V6 BRD sahauttaa ja muuta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

FordTrunus
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Marras 2020, 23:35

V6 BRD sahauttaa ja muuta

Viesti Kirjoittaja FordTrunus »

Moi. Otein nyt ajoon tuon Consul (1974) / V6 2.9i vehkeen. Tuli semmoinen ongelma, että ennen kun on avainta ees vähän hipassu startin puolelle, on samantien käynnissä. Nyt pitää sahata, oli kylmä tai kuuma, pitkän aikaa, ja vaivoin käynnistyy. Sytkäosat on uudet, lambda uusi boschilainen, tuoretta pensaa tankissa. Pumppu ääntää kun virrat laittaa päälle.

Mistä alkaisi tutkimaan? Moottori on BRD eli BRC mutta katilla ( tuskin kattia enää silti on olemassa).

Voiko vikakoodit eculta jotenkin lukea? Ecu on mittariston takana, siinä missä soitin normaalisti olisi (soittimelle tehty oma paikka keskikonsoliin). Check engine valoa ei luonnollisesti ole. Ja en ole tuota moottori muutosta itse tehnyt, vaan 2013 joku muu eteläpohjanmaalla.

Samoin välillä startti vain naksahtaa ja mitään muuta ei tapahdu. tänään jäin motonetin parkkipaikalle 10 min ajaksi kunnes yhtäkkiä startti taas pyöritti. Mikä olisi tähän todennäköisin syy?

Nopeusmittari myös ei pelaa, löytyisikö täältä sopivaa vaijeria? Jos vaijerin irroittaa laatikolta ja laittaa tkaiaisin, pelaa n. 1km verran sitten lopettaa toimimasta.

Ja consuliin sisäosia jos löytyisi, oikeanpuolen oviaukon alalaidan listat etuovelle ja takaovelle, taka ikkunan nostin, kuljettajan kick paneeli polkimien yläpuolelle, sulakerasian kansi...ja muuta osaa, jos löytyy, yv:tä!
Vermilion
Viestit: 1660
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 BRD sahauttaa ja muuta

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Startti juttu kuulostaa mahdollisesta rikkinäiselle, virtalukon pohjalle tai startin solenoidille. Niissä on juuri sitä että ei pelaa kuumana jne.

Mitä tulee ecuun jos vakio halleluja sen kanssa.

Nopeusmittarin vaijeri, mittaa se vanha, ja kerro paljon pituus milleinä niin eiköhän netistä löydy joku hyvin lähelle vastaava. Vaijerin voi olla helposti joskus 50mm pidempi ei aiheuta mitään ongelmaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin