Weber DGAV 32
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
- Paikkakunta: Jyväskylä
Weber DGAV 32
Elikkäs tossa kaasaria putsatessa törmäsin tämmöseen "pumppuun". Se on sielä kohokammion katossa semmosen pitkän jousen päässä. Jousen jälkeen on valettu laippa 3 ruuvilla kiinni ja sen alla on kalvo. Tämä kalvo on säpäleinä. Onkos se miten tarpeellinen aparaatti. Mistähän löytyis uusi "mötikkä" kalvo ei ole vaihto osa, vaihdettava koko osa. WEBER räjäytys kuvasta se löytyy numerolla ( 93 ) ja nimeltään on Carp Power Valve Assy.
Ja toinen mielenkiintoinen kapine kaasuttimessa on kohokammion ulkopuolella oleva (alipaine tms) kalvo. Se sijaitsee kiihdytys pumpun vastakkaisella puolella. Mistähän siihen kuuluisi tulla putki jos tarpeellinen. Räjäytys ei näytä ollenkaan sellaista osaa olevankaan.
Tämä kaasutin on ilmeisesti ollut josku automaatti ryypyllinen, muutettu käsikäyttöiseksi, mutta jostain syystä ei ole juurikaan toiminut tämä ryyppy ainaskaan tänäaikana mitä ollut käytössäni, ainaskaan ei tää käyntiin lähen ryypyn kanssa
Kiitokset mahdollisista neuvoista jo nyt
Ja toinen mielenkiintoinen kapine kaasuttimessa on kohokammion ulkopuolella oleva (alipaine tms) kalvo. Se sijaitsee kiihdytys pumpun vastakkaisella puolella. Mistähän siihen kuuluisi tulla putki jos tarpeellinen. Räjäytys ei näytä ollenkaan sellaista osaa olevankaan.
Tämä kaasutin on ilmeisesti ollut josku automaatti ryypyllinen, muutettu käsikäyttöiseksi, mutta jostain syystä ei ole juurikaan toiminut tämä ryyppy ainaskaan tänäaikana mitä ollut käytössäni, ainaskaan ei tää käyntiin lähen ryypyn kanssa
Kiitokset mahdollisista neuvoista jo nyt
Oletan, että puhut Weber 32/36 DGAV -kaasuttimesta.
Se kohokammion katossa oleva "mötikkä" on tehoventtiili, joka rikastaa seosta korkeilla kierroksilla.
Kohokammiossa kiihdytyspumpun vastakkaisella puolella oleva oleva samannäköinen kalvo on sammumisenestokalvo, jonka tarkoitus on rikastaa seosta, jos moottori uhkaa sammua. Tällöin kalvon takapuolelta putoaa alipaine ja jousi painaa bensa-annoksen kiihdytyspumpun suuttimesta kurkkuun. Alipaine otetaan lyhyellä letkulla kaasuttimen alalaipan lähellä olevasta liitännästä, uudemmissa malleissa on letkussa termostaattiventtiili. Sammumisenestokalvoa ei ole kaikissa Webereissä, vaan ensisijaisesti sitä on käytetty automaattivaihteisissa autoissa (Tarvitaan esim. kylmällä koneella siirrettäessä valitsin D:lle). Kuitekin useimmissa Webereissä on ko. kammion "sokea" aihio kohokammion kyljessä.
Weberin automaattiryyppy toimii kyllä hyvin, jos vivusto liikkuu herkästi ja ryypyn säädöt ovat kohdallaan, minullakin ympärivuotisessa käyttö-Taunuksessa jo 18 vuotta.
Varaosia saa Webereihin aika hyvin kaasutinfirmoista.
Se kohokammion katossa oleva "mötikkä" on tehoventtiili, joka rikastaa seosta korkeilla kierroksilla.
Kohokammiossa kiihdytyspumpun vastakkaisella puolella oleva oleva samannäköinen kalvo on sammumisenestokalvo, jonka tarkoitus on rikastaa seosta, jos moottori uhkaa sammua. Tällöin kalvon takapuolelta putoaa alipaine ja jousi painaa bensa-annoksen kiihdytyspumpun suuttimesta kurkkuun. Alipaine otetaan lyhyellä letkulla kaasuttimen alalaipan lähellä olevasta liitännästä, uudemmissa malleissa on letkussa termostaattiventtiili. Sammumisenestokalvoa ei ole kaikissa Webereissä, vaan ensisijaisesti sitä on käytetty automaattivaihteisissa autoissa (Tarvitaan esim. kylmällä koneella siirrettäessä valitsin D:lle). Kuitekin useimmissa Webereissä on ko. kammion "sokea" aihio kohokammion kyljessä.
Weberin automaattiryyppy toimii kyllä hyvin, jos vivusto liikkuu herkästi ja ryypyn säädöt ovat kohdallaan, minullakin ympärivuotisessa käyttö-Taunuksessa jo 18 vuotta.
Varaosia saa Webereihin aika hyvin kaasutinfirmoista.
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kyl tossa on tullu kahteltua noita käytettyjä vaihto kaasareitakin, mut kun nekin on 160 € hujakoilla toimituksineen liikkeestä ostettuna ja "toimivana" (sinällään tässä konkurssissa toi ei tunnu missään ) mutta saattaa niissäkin olla se kalvo hävinny viime vuosi tuhannelle. Tuo oma kaasari muuten olis kyllä ilmeisesti ihan tikissään muuten mutta se kalvon puutos ilmeisesti vie "potkua" koneesta käskytettäessä. Uuden kaasarin hankinnassa haittaa vain vielä karmeempi euro kasa. Noh, ehkä tammikuussa oon jo viisaampi tilanteen suhteen
Mites on pysyäkkö (jos siis vaihtais ihan uutta kaasaria pellin alle) tuossa samassa kaasutin mallissa vai vaihtaakko toiseen weber malliin... Tuplia en taida tarvita. Mutta perus kaasaria ajatellen!!!
Kiitokset!!! Tiedoista!!!! Kaikille
Mites on pysyäkkö (jos siis vaihtais ihan uutta kaasaria pellin alle) tuossa samassa kaasutin mallissa vai vaihtaakko toiseen weber malliin... Tuplia en taida tarvita. Mutta perus kaasaria ajatellen!!!
Kiitokset!!! Tiedoista!!!! Kaikille
http://www.kaasutinexpertti.fi/ tuossa tuo nettiosoite
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
- Paikkakunta: Jyväskylä
Suuret kiitokset, olin jo ehtimässä narua ja korkeella olevaa oksaa..... Oli jotain häikkää tossa posti ohjelmassa mulla mut nyte illalla pääsin läpite ja uudet osat lähtee huomenna tulemaan kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos.....tane16 kirjoitti:kysyppä kaasutin ekspertiltä siellä on ja pätevää palvelua.. ite ostin sen tehoventtiilin sieltä tuossa viime kesänä.. T:Tomi
En tiedä miten lukevat s-postia mutta itte sinne soitin ja tilasin Solexin tiivisteet niin olivat seuraavana päivänä postissateijosuuronen kirjoitti:No niin pistin postia sinne expertille, alotellaan armoton odottelu.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6