Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Nonnista taas on Taunusta penkissä käytetty ja ongelmitta ei tämäkään reissu mennyt, jostain kumman syystä ei suostunut kiertämään 6000 enempää ei sit millään ja lopuksi vielä kytkin alkoi luistaa joten tulokseksi jäi 352hv 5911rpm ja 498nm 4786rpm ahtoja 1,3bar
Tännään käytiin uudelleen penkissä ja huomattavasti paremmalla tuurilla tällä kertaa, eka veto 1.0 bar ahtoa tuotti takapyöriltä 324hv-6451rpm 376nm-5987rpm siis koneelta 379hv ja 440nm
Toka veto 1.5bar tuotti 344hv ja 420nm eli koneelta 402vh 491nm lähes identtisillä kierroksilla muutta se hyvä tuuri ei ollut taaskaan matkassa turbiini on ottanut kipeetä kun toi teho ei noussut 1.5baarilla kun tuon 20hv:ta lisää. Päittäis välys oli hälyttävän suuri ja pakopesään puskee öljyä akselin kautta
Tämähän tarkoittaa sitä että tavoitteeseen joka oli tuo 400hv on saavutettu mutta tavoitellusta 500nm:stä jäätiin tuo 10nm mutta kunhan turbo on korjattu niin eiköhän tuo 500 mene rikki ja tehoakin tule lisää niin että heilahtaa
uutta ahdinta mikey-->lisää tehoa..ottaahan ne kuulemma 500hp vakio alakerralla ..en olekkaan hetkeen käynyt täällä ja juuri ihmettelin mitähän sun cossutanel kuuluu..ainut laatuaan taitaa kuitenkin suomessa olla tuolla yb koneella.
E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...
"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
Kyllä se hiukka yli 400 riittää kun sit pitäs ruveta vaihtaa sintteri kytkintä, perää sun muuta kun tuota rahan paskaa ei ole niin paljoo sekä ajomukavuus alkaa kärsiä siinä samalla. Niin riittää kun tehoa on se 400 hepoa ja 500 vääntöö ni on helppo vaikka talvireissu heittää lappiin.
Ja mitä turboon tulee niin entinen korjataan tai tilalle tulee Garret gt 28/30 hybridi.
nonii eile tuli turbo huollosta vauriot oli sellaset että ei tarvinnu turboo vaihtaa edellisellä jatketaan ja nyt sääjöt on aika hyvin kohilla niin kulkee ihan eri tahtiin, penkiin ei veilä oo varoo mutta voin pers tuntumalla sanoa että tehoa on kilolla yli 400. Rempan jälkeen auto on kun eri planeetalta
Noniin pienen hiljaiselon jälkeen taas hiukan puuhasteltu nut vaihdettiin puhallin isompaan Holset Hx35:seen imu siipi 56mm pakosiipi 58mm 9:sin pesällä sekä erillinen hukkis 50mm ventiilillä eka koeajon perusteella ei viive ainakaan muuttunut isommaksi mutta vielä ei voi sanoa varmasti kun ei voinut vetää nilkka suoran kun nostaa liikaa painetta, turbo on kiinteellä hukkiksella jossa liian jäykkä kello sen vuoksi ja muutenkin vaihtuu erillinen portti.
Penkkiin mennään elokuun alkupuolelella. Kuvia laitan kun ehdin
Erillinen portti on nyt paikoillaan ja nyt päästiin penkissä käymään mutta kuten aina enenkin taas homma meni reisille.
Yläkierroksilta hävisi kipinä ja homma jäi siihen, max kierrokset oli 5500 kun ahdot alkoi nousta yli kilon.
se mitä tulokseksi jäi ei naurattanut 1,3 ahdoilla koneesta 330 hv ja 430 nm 5000rpm kierroksilla, sekä teho että vääntö tuli samoilla kierroksilla.
Syy selvisi pari päivää myöhemmin Puolalle menevän virran jännite laski kierroksien noustessa.
Se on nyt korjattu niin että puolalle tulee suora virta akulta. paine on nyt 1,5 kiloo eikä ole ollut mitään ongelmia että alkaisi sytytys pätkimään.
Mitäs sisuskaluja siinä YB:ssä on? Mikä moottorinohjaus? Mikäs laatikko koneen perässä yms?
Kuha kyselen ku ei tässä ilmene ja aina kiinnostaa ku taunuksessa jotai erikoisempaa viriä
Kuvia kuvia ...ja joku videopätkä missä kone edes käynnissä, tahtoo nähä ja kuulla! Ei tartte häpeillä jos on vähä keskeneränen vielä
Dta moottorin ohjaus, hy-35 holsetti, 50mm erillinen hukkis, alakerta vakoi 2wd Cossun, kansi portattu, 503cc suuttimet.
Vihdelaatikko: t-5 (Cossusta)
Kytkin: 91-vm Transitista (vahvistettu)
Kardaani: 72-vm Transitista (1-osainen)
Perä:Iso-atlat Lukolla
Tossa nyt lyhyesti tekniikka http://www.minunauto.com/auto/414 löytyy kuvia jotka tosin on vanhoja kun ei konehuone oli vielä valmis niin en ole sitä kuvaa päivittänyt ja auto maalataan uudelleen tänä kesänä muutoinkin. Videoita ei ole jotka kestää julkisuuden.
Noonni ...ei kyl vissii paljoo yli 400hv kannata vakio alakerralla ottaakkaa et se pysyy läjässä luotettavasti. Toi vissii on iha papereissa toi tekniikka, millos kauan sitte se on sinne vaihdettu vai onko jollai erikoisluvilla saatu vaihdettua lähivuosina? Vai onko tää salaista tietoutta
Mäki tahon tommosen pannun pellin alle! ..vähä vois alustaa madaltaa jos vielä noin korkeella
Tekniikka on ollut jo vuodesta -96. Luvat on akelta poikkeusluvilla -98 saatu ja ollut ympäri vuotinen käyttä peli jonka takia ei viitti matalla tehä kun muutoin ei pääse mökki teillä.
Alakerta on 0-tasapainotettu ja sitä pyöritetään 7000rpm että eiköhän se noi tehot kestä, ainakin vielä on kestänyt ja sikaa on saanut