2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN
2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN
Puhdistinkorkeudet: 40-44-55 mm halk. 220 mm
200001 2000 / Pieno reiätön yleismalli 45,00 €
200002 2000 / DGV Weber 45,00 €
200003 2000 / DIR Weber 45,00 €
200004 2000 / DMTL Weber 45,00 €
200100 Vaihtosuodatin 15,50 €
onkohan tuommoisesta mitään hyötyä muussa kuin lompakon keventämisessä?
Puhdistinkorkeudet: 40-44-55 mm halk. 220 mm
200001 2000 / Pieno reiätön yleismalli 45,00 €
200002 2000 / DGV Weber 45,00 €
200003 2000 / DIR Weber 45,00 €
200004 2000 / DMTL Weber 45,00 €
200100 Vaihtosuodatin 15,50 €
onkohan tuommoisesta mitään hyötyä muussa kuin lompakon keventämisessä?
snägärillä on makeempi elvistellä kun kromi kiiltää.. voit myös katsoa itseaäsi kiiltävästä kromipinnasta samalla kun etsit vikaa miksi ei starttaa..
ei tollasista ole mitään hyötyä, moottorin pitäis saada viileempää ilmaa että siitä olis hyötyä, rakennat sellasen norsunkärsän jonnekkin maskin väliin siitä orkkisputsarin putkesta, saattaa saada muutaman puolikkaan virtuaali hevosen. melko yks tyhjän kanssa, vaikka niin sanotaan että aste konehuoneen lämpötilaa matalemmaks on heppa lisää..
ei tollasista ole mitään hyötyä, moottorin pitäis saada viileempää ilmaa että siitä olis hyötyä, rakennat sellasen norsunkärsän jonnekkin maskin väliin siitä orkkisputsarin putkesta, saattaa saada muutaman puolikkaan virtuaali hevosen. melko yks tyhjän kanssa, vaikka niin sanotaan että aste konehuoneen lämpötilaa matalemmaks on heppa lisää..
matalan pudjetin kulkineet...
Kyllä noista putsareista on hyötyä, varsinkin jos konetta on kutiteltu edes hiukan. Jaa että minkä verran? Ei varmaan paljonkaan, mutta kuitenkin... sitä enemmän mitä enemmän on viritelty tai mitä isompi kone.
Esim. kaverin 2.8 3xkaasari koneessa oli paskanen putsari. Vaihto hivenen isompaan ja uuteen tiputti bensankulutusta 1-2 litraa. Tuo oli vielä vakio mersun putsari. Laittas sekin kunnon vaparit...
Esim. kaverin 2.8 3xkaasari koneessa oli paskanen putsari. Vaihto hivenen isompaan ja uuteen tiputti bensankulutusta 1-2 litraa. Tuo oli vielä vakio mersun putsari. Laittas sekin kunnon vaparit...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
onhan noissa näköä eritavalla kuin jossain mummon villasukka / Pipercross viritelmissä!
Ensimmäisenä kannattaa muuten repiä se jäkälää ja sammalta kasvava konepellin äänieristysmatto mäkeen...painosäästökin on melkoinen!
Esim. Weber IDF ja lyhyen imusarjan kanssa otti kiinni kaasariin estäen kivasti ilmansaannin!
Ensimmäisenä kannattaa muuten repiä se jäkälää ja sammalta kasvava konepellin äänieristysmatto mäkeen...painosäästökin on melkoinen!
Esim. Weber IDF ja lyhyen imusarjan kanssa otti kiinni kaasariin estäen kivasti ilmansaannin!
siis vakio moottoriin /hiukan viritettyyn RIITTÄÄ MAINIOSTI VAKIO ILMANPUHDISTIN missä on puhdas elementti. mutta jos haluaa kiiltävällä kromatulla kotelolla KORVATA oman ilmansuodatin kotelon niin voi korvata virtauspintala tuskin nousee.
kyllä omaan taunukseeni pistän ison kromatun putsarin k&n suodattimella(pestävä) en sen takia että sillä sais tehoa, mutta sen takia että se on uudelleen pestävä.
kyllä omaan taunukseeni pistän ison kromatun putsarin k&n suodattimella(pestävä) en sen takia että sillä sais tehoa, mutta sen takia että se on uudelleen pestävä.
matalan pudjetin kulkineet...
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
ai tämmönen vai?
Jos moottorin bensa- ja pakopuolen virtauksia on parannettu, on ehdottoman tärkeää että myös ilman saantia parannetaan. Nimittäin bensa ei pala paremmin jos sitä vain lisätään moottorissa. Kyllä minä edelleen väitän että vakioputsarit on perseestä ja moottorin tehosuhdetta saadaan parannettua paremmalla ilman saannilla. Ja tämä ei siis tarkoita sitä että putsari heitetään mäkeentanari kirjoitti:siis vakio moottoriin /hiukan viritettyyn RIITTÄÄ MAINIOSTI VAKIO ILMANPUHDISTIN missä on puhdas elementti.
Kannattaa lukea esim. Esko Maunu:n Virittäjän käsikirja. Siellä kerrotaan asiasta enemmän ja tarkemmin. Löytyy varmasti kirjastosta ainakin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN
niin onkohan tuo sellainen putsattava malli vai joutuuko aina hommaamaan uuden suodatin panoksen?ehkäpä se on niin että jos on täysin vakio kone kyseessä niin ei tarvitse, mutta jospa onkin ees vähän parannettu esim.isommalla kaasarilla, peltisarjalla.. niin silloin pitää myös ilmaakin saaha enempi jotta bensa palais puhtaasti.. onhan tuossa 1.6 muuttuvakurkkusessa jo alun perin pienempi putsari kuin mitä 2.0 dgv:ssä...
niin onkohan tuo sellainen putsattava malli vai joutuuko aina hommaamaan uuden suodatin panoksen?ehkäpä se on niin että jos on täysin vakio kone kyseessä niin ei tarvitse, mutta jospa onkin ees vähän parannettu esim.isommalla kaasarilla, peltisarjalla.. niin silloin pitää myös ilmaakin saaha enempi jotta bensa palais puhtaasti.. onhan tuossa 1.6 muuttuvakurkkusessa jo alun perin pienempi putsari kuin mitä 2.0 dgv:ssä...
Laittaa imurin vanhasta muoviputkesta sinne maskin väliin, niin eiköhän kylmää ilmaa tule. Mahtasko toimia?tanari kirjoitti: ei tollasista ole mitään hyötyä, moottorin pitäis saada viileempää ilmaa että siitä olis hyötyä, rakennat sellasen norsunkärsän jonnekkin maskin väliin siitä orkkisputsarin putkesta, saattaa saada muutaman puolikkaan virtuaali hevosen. melko yks tyhjän kanssa, vaikka niin sanotaan että aste konehuoneen lämpötilaa matalemmaks on heppa lisää..
onkohan siinä putkessa vähän turhan pieni halkaisija?!Januzki kirjoitti:Laittaa imurin vanhasta muoviputkesta sinne maskin väliin, niin eiköhän kylmää ilmaa tule. Mahtasko toimia?tanari kirjoitti: ei tollasista ole mitään hyötyä, moottorin pitäis saada viileempää ilmaa että siitä olis hyötyä, rakennat sellasen norsunkärsän jonnekkin maskin väliin siitä orkkisputsarin putkesta, saattaa saada muutaman puolikkaan virtuaali hevosen. melko yks tyhjän kanssa, vaikka niin sanotaan että aste konehuoneen lämpötilaa matalemmaks on heppa lisää..