Diesel Taunus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Diesel Taunus

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tästähän on ollu keskusteluja aikasemminkin,mutta onko yhtään brojektia valmistunut?
Onkos Sierroissa 1.8td ja 2.3d:ssä sama laatikko kun bensassa? Eli meneekö suoraan Diesel bensan laatikkoon,vai pitääkö vaihtaa kytkinkoppa vai onko ihan eri loota?Lähinnä kiinnostais tuo 1.8td:n laatikkohomma.On sellanen hämärä muistikuva,että 2.3d:laatikko olis käypänen kutosen perään...
Olis vaan oharin 5-vaihteinen jo valmiina...
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

diesel/v6 mallin type9:ssä on kytkinakseli hituksen (olisko 38mm?) pidempi kun 4-syl mallissa, lisäksi kytkinkoppa on erilainen kaikissa diesel / v6 / 4-syl.
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

pitäis olla tuommoinen pakettiautoksi rekisteröity metrinen niin sittenhän tuo muutos olisi ihan kannattava.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

tai mikä tahansa farkku jonka saa 2hlö pakuksi
mach71
Viestit: 32
Liittynyt: 15 Elo 2005, 13:57
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mach71 »

Oiskohan tuossa 2.5td mitään estettä/järkeä laittaa farmi taunukseen.Näyttää noita scorpoiota olevan ruotsin

puolella melko halvalla myytävänä.

Saakohan tuosta voimaa ulos niinku noista mersun dieseleistä jotka ei kuulosta kuluttavan mitään vaikka niistä

ottas 400 hevosta.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

samiharju kirjoitti:tai mikä tahansa farkku jonka saa 2hlö pakuksi
duota noin...

Minkä farkun saa 2hlö pakuksi ? saako mk2 farkkutaunuksen ?

: )


-vk-
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Harmi,kun korinvaihdot ei ole enää sallittuja.Olis komee peli,kun nostais farkku-tanarin korin esim. Patrollin rungolle ja rekisteröis 2hengen huoltoautoksi...
mach71
Viestit: 32
Liittynyt: 15 Elo 2005, 13:57
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mach71 »

Onko tuommosesta 2.5td käyttö kokemuksia syökö tuo paljon polttoainetta ja kulkeeko mihinkään.

Laiton Granadaan vuosia sitten tuommosen turbottoman 2.5:sen niin ei kyllä kulkenut oikein häävisti ja söi 10l/100

km polttoainetta ainut lohtu oli että se pieniveronen paku lisä penkeillä.

Nyt tuo auto on mk3 Taunus
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

astriel kirjoitti: Minkä farkun saa 2hlö pakuksi ? saako mk2 farkkutaunuksen ?
-vk-
ihan jokaisen farmariauton saa 2hlö pakuksi. oli sit taunus tai warre. takapenkki poistettava ja kiinnityspisteet tehtävä toimintakyvyttömiksi = katkopultti ruuvinreikään tai hitsillä nurkista kii peltilappu päälle. ja näin on pikkuveroinen pakettiauto jolla saa ajaa max 100kmh.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

samiharju kirjoitti:
astriel kirjoitti: Minkä farkun saa 2hlö pakuksi ? saako mk2 farkkutaunuksen ?
-vk-
ihan jokaisen farmariauton saa 2hlö pakuksi. oli sit taunus tai warre. takapenkki poistettava ja kiinnityspisteet tehtävä toimintakyvyttömiksi = katkopultti ruuvinreikään tai hitsillä nurkista kii peltilappu päälle. ja näin on pikkuveroinen pakettiauto jolla saa ajaa max 100kmh.

dodii , nyt tuleekin uutta puuhasteltavaa .... : )

Tarvii jostain katella tuon uudemman york -koneen paino ja tehot + väännöt.

-vk-
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

taitaa jorkki olla aika painavaa sorttia.. 2.3 kutonen tais olla 163kg joten siihen plus 20% max.. 1.8TD jostain sierran reuhkasta kelpaa :-)
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Mondeosta se duratorq vai mikä se 130 hp kone olikaan, siinähän olis ihan kivasti vääntöökii.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

samiharju kirjoitti:taitaa jorkki olla aika painavaa sorttia.. 2.3 kutonen tais olla 163kg joten siihen plus 20% max.. 1.8TD jostain sierran reuhkasta kelpaa :-)
jep, sattuis vaan oleen yks suoraruiskutus yorkki, siihen type 9 ja aavikkoperä. Taunus pakuksi ja menoksi.

vois päästä alle 2 l / 100km :)

-vk-
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

eipä taida saada ajaa kun 80km/h.Eikös se ole niin,että jos pakussa on ABS ja airbag niin siten saa ajaa satasta...? Tosin eihän sitä kukaan valvo,kun 80lätkää ei tartte liimata.
Vastaa Viestiin