1,6L -80 Taunuksen bensan syönti!?!?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mulla oli Weberin muuttuvakurkkunen alunperin ja se vei 8-10liter. Nyt siinä on kaks litrasesta tanesta otettu dgav-kaasari suht isoilla suuttimilla ja se kyllä syö vissii 13litran luokkaa :? Käy hienommin,liikkeelle lähtö on helpompaa mut toi kulutus Mul on Mantassa ja Asconassa on lähes identtiset weberin kaks-kurkkuset ku tanarissa ja suuttimilla sain vekslailtua kulutusta 8-11 litran kulutuksiin..Suuttimet ja muutenki kaasarin kunto vaikutta melko paljon..
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Joo olen kyllä laittanu suuttimet sen mitä tehtaalla suosittelevat eli pää 130/125 ilma 160/125 tyhjäkäynti 50/45 ,mitähän muut on käyttäny vakio ohc 1.6 sen suuttimina?Vähän väljää läppäakselissa ei hirveitä uusi uimuri ja tiivistesarja on laitettu,vaikkutaako automaatti-imu minkä verran verrattuna käsi- imuun lähtee kyllä pois päältä kun käyttää kaasua pohjassa on se vielä seki näyttääkö matka mittari oikein?Nokes kirjoitti:Mulla oli Weberin muuttuvakurkkunen alunperin ja se vei 8-10liter. Nyt siinä on kaks litrasesta tanesta otettu dgav-kaasari suht isoilla suuttimilla ja se kyllä syö vissii 13litran luokkaa :? Käy hienommin,liikkeelle lähtö on helpompaa mut toi kulutus Mul on Mantassa ja Asconassa on lähes identtiset weberin kaks-kurkkuset ku tanarissa ja suuttimilla sain vekslailtua kulutusta 8-11 litran kulutuksiin..Suuttimet ja muutenki kaasarin kunto vaikutta melko paljon..
Jestapa jepulis!
Joo kyllä se varmaan on itellä meni aikanaan kalvo muuttuvakurkkusesta, kulku meni päin peetä sen jälkeen kun vaihoin uuen eikä sitä saanu säätöihin enää millään pitää olla jonku sortin guru kun alkaa säätämään muuttuvakurkkusta.Herkko kirjoitti:Kulutuksen vuoksi aikoinaan muuttuvakurkkuinen
kehitettiinkin.
On meinaan kunnossa vähäkulutuksisin
kaasari Taunukseen.
Jestapa jepulis!
minusta 1.6 on kautta aikoin ollut hiukan alitehoinen tuollaiseen koriin, taunus muutenkin on aika ilmaa vastaava auto. 2.0 ohc kärjettömällä ja 5v laatikko niin vois taunus olla parhaimmillaan ittellä on 1.6 ja webru dgv kulutus oli minusta sama kuin mitä ennen kaasarin vaihtoa eli en huomannut mitään radikaalia muutosta bensaa tuo syöpi hiukka alle kympistä johonki ties mihin.. maantie ajossa kun olen espoosta karkkilaan ajannut niin vei tuossa ainakin vähän aikaa sitten syksyllä hiukka alle kymppiä sataselle..mutta kun pisti veneen perseeseen niin kulutuskin nousi aikaslailla..vääntöä saisi olla enempi että jaksais kivuta..
Hyvin se kulkee mulla ainaki automaattiryyppy kun on päällä moottorin kierrokset on noin 2000 imun ollessa päällä mutta sehän on säätöhomma kun moottori on vähän lämmenny polkasee vähän kaasuu niin imulähtee pois olen ajatellu veiskö käsi ryyppy vähemmän en tiiä sitte kaikkihan se kuiteski syö mitä tankkiin tankkaa taitaapi sitte olla automaatti mukavempi käyttää.tane16 kirjoitti:sen huomasin että käsiryyppy on perseestä kun jos sen vetää ylös niin katoaa kaikki teho...jos vähä tiputtaa niin tuppaa sammuu..joutuu aina venkslata...automaatilla on kyllä helpompi ajella ja miten se oli vaikuttiko autom. ryypyn ollessa päällä niin mitenkään auton kulkuun?
Jestapa jepulis!
Käsiryypyssäkin pitäis olla se
"kiivasjoutokäynti"viputsydeemi
paikallaan,eli kun ryyppyä vetää
päälle,niin myös kaasuläpät avautuvat vähän.
Jos vaijeri vaikuttaa pelkästään imu
läppään,niin ei varmaan meinaa oikein käydä.
Eipä tuota VV-kaasarin automaattiryyppyä
ajossa oikein muuten hoksaa,kun että
tyhjäkäyntiä käy kovempaa,ennen sen
pois kytkeytymistä.
"kiivasjoutokäynti"viputsydeemi
paikallaan,eli kun ryyppyä vetää
päälle,niin myös kaasuläpät avautuvat vähän.
Jos vaijeri vaikuttaa pelkästään imu
läppään,niin ei varmaan meinaa oikein käydä.
Eipä tuota VV-kaasarin automaattiryyppyä
ajossa oikein muuten hoksaa,kun että
tyhjäkäyntiä käy kovempaa,ennen sen
pois kytkeytymistä.
Tosi on jos on pelkkä imuvaijeri ryyppyläppään eikä kaasua vedä päälle niin ei se jaksa käyä.Herkko kirjoitti:Käsiryypyssäkin pitäis olla se
"kiivasjoutokäynti"viputsydeemi
paikallaan,eli kun ryyppyä vetää
päälle,niin myös kaasuläpät avautuvat vähän.
Jos vaijeri vaikuttaa pelkästään imu
läppään,niin ei varmaan meinaa oikein käydä.
Eipä tuota VV-kaasarin automaattiryyppyä
ajossa oikein muuten hoksaa,kun että
tyhjäkäyntiä käy kovempaa,ennen sen
pois kytkeytymistä.
Re: 1,6L -80 Taunuksen bensan syönti!?!?
Onko lämmöt ok? , jos esim termari on juuttunu auki eli lämmintäkin tulis hyttiin hitaasti niin kone käy kylmänä ja vie reilusti enemmän polttoainetta.Januzki kirjoitti:Miten helevetissä tää mun Tauno syö niinkin paljon kuin 14,5L/100km!?!?!? Onko kaasarissa vika? Auto kyllä ei oikein vastaa polkemiseen, kaasari hapettunut tms.? Kyllä vituttaa oikeesti ku ei opiskelijalla oo tuommosia rahoja laittaa bensoihin!!!
PS: Laitoin muuten viime perjantaina rekisteriin ja muuten on hyvin toiminu
-vk-
Re: 1,6L -80 Taunuksen bensan syönti!?!?
Juu termostaatin avulla nousi moottorin lämpökin jo sopivaksi Luulis nyt kulutuksenki tippuvan, makso muuten se 92-asteinen termari tiivisteineen 10,5€ Eli jos vaan bensan syönti vähenee niin se on hetkessä takas se raha :twisted:astriel kirjoitti:Onko lämmöt ok? , jos esim termari on juuttunu auki eli lämmintäkin tulis hyttiin hitaasti niin kone käy kylmänä ja vie reilusti enemmän polttoainetta.Januzki kirjoitti:Miten helevetissä tää mun Tauno syö niinkin paljon kuin 14,5L/100km!?!?!? Onko kaasarissa vika? Auto kyllä ei oikein vastaa polkemiseen, kaasari hapettunut tms.? Kyllä vituttaa oikeesti ku ei opiskelijalla oo tuommosia rahoja laittaa bensoihin!!!
PS: Laitoin muuten viime perjantaina rekisteriin ja muuten on hyvin toiminu
-vk-
Ketkäs on enemmänkin tapellu noitten muuttuva-kurkkuisten kanssa?
Siis kaasarien ...kun putsailin ajankuluksi tässä sellaista..
avasin kannen,kokeilin mitkä osat irtoaa (ruuvit vaan) ja nostin pöydälle,ja sitten kallistin varoiksi,jos olisi pesun jälkeen jäänyt vettä sisuksiin,ei sellaista löytynyt,mutta sieltä tippui kyllä pieni tappi ja kuula.
Ja kun en oikein tahdo keksiä mistä kohtaa ja missä järjestyksessä ne sieltä pakenivat ,se osa minkä sisuksiin se neula menee,ja neljällä ruuvilla kiinni,niin irroitin ja sen jälkeen nuo putosivat.
Kun tuota tiedostoissa olevaa räjäytyskuvaa nyt tajusin katsella,niin ei vaan sielläkään osaa erottaa tuommoisia osia,kuuluuko ne koko höskään ollenkaan ..nyt meni jännäksi
Siis kaasarien ...kun putsailin ajankuluksi tässä sellaista..
avasin kannen,kokeilin mitkä osat irtoaa (ruuvit vaan) ja nostin pöydälle,ja sitten kallistin varoiksi,jos olisi pesun jälkeen jäänyt vettä sisuksiin,ei sellaista löytynyt,mutta sieltä tippui kyllä pieni tappi ja kuula.
Ja kun en oikein tahdo keksiä mistä kohtaa ja missä järjestyksessä ne sieltä pakenivat ,se osa minkä sisuksiin se neula menee,ja neljällä ruuvilla kiinni,niin irroitin ja sen jälkeen nuo putosivat.
Kun tuota tiedostoissa olevaa räjäytyskuvaa nyt tajusin katsella,niin ei vaan sielläkään osaa erottaa tuommoisia osia,kuuluuko ne koko höskään ollenkaan ..nyt meni jännäksi
Taunus Maximus =)