kauanko auto voi olla katsastamatta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ftw-, sekoitat kahta eri asiaa..
Mustapohjaisen kilven saa tilattua KAIKKIIN 1972 ja sitä ennen käyttöönotettuihin autoihin. Tästä usein kuulemma toimisto inttää vastaan, mutta näin asia lukee isossa kirjassa. Sen saa myös tuota uudempiin, jos auto on a)museoajoneuvo tai b)siinä on uutena musta kilpi ollut (mustat kilvet käytettiin loppuun ennenkuin valkoisiin siirryttiin, hiljaisilla asemilla esim pohjoisessa riitti mustia kilpiä jopa vielä vuonna 76...) <- itse en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi 1979 malliseen museoautoon pitäisi musta kilpi laittaa, koska siihen alunperin kuuluu valkoinen...
Kokonaan toinen juttu on entinen rekisteritunnus; mustan kilven, niinkuin valkoisenkin, voi tilata auton nykyisellä tai jollain edellisellä rekisteritunnuksella, mikäli se ei ole käytössä jossain muussa ajoneuvossa (esim. moottoripyörä, toinen auto tms). Siis jos menet kilvittämään autoa jolla ei ole aikaisempaa rekisteritunnusta (ulkomaantuonti), pitää siihen rekisteröintikatsastuksen ja veron maksu jälkeen ensin ottaa seuraava vapaa rekisteritunnus eu-kilpenä, sitten tilata sama tunnus mustana, johon ei luonnollisestikaan kuulu eu-merkkiä :.-) samoin voi tilata ilman eu-tunnusta sen valkoisenkin kilven.
--
Trafi suunnittelee vielä yhtä kilpityyppiä noiden lisäksi http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Rek ... tyypit.htm -> ongelmanahan ovat nykyisin jenkkiautot ja jotkut japsimallit jne erikoisuudet, joihin ei yksikään meidän kilvistä sovi kilpeä muokkaamatta, ja kilpeähän ei siis saa muokata.. 5-merkkisiä kilpiäkin on viime aikoina ollut hintsusti tarjolla, ne sopivat 90% "ongelmatapauksista". Nyt on suunnitteilla uusi 110x300mm kokoinen aikaisempaa pienempi kilpi, joka olisi mahdollista saada sellaiseen autoon johon normi kilpi ei sovi. Tätä ei tule saamaan mustapohjaisena kaiketi. Mut tää on vielä nuijimatta isossa pöydässä, suunnitelmaa vasta.
Mustapohjaisen kilven saa tilattua KAIKKIIN 1972 ja sitä ennen käyttöönotettuihin autoihin. Tästä usein kuulemma toimisto inttää vastaan, mutta näin asia lukee isossa kirjassa. Sen saa myös tuota uudempiin, jos auto on a)museoajoneuvo tai b)siinä on uutena musta kilpi ollut (mustat kilvet käytettiin loppuun ennenkuin valkoisiin siirryttiin, hiljaisilla asemilla esim pohjoisessa riitti mustia kilpiä jopa vielä vuonna 76...) <- itse en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi 1979 malliseen museoautoon pitäisi musta kilpi laittaa, koska siihen alunperin kuuluu valkoinen...
Kokonaan toinen juttu on entinen rekisteritunnus; mustan kilven, niinkuin valkoisenkin, voi tilata auton nykyisellä tai jollain edellisellä rekisteritunnuksella, mikäli se ei ole käytössä jossain muussa ajoneuvossa (esim. moottoripyörä, toinen auto tms). Siis jos menet kilvittämään autoa jolla ei ole aikaisempaa rekisteritunnusta (ulkomaantuonti), pitää siihen rekisteröintikatsastuksen ja veron maksu jälkeen ensin ottaa seuraava vapaa rekisteritunnus eu-kilpenä, sitten tilata sama tunnus mustana, johon ei luonnollisestikaan kuulu eu-merkkiä :.-) samoin voi tilata ilman eu-tunnusta sen valkoisenkin kilven.
--
Trafi suunnittelee vielä yhtä kilpityyppiä noiden lisäksi http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Rek ... tyypit.htm -> ongelmanahan ovat nykyisin jenkkiautot ja jotkut japsimallit jne erikoisuudet, joihin ei yksikään meidän kilvistä sovi kilpeä muokkaamatta, ja kilpeähän ei siis saa muokata.. 5-merkkisiä kilpiäkin on viime aikoina ollut hintsusti tarjolla, ne sopivat 90% "ongelmatapauksista". Nyt on suunnitteilla uusi 110x300mm kokoinen aikaisempaa pienempi kilpi, joka olisi mahdollista saada sellaiseen autoon johon normi kilpi ei sovi. Tätä ei tule saamaan mustapohjaisena kaiketi. Mut tää on vielä nuijimatta isossa pöydässä, suunnitelmaa vasta.
ruksaa siihe kilven tilauskaavakkeeseen vaan mustapohjainen, niin sulle tulee mustapohjaset, ei mitään soitteluja tartte mihinkään. on tullu vissii kolmet uudet mustapohjaset tilattua alkuperäsillä tunnuksilla.Herkko kirjoitti:Omaan -72:seen ei saanut
mustia kilpiä.
Täti oikein erikseen soitti AKE:en.
Ko.ajoneuvo rekisteröity
Suomeen -73 valkoisilla kilvillä,sen
vuoksi ei "kuulemma"saa mustia. :?
matalan pudjetin kulkineet...
Käyttöönottopäivän mukaan menee täs maas KAIKKI säädökset, ei oo mitää väliä mitä "vuosimallia" auto on tehtaan mukaan ollut, jos käyttöönottopäivä on 1973 puolella, siihen ei kuulukaan saada mustia klappoja.Herkko kirjoitti:Omaan -72:seen ei saanut
mustia kilpiä.
Täti oikein erikseen soitti AKE:en.
Ko.ajoneuvo rekisteröity
Suomeen -73 valkoisilla kilvillä,sen
vuoksi ei "kuulemma"saa mustia. :?
Mulla GT rekisteröity Tammikkuu -73 ja kovien vääntöjen jälkeen sain siihen kuuluvat mustat. Joutuivat jostain paperiversio arkistost ettimään...
Noin meni joku 4vuotta sit...
-pete-
Noin meni joku 4vuotta sit...
-pete-
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/96B1BEA3 ... kilvet.pdf
Tuossa ohjeessa:
"Mustapohjaiset rekisterikilvet voi saada ennen vuotta 1972 Suomessa käyttöönotettuun autoon"
Tuossa ohjeessa:
"Mustapohjaiset rekisterikilvet voi saada ennen vuotta 1972 Suomessa käyttöönotettuun autoon"
Koska tää suunnitelma on lähteny?? Sais kyllä toteutua, niin ei tarvi konttorin tätsän haukkua mun autoa.samiharju kirjoitti: Trafi suunnittelee vielä yhtä kilpityyppiä noiden lisäksi. Nyt on suunnitteilla uusi 110x300mm kokoinen aikaisempaa pienempi kilpi, joka olisi mahdollista saada sellaiseen autoon johon normi kilpi ei sovi. Tätä ei tule saamaan mustapohjaisena kaiketi. Mut tää on vielä nuijimatta isossa pöydässä, suunnitelmaa vasta.