-76 Taunus v6 --> v8
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Vähän sama on käynyt mielessä että startti ei vain jaksa. Rokkiauton toiseksi halvin "uusi startti" tuli aikanaan ostettua, 2 $ kalliimpi kuin halvin
HI Torque starttia katsellut mutta vaikuttavat hinnat alkaen mallit tulevan samasta tehtaasta eri logoilla.
Ford Racing näyttäisi vakuuttavalta jo nimen perusteella Se että mitä se oikeasti on epäselvää.
157 hammasta VP:ssä kehällä, mutta vähän on epäselvää että passaako manuaalin startti aina vai pitääkö olla maininta 157 että uskaltaa tilata
HI Torque starttia katsellut mutta vaikuttavat hinnat alkaen mallit tulevan samasta tehtaasta eri logoilla.
Ford Racing näyttäisi vakuuttavalta jo nimen perusteella Se että mitä se oikeasti on epäselvää.
157 hammasta VP:ssä kehällä, mutta vähän on epäselvää että passaako manuaalin startti aina vai pitääkö olla maininta 157 että uskaltaa tilata
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Vähän laiskanlaisesti startti pyöritti perjantaina kun oli pakkasta noin -13. Ei lähtenyt edes buusterilla käyntiin, en tiedä tuliko kasteltua tulpat mutta ei niin
Lauantai päivänä oli pakkasta aamulla -20 mutta illalla -11. Eiku Taunusta starttaamaan ladatulla akulla ja buusterilla Eikä se vieläkään lähtenyt käyntiin ilman toholla lämmittämistä. Pieni akku ei montaa yritystä salli, startti ei myöskään heti pyöritä täysillä vaan vaatii pari moottorin kierrosta että max rpm löytyy Onko nyt vika sytkässä, startin ankkurissa, joka vaeltaa käämienreunoja pitkin vai mikähän lie. Eikä Motox 10W-40 ole notkeimillaan -10 tai alemissa lämpötiloissa, sitä lukemaa ennen kyllä motti pyörii ja lähtee käyntiin.
Lauantai päivänä oli pakkasta aamulla -20 mutta illalla -11. Eiku Taunusta starttaamaan ladatulla akulla ja buusterilla Eikä se vieläkään lähtenyt käyntiin ilman toholla lämmittämistä. Pieni akku ei montaa yritystä salli, startti ei myöskään heti pyöritä täysillä vaan vaatii pari moottorin kierrosta että max rpm löytyy Onko nyt vika sytkässä, startin ankkurissa, joka vaeltaa käämienreunoja pitkin vai mikähän lie. Eikä Motox 10W-40 ole notkeimillaan -10 tai alemissa lämpötiloissa, sitä lukemaa ennen kyllä motti pyörii ja lähtee käyntiin.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Sori kun kyselen tyhmiä. Ei millään jaksanut selata läpi olisiko selvinnyt, mutta tuli vaan mieleen etteikai sentään ole akku heitetty takapaksiin ja laitettu liian halvat kaapelit?
Saattaa virta jäädä johtoihin jos ei ole riittävästi kuparia.
Saattaa virta jäädä johtoihin jos ei ole riittävästi kuparia.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kyllähän se akku on peräkontissa. Kaapelina on 35^m2 kuparista monisäikeistä hitsauskaapelia taisi olla, mitä aikoinaan sinne laitoin.
Jännite on mitattu kaapelista eikä mitään poikkeavaa ole lukemissa.
Testejä tehty ja jos on +-0 tai pari miinusta, niin pyörii kuin singeri ja lähtee samantien motti käyntiin. Tänään -10 ja ei mitään elkeitä, pari kertaa hörähti ja se oli siinä. Sahattiin akku ja buusterit tyhjiksi siinä odotellessa.
Tuli vain mieleen että onkohan kiinan-Joe starttia kasatessa käyttänyt minkalaista rasvaa
Kokemuksesta tiedän ettei vaseliini puslissa ( vaikka kuin olisi -40 tai -50 lukemia purkin kyljessä) aiheuttaa hyytymistä pakkasessa. Tämä selviäisi jos kiehuvaa vettä kaatais startin päälle Tosin senverran nihkeässä paikassa startti ettei pari sankollista taida riittää että osuu oikaan kohtaan
Jännite on mitattu kaapelista eikä mitään poikkeavaa ole lukemissa.
Testejä tehty ja jos on +-0 tai pari miinusta, niin pyörii kuin singeri ja lähtee samantien motti käyntiin. Tänään -10 ja ei mitään elkeitä, pari kertaa hörähti ja se oli siinä. Sahattiin akku ja buusterit tyhjiksi siinä odotellessa.
Tuli vain mieleen että onkohan kiinan-Joe starttia kasatessa käyttänyt minkalaista rasvaa
Kokemuksesta tiedän ettei vaseliini puslissa ( vaikka kuin olisi -40 tai -50 lukemia purkin kyljessä) aiheuttaa hyytymistä pakkasessa. Tämä selviäisi jos kiehuvaa vettä kaatais startin päälle Tosin senverran nihkeässä paikassa startti ettei pari sankollista taida riittää että osuu oikaan kohtaan
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Pakkasten lauhduttua lähti Taunus tulille kun vähän lämmitti öljypohjasta toho+putki yhdistelmällä Ilman lämmittämistä pyöritti kyllä muttei oikein tykännyt hörähtää Lämmittämisestä huolimatta joutui kaasua pumppaamaan reilusti että sai käyntiin
Tallia tuli tyhjättyä senverran että mahtui Taunus öljyn vaihtoon sisätiloihin. Auton lämmettyä päivän pari, rupesin vaihtamaan öljyjä, rengasta irti homman helpottamiseksi. Edellisistä kerroista oppineena? rakentelin pahvista hienon ohjurin suodattimen alle
Eipä siitä sitten kuvassa näkyvää vanaa enempää tippunutkaan, vaikka tiputin suodattimen auton alle
Eli valuuko suodatin tyhjäksi ja Wix:it on huonoja.....
Tuli kuitenkin valutettua etu- ja takasumpusta öljyt pois ja uudet 5w-30 motoxit tilalle.
Siinä lattiaa siivotessa ja ihmetellessä öljyn vähyyttä suodattimessa tuli mieleen ohjauksen ropleemat. Lenkillä nostin jarrulevyn ja alatukivarren välistä ja alapallo antoi apaut 5mm vapaaliiketta
Ja väljähän se alapallo oli, vaikka vasta viimevuosituhannella sen vaihdoin
Seuraavana päivänä motonetista uudet pallukat, varalta molemmille puolin. Tuli tottumuksesta katsottua suojakumin sisään ja vähänlaisesti oli vaseliinia laitettu niveleen.
Mobilin rasvaa nivelen ympärille ja suojakumi takaisin.
Nivelen vaihto meni muuten rutiinilla mutta varmaan 15 min hakkasin turhaan alapallon kartiota, irtosi jossain välissä eikä sitä huomannut ennenkuin käsin nosti napaa ylöspäin
Nivelen matkassa tuli hienot m10.9 kiinnityspultit koossa m8 ja m12. Muuten hyvät mutta isommat pultit oli n. 10mm liian lyhyitä
Laitoin osakierteiset pultit aluslevyllä ja nyloc mutterilla pitämään alapallo+kallistuksenvakaaja kompoa yhdessä.
Samalla tuli kiristettyä alavesiletkua, joka vaihteeksi tippasi. Toinen tukivarsi ja sen tarkastus jäi seuraavaan kertaan, pitää autoa saada siirrettyä sivusuunnassa jotta mahtuu työskentelemään. Eli pihalle peruutus ja ajo toiseen reunaan.
Tallia tuli tyhjättyä senverran että mahtui Taunus öljyn vaihtoon sisätiloihin. Auton lämmettyä päivän pari, rupesin vaihtamaan öljyjä, rengasta irti homman helpottamiseksi. Edellisistä kerroista oppineena? rakentelin pahvista hienon ohjurin suodattimen alle
Eipä siitä sitten kuvassa näkyvää vanaa enempää tippunutkaan, vaikka tiputin suodattimen auton alle
Eli valuuko suodatin tyhjäksi ja Wix:it on huonoja.....
Tuli kuitenkin valutettua etu- ja takasumpusta öljyt pois ja uudet 5w-30 motoxit tilalle.
Siinä lattiaa siivotessa ja ihmetellessä öljyn vähyyttä suodattimessa tuli mieleen ohjauksen ropleemat. Lenkillä nostin jarrulevyn ja alatukivarren välistä ja alapallo antoi apaut 5mm vapaaliiketta
Ja väljähän se alapallo oli, vaikka vasta viimevuosituhannella sen vaihdoin
Seuraavana päivänä motonetista uudet pallukat, varalta molemmille puolin. Tuli tottumuksesta katsottua suojakumin sisään ja vähänlaisesti oli vaseliinia laitettu niveleen.
Mobilin rasvaa nivelen ympärille ja suojakumi takaisin.
Nivelen vaihto meni muuten rutiinilla mutta varmaan 15 min hakkasin turhaan alapallon kartiota, irtosi jossain välissä eikä sitä huomannut ennenkuin käsin nosti napaa ylöspäin
Nivelen matkassa tuli hienot m10.9 kiinnityspultit koossa m8 ja m12. Muuten hyvät mutta isommat pultit oli n. 10mm liian lyhyitä
Laitoin osakierteiset pultit aluslevyllä ja nyloc mutterilla pitämään alapallo+kallistuksenvakaaja kompoa yhdessä.
Samalla tuli kiristettyä alavesiletkua, joka vaihteeksi tippasi. Toinen tukivarsi ja sen tarkastus jäi seuraavaan kertaan, pitää autoa saada siirrettyä sivusuunnassa jotta mahtuu työskentelemään. Eli pihalle peruutus ja ajo toiseen reunaan.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Apukuskin puolella alapallo oli ok, eikä muissakaan nivelissä ollut ylimääräistä välystä
Seuraavaksi startti irti ja osiksi. Sisältä löytyi kivan punaista vaseliinia puslista ja keltaista benxin nivelistä.
Osien putsaus bräkkärillä ja silikonirasvaa vaskun tilalle.
Hiilistä löytyi poikkeama, mutta kerta niitä on kolme ylimääräistä, niin ei aiheuta ropleemaa
Seuraavaksi startti kasaan ja koekäyttöä, ekalla selvisi että bendix oli jumissa haarukan jäätyä väärälle puolen
Pari seuraavaa purku/kasaus kertaa oli turhia
Selvisi että startin retale ei toimi kuin yhdessä asennossa. Silloin kun "solenoidi" paketti on ylöpäin. Maanvetovoima hoitaa osaksi solenoidin painumisen kiinni Lattialla koekäytössä solikka oli kyljellään.
Tämän pikkujutun selvittyä pistin startin paikoilleen ja pyöritti ainakin lämpimässä iloisesti koneen käyntii pari kertaa.
Seuraavaksi tulppien putsaus, yllättävän helppo käyttää tulpat irti vaikka kone on paikoillaan Ainoastaa viimeinen oli tehostajan varjossa ja joutui etsimään paria eri asentoa että sai tulpan pois.
Seuraavaavaksi pitää ihmetellä mahtuuko hammastanko ja öljypohja olemaan samassa tilassa. Jos moottori nojaa hammastankoo voi sillä olla jotain tekemistä palautuksen kanssa
Seuraavaksi startti irti ja osiksi. Sisältä löytyi kivan punaista vaseliinia puslista ja keltaista benxin nivelistä.
Osien putsaus bräkkärillä ja silikonirasvaa vaskun tilalle.
Hiilistä löytyi poikkeama, mutta kerta niitä on kolme ylimääräistä, niin ei aiheuta ropleemaa
Seuraavaksi startti kasaan ja koekäyttöä, ekalla selvisi että bendix oli jumissa haarukan jäätyä väärälle puolen
Pari seuraavaa purku/kasaus kertaa oli turhia
Selvisi että startin retale ei toimi kuin yhdessä asennossa. Silloin kun "solenoidi" paketti on ylöpäin. Maanvetovoima hoitaa osaksi solenoidin painumisen kiinni Lattialla koekäytössä solikka oli kyljellään.
Tämän pikkujutun selvittyä pistin startin paikoilleen ja pyöritti ainakin lämpimässä iloisesti koneen käyntii pari kertaa.
Seuraavaksi tulppien putsaus, yllättävän helppo käyttää tulpat irti vaikka kone on paikoillaan Ainoastaa viimeinen oli tehostajan varjossa ja joutui etsimään paria eri asentoa että sai tulpan pois.
Seuraavaavaksi pitää ihmetellä mahtuuko hammastanko ja öljypohja olemaan samassa tilassa. Jos moottori nojaa hammastankoo voi sillä olla jotain tekemistä palautuksen kanssa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kyllähän siinä öljypohjan ja hammastangon välissä oli rako
Varalta nostin pari milliä ylemmäs konetta. Samalla tuli askarteltua kokeeksi lämpösuoja startin kylkeen aluteipistä Ja aikasemmin oli puhetta startin kaapelien paksuuksista, niin eihän startille mene kuin 25 nelön piuhaa. Aikasemmin v6 oli startti eripuolella, niin sinne meni 35 neliöistä piuhaa ja siitä jatkui akun tilalla olevaan virtablokkiin 25 neliön piuhaa. Nyt kytkin vain startin päähän 25 neliön piuhan kun sopivasti siihen ylsi enempää ajattelematta
Vaihdoin myös ensiöpuolelle tyhjäkäynti suuttimeksi 66 versiot. Ajaessa tasakaasulla alta kahden tonnin on seosmittarin mukaan menty laihalle
Varalta nostin pari milliä ylemmäs konetta. Samalla tuli askarteltua kokeeksi lämpösuoja startin kylkeen aluteipistä Ja aikasemmin oli puhetta startin kaapelien paksuuksista, niin eihän startille mene kuin 25 nelön piuhaa. Aikasemmin v6 oli startti eripuolella, niin sinne meni 35 neliöistä piuhaa ja siitä jatkui akun tilalla olevaan virtablokkiin 25 neliön piuhaa. Nyt kytkin vain startin päähän 25 neliön piuhan kun sopivasti siihen ylsi enempää ajattelematta
Vaihdoin myös ensiöpuolelle tyhjäkäynti suuttimeksi 66 versiot. Ajaessa tasakaasulla alta kahden tonnin on seosmittarin mukaan menty laihalle
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
-14 pakkasella startti pyöritti oikein iloisesti Tosin pumppasin parikertaa kaasua ja se kövi sekunnin tai kaksi, sitten oli hiljasempaa. Reipasta kaasun lipsuttelua ja niihän taunus lähti lähti käymään
Hivenen piti kaasua painaa että ylimääräiset pensat paloi pois, tämän jälkeen kävi tyhjäkäyntiäkin. Kojareilla selvisi että ohjaus palauttaakin kohtuullisesti. Vähän männän nousua lisätessä joku nostaja tykkäs kyttyrää ja rupesi naputtaan. Eikä se kierroksia lisäämällä korjaantunut, tuli vain pari muuta nostajaa kaveriksi kuoroon
Lämpinä lähti ainakin pari kertaa käyntiin
Josko tuo nostaja ongelma taas korjaantui ajamalla, sama juttu joka kerta kun on vaihtanut öljyt
Starttia ihmetellässä huomasin tumman rannun kannen ja lohkon välissä josta vaikutti tulevan öljyä siinähän ei ole mitään kanavaa, eli vuotaako kansipahvi ulopäin. Tosin onhan tuo kone muutaman kerran käynyt yli 105 asteen ja historiasta ei ole muutenkaan tietoa....
Tutkitaan ja ihmetellään lisää......
Hivenen piti kaasua painaa että ylimääräiset pensat paloi pois, tämän jälkeen kävi tyhjäkäyntiäkin. Kojareilla selvisi että ohjaus palauttaakin kohtuullisesti. Vähän männän nousua lisätessä joku nostaja tykkäs kyttyrää ja rupesi naputtaan. Eikä se kierroksia lisäämällä korjaantunut, tuli vain pari muuta nostajaa kaveriksi kuoroon
Lämpinä lähti ainakin pari kertaa käyntiin
Josko tuo nostaja ongelma taas korjaantui ajamalla, sama juttu joka kerta kun on vaihtanut öljyt
Starttia ihmetellässä huomasin tumman rannun kannen ja lohkon välissä josta vaikutti tulevan öljyä siinähän ei ole mitään kanavaa, eli vuotaako kansipahvi ulopäin. Tosin onhan tuo kone muutaman kerran käynyt yli 105 asteen ja historiasta ei ole muutenkaan tietoa....
Tutkitaan ja ihmetellään lisää......
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Mukavaa harrastelua, kadehdin ku pystyt ympärivuoden veteleen. Omat harrastelut on rajottunu siihe ei-lumiseen -kauteen täs viimeaikoina
Hyvä idea tuo pahviohjuri öljysuojaksi, tarvii kans muistaa ku omasta vaihtaa kusi meinaan aikalai kylkeä myöten ku mul on ryöstölaippa koneen kyljessä.
Hyvä idea tuo pahviohjuri öljysuojaksi, tarvii kans muistaa ku omasta vaihtaa kusi meinaan aikalai kylkeä myöten ku mul on ryöstölaippa koneen kyljessä.
-Pori Connection-
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Taunus on pelannut kohtuullisesti mitä sillä on keretty ajamaan.
Paitsi että, vuotaa nestettä alavesiletkun ympäristöstä. Kiristyksen jälkeen ei vuoda mutta pari ajokertaa myöhemmin alkaa tippasemaan
Toinen on imun toiminta, se ei edelleenkään toimi. Kone vain hörähtää kerran polkaistessa, mutta lipsuttelemalla lähtee käyntii, samalla nopea tyhjäkäynti lähtee pois. Onnkeksi lumiharja kaasupolkimeen toimii
Nostajien naputus alkaa jossain vaiheessa mutta häviää koneen lämmetessä normilämpöön. Eikä se nyt niin lämmin ole, ainakaan lyhyessä pätkäajossa. Ilmeisesti lämppärin läppä vuotaa liikaa
Remontti aika ollut kortilla kun on pitänyt sepittää moottorikelkaan koneremppa ja nuorimmaisen mopoa fiksata, ei kestä kaatuilua jäähdytysvermeet
Paitsi että, vuotaa nestettä alavesiletkun ympäristöstä. Kiristyksen jälkeen ei vuoda mutta pari ajokertaa myöhemmin alkaa tippasemaan
Toinen on imun toiminta, se ei edelleenkään toimi. Kone vain hörähtää kerran polkaistessa, mutta lipsuttelemalla lähtee käyntii, samalla nopea tyhjäkäynti lähtee pois. Onnkeksi lumiharja kaasupolkimeen toimii
Nostajien naputus alkaa jossain vaiheessa mutta häviää koneen lämmetessä normilämpöön. Eikä se nyt niin lämmin ole, ainakaan lyhyessä pätkäajossa. Ilmeisesti lämppärin läppä vuotaa liikaa
Remontti aika ollut kortilla kun on pitänyt sepittää moottorikelkaan koneremppa ja nuorimmaisen mopoa fiksata, ei kestä kaatuilua jäähdytysvermeet
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Vaihteenvuoksi alavesiletku vuoti, ei kylmänä eikä kuumana mutta sopivasti lämpimänä
Tämä vaati muutaman ihmettelyn ja järjestelmän paineistamisen ennenkuin selvisi.
Kännykällä tuli napsittua lemmareista kuvia kun näkyvyys on huonohko.
Syylliseksi paljastui vinossa oleva lemmari, tämä oli momentissa mutta vuosi sopivissa olosuhteissa.
Ja sitä kun yritti löysätä ja kiristää niin aina veti vinoon
Tämä ongelma korjaantui sillä että löysäsi vesipumppua sen verran että sai rakoa rungon ja lemmarin väliin
Vastaavasti nostaja on saanut myös kaveri kuoroon ja nyt naputtaa 2 tai 3 nostajaa, selkeästi 5W-30 ei olut hyvä öljy tämän ikäiseen. Jossain välissä pitää kurkata venakoppien alle ja ihmetellä mitkä pytyt on syyllisiä.
Tämä vaati muutaman ihmettelyn ja järjestelmän paineistamisen ennenkuin selvisi.
Kännykällä tuli napsittua lemmareista kuvia kun näkyvyys on huonohko.
Syylliseksi paljastui vinossa oleva lemmari, tämä oli momentissa mutta vuosi sopivissa olosuhteissa.
Ja sitä kun yritti löysätä ja kiristää niin aina veti vinoon
Tämä ongelma korjaantui sillä että löysäsi vesipumppua sen verran että sai rakoa rungon ja lemmarin väliin
Vastaavasti nostaja on saanut myös kaveri kuoroon ja nyt naputtaa 2 tai 3 nostajaa, selkeästi 5W-30 ei olut hyvä öljy tämän ikäiseen. Jossain välissä pitää kurkata venakoppien alle ja ihmetellä mitkä pytyt on syyllisiä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kokeilin asentaa konepellin nurkkakumeja mutta yritykseksi nollakelissä jäi
Uudet reprokumit on eri kokoiset vs vanhat ja vanha 50v kumi on pehmeämpää kuin uusissa
Myös perään tuli tehtyä eka öljyn vaihto. Näppärästi peräpelti irti ja ihmettelemään
Hammaskuvion muto oli poskellaan ja vaatii huomiota kohtapuoliiin.
Samalla tuli huomioitua oikeanpuolen takavanteen märkyys, ilmeisesti peräöljyä pääsee laakerin läpi
Ideana on purkaa välitys pois perä autossa kiinni, jossain välissa. Ensin hivenen osia, krymppi, pikkumurikan laakerit ja vetoakselin laakerit
Uudet reprokumit on eri kokoiset vs vanhat ja vanha 50v kumi on pehmeämpää kuin uusissa
Myös perään tuli tehtyä eka öljyn vaihto. Näppärästi peräpelti irti ja ihmettelemään
Hammaskuvion muto oli poskellaan ja vaatii huomiota kohtapuoliiin.
Samalla tuli huomioitua oikeanpuolen takavanteen märkyys, ilmeisesti peräöljyä pääsee laakerin läpi
Ideana on purkaa välitys pois perä autossa kiinni, jossain välissa. Ensin hivenen osia, krymppi, pikkumurikan laakerit ja vetoakselin laakerit
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Itelläkin oli samaa ongelmaa, että vuoti pyörän laakerin kautta öljyä pihalla ja ei ollu ihan litkuakaan... 75w-140 peräöljyä.
Tiivistemassalla kun jaksoi leikkiä sai vuodon korjattua.
Tiivistemassalla kun jaksoi leikkiä sai vuodon korjattua.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Joskus olen kokeillut 75W/140 peräöljyä Taunuksen perässä, toimi ihan hyvin koviin pakkasiin asti. Kun mittari meni lähelle -20 alkoi polttoaineen kulutus tuplaantua eikä käsijarrua tarvinnut käyttää juuri missään
Vaihteenvuoksi alavesiletku vuotaa sopivan lämpimänä silloin tällöin Pitää kaivaa 90 kulma jostain ja ruveta vaihtamaan. Eikä starttikaan aina jaksa kuumana herätä. Tähän kokeilin säätää sytkää vähän, mutta mutta.....
Lämpimässä tallissa meni konepellin kumit paikoilleen pienellä ähertämisellä. Samalla tuli viilailtua vesipumpun kiinnitysrautoja paremman letkunkiristämisen toivossa.
Autoa talliin siirtäessä jäi vaihdekepin nuppi käteen Kokeeksi laitoin kuumaliimaa reikään ja survoin paikoilleen, katsotaan miten kestää. Varalta pitänee tulostuttaa uusi pallo M12 kierteellä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Joo itsellä "kesä öljynä" mainittakoon, että täysi synteettistä ei mineraalia peräöljyä.
https://www.neste.fi/tuote/neste-pro-axle-75w-140
https://www.neste.fi/tuote/neste-pro-axle-75w-140
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!