2,9 erot ja muutokset.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tane
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 19:01

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja tane »

https://www.ebay.co.uk/itm/333758278703 ... SwNxxfjDQB

Tuossa olisi jos ei tarvitse nokan asentotietoa
tane
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 19:01

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja tane »

automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Kiitokset.nämä oli hyviä neuvoja.
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Tässä tulee vielä kiire että saa koslan takas nippuu ennen maaliskuuta.
Samalla teen sivuprojektina sierraa kilpiin.
Turbo ohc pelaa jo ihan ok.etujarrumuutos on hyvin suoraviivainen.
Saattaa muuten mennä taunukseenkin aika kivuttomasti st170 focus levyt.
Se voi olla että metriseenkin laitan mondeon 278 takalevyt.
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Laitetaas taas itselle muistiin...
Eteen saatiin muutettua tolpat kynäjousille ja volvo iskaripatruunoille.
Zf laatikko istui paikoillern kun lattiaa korotti laatikon kohdilta.
Leveyden puolesta ei ole ahdasta.kone nipussa liekkirenkailla ja käy hyvin.4,0 tunnistin sopi jakajan tilalle.
Vielä on jäljellä kardaanin asennus, se on pajalla työn alla ja kytkimen pääsylinterin asennus.
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Tuuttashan tuo 600nm koneen perästä vääntöä.
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Oliskos käppyrää näytille? Hyvin on ainakin vääntöä :)
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

automaattiseppä kirjoitti: 10 Huhti 2022, 20:05 Tuuttashan tuo 600nm koneen perästä vääntöä.
Niihän ne tuppaa ahdettuna, 500nm melkein minimi ja sieltä saa sen 700nm lukemankin jos haluaa.
Harmi vaan itselle ei käy tuo 4.0, kun on 2.8 eikä 2.9. Akseli on erilainen. Ei meinaan käy.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

700 olis tietty kiva luku mutta alkaa olee kytkimen pito sitten jo rajoilla eikä tee mieli sintteriä.
Vääntö käyrä nousee tappiin jo 3500 ja laskee tasaisesti.
Mikä taas aiheuttaa sen että teho pysyy melko samana parin tonnin skaalalla.
Epäilen että hyvin kesy nokka tekee tuon.
Kyllä himottais kokeilla virimallia mutta ajetaan nyt kun on saatu paketti kasaan ja pysymään nipussa.kyllä se noinkin sutii viis ekaa pykälää.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

-765 sovitettuna hyvällä yhdellä massalevyllä kestää 800nm asti.
Tämä tieto saatu PO-metallin Pasi Ojennukselta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on 2 kpl uusia -765 paineasetelmia, 250€/kpl
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Kerros vermillion, kun taidat tietää, että millä ahdoilla sen 700 saavuttaa?
Ja mahtaako toi to3/4 enää riittää?
Meinaan et nyt on kuitenkin vääntökäyrä laskeva hyvin tasaisesti loppupäästä.
Mietin että nokka akseli on tässä nyt se rajoittava juttu.ranger/bronco vakio akseli....
Tässä meni jo kertaalleen toinen kansi poikki.venakopan reunasta tulpanreikään.
Jos hylsy ei mee kaupaksi tälle syksyä niin kai se on etsittävä lisää tehoa ensi kesäksi.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

automaattiseppä kirjoitti: 23 Loka 2022, 10:17 Kerros vermillion, kun taidat tietää, että millä ahdoilla sen 700 saavuttaa?
Ja mahtaako toi to3/4 enää riittää?
Meinaan et nyt on kuitenkin vääntökäyrä laskeva hyvin tasaisesti loppupäästä.
Mietin että nokka akseli on tässä nyt se rajoittava juttu.ranger/bronco vakio akseli....
Tässä meni jo kertaalleen toinen kansi poikki.venakopan reunasta tulpanreikään.
Jos hylsy ei mee kaupaksi tälle syksyä niin kai se on etsittävä lisää tehoa ensi kesäksi.
700?
Se on aika paljon.
Tällä sen voisi teoriassa saada...
https://www.garrettmotion.com/racing-an ... s-g30-900/
2 bar ei kyllä taida edes riittää vaikka olisi kovempaakin nokkaa tai siinä ja siinä. Veikkaus 2-2.5 bar ja joku 7500rpm kiertävä nokka.
2.9 12V koneesta Skogenracing sai vähän yli 500hv jollain tms. 1.7 bar ahdoilla kun kone kiersi noin 7000rpm ja teho tolla alueella.
https://skogenracing.editboard.com/t125 ... hp-6699wnm
Kato mitä tuossa on.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Sori, olin epäselvä.
Tarkoitin 700nm vääntöä.
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Nii toihan on korkeapiristeversio eli brc 9,5 ilmoitettu p suhde.
Sinne ei välttämättä voi 1,5 baaria laittaa vaikka kuinka on e85.
Vastaa Viestiin