Harvinaiset taunukset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

K.O.S

Harvinaiset taunukset

Viesti Kirjoittaja K.O.S »

Onko olemassa jotain harvinaisia taunuksia?
Minulla Olis 74 taunus, jenkki keulalla. onko se harvinainen?
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Alkuperäinen -83 jenkkikeulanen coupe taunus 2.8 V6:lla on aika harvinainen kapistus.. :D No joo..

Eihän niitä joka päivä näy, mutta ei ne nyt niin harvinaisiakaan ole. Aika moni taunus on projektina.. Mulla itellä on "samanlainen" ku sulla (siis -74 taunus).

Oliskohan ollu tuolla soopan puolella kun oli juttua mikä taunus kenelläkin on, no tuollahan se nyt onkin..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Keskustelu siirretty soopaan...

Mutta mikä olikaan tämä jenkki-keula?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Ilmeisesti 1 koppaisten keula...??
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

harvinaisia taunukset taitaa olla vuonna 2150
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Noita -76 -79 mallisia (eli II koppasia) S taneja on Suomen rekisterissä tällä hetkellä 9 kpl.

-76 6 kpl.
-77 3 kpl.
-78 1 kpl.


Edittiä: Tiedot päivitetty ajantaselle 20.2.2006
Satellite
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Loka 2005, 12:29
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja Satellite »

Meillä oli harvinainen taunus pari vuotta sitten. Se oli alunperin 1.6 -71 coupe Gt!! Tuotu suomeen 3 kpl! Ainakin yks taunustyyppi joka oli sitä ostamassa meilta, niin ties kertoa...
Tosin siihen oli vaihettu 2,6:nen ja muutenkin rakennettu... Että se siitä harvinaisuudesta.
Nyt on tuo tavan -74 coupe ja siinä nyt ei mitään sen harvinaisempaa ole. Tosin mietityttää onko se ollu alunperin 2.0 v6?! Kun se on alunperinkin ollu 2.0, mutta on jouduttu muutoskatsastamaan 2.0 OHC:lle... Kertokee!
Go catch a Mopar, if you can...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No voihan hittolainen..se 1.6 gt :)
Tuo pitää paikkansa tuo määrä,eli on se aika harvinainen ollut..
missähän nykyään lienee?
Taunus Maximus =)
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Satellite kirjoitti:Meillä oli harvinainen taunus pari vuotta sitten. Se oli alunperin 1.6 -71 coupe Gt!! Tuotu suomeen 3 kpl! Ainakin yks taunustyyppi joka oli sitä ostamassa meilta, niin ties kertoa...
Tosin siihen oli vaihettu 2,6:nen ja muutenkin rakennettu... Että se siitä harvinaisuudesta.
Nyt on tuo tavan -74 coupe ja siinä nyt ei mitään sen harvinaisempaa ole. Tosin mietityttää onko se ollu alunperin 2.0 v6?! Kun se on alunperinkin ollu 2.0, mutta on jouduttu muutoskatsastamaan 2.0 OHC:lle... Kertokee!
Tyyppikilven "Motor" -kohdasta selviää alkuperäinen kone:
NE = 2000 rivi 4
NY = 2000 V6
Suomen Fordin valikoimassa ei ole ollut 2000 V6:lla varustettuja Taunuksia vuonna '74.
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Mappi kirjoitti:Noita -76 -79 mallisia (eli II koppasia) S taneja on somen rekisterissä tällä hetkellä 9 kpl.

-76 4 kpl.
-77 3 kpl.
-78 2 kpl.

Muistaakseni näin, varmat tiedot on mun toisella koneella tallessa kyselyn tein muutama viikko sitten.
Mitä kautta kyselit em. tietoja (AKE:sta?)? Paljonko veloittivat?

Mä olen myös joskus yrittänyt tiedustella rekisterissä olevia automääriä AKE:sta moottoritilavuuden/korimallin/varustelumallin- mukaan eriteltynä, mutta vastaukseksi tuli ettei onnistu. Em. tiedot on kuitenkin Taunusten kohdalla varmasti tietojärjestelmässä mukana, koska ne näkyvät rekisteriotteen "malli" -kentässäkin.
Satellite
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Loka 2005, 12:29
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja Satellite »

Juu, se 1,6 gt on vissiin Polvijärvellä nykyään... Tai ainakin entinen koulukaveri, joka on polvijärveltä, sano että sen veli oli ostanu sen...

Aika jännä homma. En nyt muista mikä kone oli mainittu tyyppikilvessä, oliko se v vai suora, mutta sen muistan että se on alunperinkin ollu 2.0. Mutta miks se olis sitten muutoskatsastettu ja otteessa luki vielä, että vaihdettu vastaavankokoinen OHC-tekniikka...
Tämä pitää tarkistaa, kun käyn kahtomassa sitä autoo pitkästä aikaa.
Go catch a Mopar, if you can...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Janne kirjoitti:
Mappi kirjoitti:Noita -76 -79 mallisia (eli II koppasia) S taneja on somen rekisterissä tällä hetkellä 9 kpl.

-76 4 kpl.
-77 3 kpl.
-78 2 kpl.

Muistaakseni näin, varmat tiedot on mun toisella koneella tallessa kyselyn tein muutama viikko sitten.
Mitä kautta kyselit em. tietoja (AKE:sta?)? Paljonko veloittivat?

Mä olen myös joskus yrittänyt tiedustella rekisterissä olevia automääriä AKE:sta moottoritilavuuden/korimallin/varustelumallin- mukaan eriteltynä, mutta vastaukseksi tuli ettei onnistu. Em. tiedot on kuitenkin Taunusten kohdalla varmasti tietojärjestelmässä mukana, koska ne näkyvät rekisteriotteen "malli" -kentässäkin.
Ei AKE!!

Tiedot löytyy tilastokeskuksesta ja tyyppikoodin mukaan. www.stat.fi
Laita sähköpostia sinne niin asia selvenee muutamassa päivässä!
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

en tiedä kuinka harvinainen on mutta Sillilän notkossa Liedossa päin näin MINTUNVIHREÄN AVO-TAUNUKSEN!!!! :shock: sen jälkeen en ole ollut entiselläni!
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Tuo minun entinen lienee melko harvinainen malli, 1975 Coupe 2.0 GXL. Käsittääkseni oli kallein Taunuksen malli aikanaan. Vuonna 75 ei tainnu enää saada Suomessa kutoskonetta Taneen, ainakaan ilman erikoistilausta?
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eräs erittäin harvinainen ja mielenkiintoinen Tane pyörii tässä lähes kotinurkilla, -78 2.3 Ghia 2d aut. vinyylikatolla. Museorekisterissä ja kilvistä päätellen alkuperäinen suomiauto. Kelpaisi...
Vastaa Viestiin