Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Paljonko 1.6 ohc koneesta voisi ottaa kannesta pois että vielä pysyy puristukset niin alhaalla että ei nakuttaisi? Ajattelin kun on kansi irti ja mahdollisuus laskea niin miksipäs ei..
Tane75 kirjoitti:Paljonko 1.6 ohc koneesta voisi ottaa kannesta pois että vielä pysyy puristukset niin alhaalla että ei nakuttaisi? Ajattelin kun on kansi irti ja mahdollisuus laskea niin miksipäs ei..
Joo, puhuin paskaa! Serkkupojalla on se 1.6 kansi kiinni 2.0 OHC:ssä, eikä kantta oo laskettu yhtään! Lohkosta on kuulemma hieman silpaistu pois
ja paljos purisukset on sen 2mm jälkeen ?? anteeks nyt vaan muuta tuo oli vaan niinkuin "hatusta" heitetty tai siis siltä tuntui. olis van mukava olla aikas varma ennenku lähtee tiputtamaan
Ja minä jättäisin siihen ainakin jonkinmoisen "pelivaran" JOS se joskus tarvii suoristaa niin pystyy vielä senkin tekemään eikä mene kansi samantien verkonpainoksi..
Mitenkäs nämä kupariset kannentiivisteet? Voiko ajatella että jos esim. käy "vahinko" ja silpaisee liikaa kannesta pois, niin asian voi "korjata" laittamalla esim. 2kpl noita? Yks tuttu on meinaan moista ajatellut...
Taco kirjoitti:Mitenkäs nämä kupariset kannentiivisteet? Voiko ajatella että jos esim. käy "vahinko" ja silpaisee liikaa kannesta pois, niin asian voi "korjata" laittamalla esim. 2kpl noita? Yks tuttu on meinaan moista ajatellut...
Mä oon kanssa moista ajatellut....
Mistähän noita kuparisia tiisviteitä sais? Ite tekemällä?
Onko joku tehnyt?
En oo kyl laskenut. Pikemmin päin vastoin on tullut ja tulen tekemään.
Kun mulla on 2.0 litusen lohkon päällä 1.6 kansi ja pitäs kaivella palotiloja isommaksi, jotta puristukset ei olis niin hurjat.....
Niin no, täytyy nyt tulla urputtamaan tännekin. Eli mulla on ainakin itellä 2.0:ssa 1.6:sen kansi isoilla venttiileillä ja portattuna, eikä mulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut puristusten kanssa. (Startilla pyöritettäessä 14,5) Ja vakio 2.0:n nokka ja nokkapyörä siellä pyörähtelee.