 21:36 Osaako kukaan neuvoa mitä tulisi huomioida jos laittaisi 20ämmän nokalle 2.9 efi?
Eli katsastukseen tarvittavat muutokset? Tällä hetkellä otteessa 2.3 mutta ilman teho arvoja?
Vaihdelaatikko? voiko käyttää alkuperäistä vai pitääkö esim sovittaan 5v laatikon ja entä kardaani?
Sitten tietenkin tuon 2.9 efi sähköt?
Eli jos jollain olis kokemusta tai tietoa tarjolla
Nykyäänhän tehopaine suhde määrää moottorin jonka saa laittaa ei tilavuus. Kannattaa katsoa onko tuon korin tehopaine suhde esim 7,5kg/kw.
V6 koneen perässä suosituin laatikko on kait type 9 ja vapari koneessa kyllä kestää. Ahdetut eri asia. 4-speed lootaakin on kyllä ollut V6 perässä miksi se ei kestäisi? Kartaanin voi tehdä itse tai teettää.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
Re: v1969 20M RS 2.0V6 moottorin vaihto isompaan
Ehkä helpoin kun hioo vanhan merkinnän pois ja meistaa 2,3 koodin siihen 2,9 lohkoon ja jos leimalla kysellään ruiskusta niin sanoo että kyllä, koneeseen on vaihdettu 2,4 efi moottorin imusarja ja ruiskukamat.
Muutenhan tuo mennee tehopainosuhteen puolesta ihan orggis jarruilla jos haluaa tehdä virallisesti 2,9 otteeseen.
Johtosarjaa pitää tietysti vähän muutella että istuu.
Mulla kyllä olis ämmään sovitettu 2,9 johtosarja ja ecu ihan joutilaana.
Voit käyttää alkuperäistä vaihdelaatikkoa, mutta ovat vähän heikkoa tekoa.ei kestä ainakaan leikkimistä.kaksi olen räjäyttä yt ihan vakio 2,3 ja 2,6 koneilla.kuoret halkeaa.
Kuinka sattuikaan...mulla olis ihan joutilaana type9 ja sen perään ämmään sopiva kardaani.
Itse asiassa voin myydä. Vaikka valmiin auton.ei ole halpa.
Muutenhan tuo mennee tehopainosuhteen puolesta ihan orggis jarruilla jos haluaa tehdä virallisesti 2,9 otteeseen.
Johtosarjaa pitää tietysti vähän muutella että istuu.
Mulla kyllä olis ämmään sovitettu 2,9 johtosarja ja ecu ihan joutilaana.
Voit käyttää alkuperäistä vaihdelaatikkoa, mutta ovat vähän heikkoa tekoa.ei kestä ainakaan leikkimistä.kaksi olen räjäyttä yt ihan vakio 2,3 ja 2,6 koneilla.kuoret halkeaa.
Kuinka sattuikaan...mulla olis ihan joutilaana type9 ja sen perään ämmään sopiva kardaani.
Itse asiassa voin myydä. Vaikka valmiin auton.ei ole halpa.
Re: v1969 20M RS 2.0V6 moottorin vaihto isompaan
Juu olis tarkoitus saada otteeseen tuo 2.9 koneella. Tuo type 9 laatikko ja kardaani kyllä kiinnostaisi ja miksei myös tuo ecukin johtoineen,
tosin toinen vaihtoehto jota mietin on ohjelmoitava ecu jota pääsisi säätämään sit läppärillä .
Minkähän laista hintaa pitäisit laatikolla ja kardaanilla?
tosin toinen vaihtoehto jota mietin on ohjelmoitava ecu jota pääsisi säätämään sit läppärillä .
Minkähän laista hintaa pitäisit laatikolla ja kardaanilla?
Re: v1969 20M RS 2.0V6 moottorin vaihto isompaan
Niin oliko automaattisepällä Type9 laatikko ja kardaani myynnissä??
Jotka sopisi mun 20ämmään ja 2.9 efi jatkoksi
Jotka sopisi mun 20ämmään ja 2.9 efi jatkoksi