-76 Taunus v6 --> v8
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Tulihan sitä ihmeteltyä nopeusmittarin toimintaaki. Takapää pukkien nokkaan ja 4 ja 5-vaihdetta päälle. Sitten vain mittariston takaa säätöruuvia pyörittämään. Niiden löytyminen ja toiminta logiikan selvittäminen vaati pari ihmettelyä
Loppujen lopuksi mittarin säätö oli näppärähomma kun oli tullut katsottua gps:llä nopeus, vaihde ja vaihteen kierrokset. 80 km/h nelosella teki 2500 rpm ja 5-vaihteella 1650rpm oli 80 km/h. Koeajolla gps ja nopeusmittari oli apaut yksyhteen, ehkä jopa liianki lähellä näyttämä todellista...
Loppujen lopuksi mittarin säätö oli näppärähomma kun oli tullut katsottua gps:llä nopeus, vaihde ja vaihteen kierrokset. 80 km/h nelosella teki 2500 rpm ja 5-vaihteella 1650rpm oli 80 km/h. Koeajolla gps ja nopeusmittari oli apaut yksyhteen, ehkä jopa liianki lähellä näyttämä todellista...
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Tullut ajeltua Taunuksella töihin ja minne milloinkin, kerran on jättänyt välille
Sulake otti ja suli, ei palanut lanka poikki vaan huono kontakti rasiassa. Ennen vanhaan kaikki oli paremmin ja nuokin rungot oli posliinia missä ei tuollaisia ongelmia ollut
Kaasari ja sytkä osastolla pieniä säätö ongelmia mutta parempaan suuntaan ollaan menossa, kait Imua säädetty ja kylmäkäynnistys alkaa olla aika lähellä toimivaa...
Tasakaasulla yli 2k rpm menee ok mutta jos vähänkin painaa kaasua näyttää menevän laihalle. Reilummin komentaessa toision tullessa matkaan seosmittari herää..
Sytkän säätöä hivenen haittaa ettei ajoitusmerkkiä näe suoraan ylhäältä, vaan pitää viistosti laturin alta kurkkia
Pakoputki kumisi ikävästi alta 2500 kiekan ja kokeeksi pistin db-killerit pönttöjen päihin, tämä auttoi huomattavasti ongelmaa mutta vielä kaikuu. Kammiovaimentimia auton alle kaipailisi tai joku resonaattori putki.
Sulake otti ja suli, ei palanut lanka poikki vaan huono kontakti rasiassa. Ennen vanhaan kaikki oli paremmin ja nuokin rungot oli posliinia missä ei tuollaisia ongelmia ollut
Kaasari ja sytkä osastolla pieniä säätö ongelmia mutta parempaan suuntaan ollaan menossa, kait Imua säädetty ja kylmäkäynnistys alkaa olla aika lähellä toimivaa...
Tasakaasulla yli 2k rpm menee ok mutta jos vähänkin painaa kaasua näyttää menevän laihalle. Reilummin komentaessa toision tullessa matkaan seosmittari herää..
Sytkän säätöä hivenen haittaa ettei ajoitusmerkkiä näe suoraan ylhäältä, vaan pitää viistosti laturin alta kurkkia
Pakoputki kumisi ikävästi alta 2500 kiekan ja kokeeksi pistin db-killerit pönttöjen päihin, tämä auttoi huomattavasti ongelmaa mutta vielä kaikuu. Kammiovaimentimia auton alle kaipailisi tai joku resonaattori putki.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Sulakkeiden sulamiset on jatkuneet. Aiheuttaa milloin lämppärin toimintaan katkoksia, vesipumpun ja polttoainepumpun
Ratkaisuksi tähän tulee erillinen rele mistä otetaan virrat kriittisille jutuille ja sulakepesää käytetään vain ohjaukseen.
Laihalle menemiseen ajattelin kokeilla suuttimien vaihtoa ensio puolelle
Jotain uuttakin on nysvätty mutta jos siitä lisää omassa topikissa
Ratkaisuksi tähän tulee erillinen rele mistä otetaan virrat kriittisille jutuille ja sulakepesää käytetään vain ohjaukseen.
Laihalle menemiseen ajattelin kokeilla suuttimien vaihtoa ensio puolelle
Jotain uuttakin on nysvätty mutta jos siitä lisää omassa topikissa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Imun säätöä on harrastettu pakkasten tultua ja eipä se toiminta ole parantunut. Ennemmin huonontunut, nopea tyhjäkäynti loistaa poissa olollaan
Lumen sataminen on haitannut ajeluaja kesärenkaiden vuoksi mutta jotain pientä on tullut säädettyä. Releen asentaminen onnnistui jo toisella kertaa. Ekalla kertaa nuoriso osti 6V releen
Toinen kerta todensanoi ja 30/40A rele oikealla jännitteellä tuli pultattua konehuoneeseen. Ohjaus sularasialta jarruvalojen sulakkeelta mihin tulee virrat sopvasti avainta kääntäessä. Releen taakse pääsi flekti, vesipumppu ja pensapumppu.
Suuttimia tuli vaihdeltua ensio puolelle, paikoilleen meni kokoa 64 olevat versiot.
Orkkikset oli 66 ja vaihdetut 62 kokoiset aiheutti laihalle menoa.
Operaatio pitkittyi kun ei meinannut millään tiivistyä kohokammio Muutaman pensankatkuisen pura-kasaa kombon jälkeen sylliseksi paljastui kammiota yhdistävä alumiini putki mikä kantoi
Vuoto oli sinisen tiivisteen välistä putken kohdalta. Silikonirasvaa sopivasti ja tasaisesti kiristäminen (tjsp.) auttoi
Lumen sataminen on haitannut ajeluaja kesärenkaiden vuoksi mutta jotain pientä on tullut säädettyä. Releen asentaminen onnnistui jo toisella kertaa. Ekalla kertaa nuoriso osti 6V releen
Toinen kerta todensanoi ja 30/40A rele oikealla jännitteellä tuli pultattua konehuoneeseen. Ohjaus sularasialta jarruvalojen sulakkeelta mihin tulee virrat sopvasti avainta kääntäessä. Releen taakse pääsi flekti, vesipumppu ja pensapumppu.
Suuttimia tuli vaihdeltua ensio puolelle, paikoilleen meni kokoa 64 olevat versiot.
Orkkikset oli 66 ja vaihdetut 62 kokoiset aiheutti laihalle menoa.
Operaatio pitkittyi kun ei meinannut millään tiivistyä kohokammio Muutaman pensankatkuisen pura-kasaa kombon jälkeen sylliseksi paljastui kammiota yhdistävä alumiini putki mikä kantoi
Vuoto oli sinisen tiivisteen välistä putken kohdalta. Silikonirasvaa sopivasti ja tasaisesti kiristäminen (tjsp.) auttoi
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kaasarissa on havaittavissa "Iso maa, isot toleranssit" tyyppistä ongelmaa
Nopean tyhjäkäynnin säätöruuvi ei ole ihan osunut oikeaan paikkaan
Tämäki selvisi kun jaksoi ihmetellä kaasarin kyljestä purettua imuvipstaakelia.
Ruuvi on vain hiponut punaista muovilisua. Ensin suunnittelin laittaa materiaalia kikkareen kylkeen mutta oli senverran liikkuvia osia että siirryin suosiolla plän b
Alkuperäinen säätöruuvin asento oli sivussa....
Pihdeillä vain vääntelemään kulmaa uusiksi ja loppujen lopuksi vaikutti hyvältä
Eihän sen toiminnasta mitään selkoa ottanut kun oli tullut pumpattua kaasarilla kone täyteen pensaa
Mutta kun kerta lähti tulille, niin tuli vaihteeksi säädettyä sytkää ja lopputulemaksi tuli 10 astetta tyhjäkäynnillä. Koekäyttö ei paljastanut puutteita, niin samalla tyhjäkäynti ruuveja tuli säädettyä noin 1 ja 1/4 auki alkuperäisestä 1 ja 3/4. Koeajo paljasti tämän olevan vikatikki, moottori jarrutuksessa meni laihalle.
Ruuvit takaisin alkuperäiseen asentoon ja odottamaan seuraavaa kertaa....
Nopean tyhjäkäynnin säätöruuvi ei ole ihan osunut oikeaan paikkaan
Tämäki selvisi kun jaksoi ihmetellä kaasarin kyljestä purettua imuvipstaakelia.
Ruuvi on vain hiponut punaista muovilisua. Ensin suunnittelin laittaa materiaalia kikkareen kylkeen mutta oli senverran liikkuvia osia että siirryin suosiolla plän b
Alkuperäinen säätöruuvin asento oli sivussa....
Pihdeillä vain vääntelemään kulmaa uusiksi ja loppujen lopuksi vaikutti hyvältä
Eihän sen toiminnasta mitään selkoa ottanut kun oli tullut pumpattua kaasarilla kone täyteen pensaa
Mutta kun kerta lähti tulille, niin tuli vaihteeksi säädettyä sytkää ja lopputulemaksi tuli 10 astetta tyhjäkäynnillä. Koekäyttö ei paljastanut puutteita, niin samalla tyhjäkäynti ruuveja tuli säädettyä noin 1 ja 1/4 auki alkuperäisestä 1 ja 3/4. Koeajo paljasti tämän olevan vikatikki, moottori jarrutuksessa meni laihalle.
Ruuvit takaisin alkuperäiseen asentoon ja odottamaan seuraavaa kertaa....
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Alavesiletkuun tuli haettua paikallisesta 90 asteen silikonimutka. Joku viikko sitä kyselin ja aikoivat soittaa kun on hyllyssä Ihan muilla asioilla ollessani muistin kysyä että on ja olihan niitä
Seuraavan kerran kun syläriä tai alavesiletkua ropataan voisi tuon laittaa paikoilleen
Muutamaa päivää myöhemmin autoa piti siirtää ja sehän aiheutti pienen kaasari jumpan
Lähti huonosti käymään lämpimässä tallissa ja heti sammui kun löysäsi kaasun, sitä ihmetellessä tuli katsottua imusarjaan päin, sehän lainehti polttoaineesta
Putsarin pois oton jälkeen ei mitään ihmeellistä näkynyt. Mutta kun laittoi virran päälle, niin sähköpumppu työnsi kiihdytyssuuttimien kautta muutamassa sekunnissa toision kurkut niin täyteen että valui yli kaasaria pitkin imusarjan pintaankin
Paska kamera ei tarkentanut toision pohjalle mutta pensan pinta siellä laski itsekseen :p
Pensapinnan säätöä tuli aluksi pyöriteltyä eikä vaikutusta. Lopuksi pyöritin säädön pohjaan ja siitä ylöspäin, pensapinta nousi kerran ja kun jälleen tyhjensi kohokammion niin eipä se sieltä enään noussut.
Tämän jälkeen ruuvasin kammion irti ja hämmästelin kokkareiden määrää ja jännän näköistä kohoa
Ei vaikuta koho kestävän suomi pensaa. Ja kohon oli alkujaan jumissa mutta pyörittelyjen tuloksen olin kiilannut sen pohjaa eikä siksi polttoaine pinta näkynyt linssissä. Tai kun jäi tarkistamatta että onko kohossa reikä.....
Kasaus vaati muutaman treeni kerran ennenkuin pensa suostui pysymään kohokammion puolella.
Homma helpottui huomattavasti kun kammiota yhdistävän putken tiivisteet kaivoi näkösille ja laittoi putkeen suoraan kiinni
Öljyn määrä tuli tarkastettua eikä sitä ollut liikaa tai haissut pensalle, niin pitihän sitä kokeilla startata. Pikku sahaamisen jälkeen hörähti tulille ja kävi tyhjääkin kun ylimääräinen pensa poistui, tosin tyhjäkäyntiä oli reilunlaisesti
Ja näin näppärästi Taunus liikahti parin tunnin säätämisen jälkeen tallista ulkoruokintaan
Seuraavan kerran kun syläriä tai alavesiletkua ropataan voisi tuon laittaa paikoilleen
Muutamaa päivää myöhemmin autoa piti siirtää ja sehän aiheutti pienen kaasari jumpan
Lähti huonosti käymään lämpimässä tallissa ja heti sammui kun löysäsi kaasun, sitä ihmetellessä tuli katsottua imusarjaan päin, sehän lainehti polttoaineesta
Putsarin pois oton jälkeen ei mitään ihmeellistä näkynyt. Mutta kun laittoi virran päälle, niin sähköpumppu työnsi kiihdytyssuuttimien kautta muutamassa sekunnissa toision kurkut niin täyteen että valui yli kaasaria pitkin imusarjan pintaankin
Paska kamera ei tarkentanut toision pohjalle mutta pensan pinta siellä laski itsekseen :p
Pensapinnan säätöä tuli aluksi pyöriteltyä eikä vaikutusta. Lopuksi pyöritin säädön pohjaan ja siitä ylöspäin, pensapinta nousi kerran ja kun jälleen tyhjensi kohokammion niin eipä se sieltä enään noussut.
Tämän jälkeen ruuvasin kammion irti ja hämmästelin kokkareiden määrää ja jännän näköistä kohoa
Ei vaikuta koho kestävän suomi pensaa. Ja kohon oli alkujaan jumissa mutta pyörittelyjen tuloksen olin kiilannut sen pohjaa eikä siksi polttoaine pinta näkynyt linssissä. Tai kun jäi tarkistamatta että onko kohossa reikä.....
Kasaus vaati muutaman treeni kerran ennenkuin pensa suostui pysymään kohokammion puolella.
Homma helpottui huomattavasti kun kammiota yhdistävän putken tiivisteet kaivoi näkösille ja laittoi putkeen suoraan kiinni
Öljyn määrä tuli tarkastettua eikä sitä ollut liikaa tai haissut pensalle, niin pitihän sitä kokeilla startata. Pikku sahaamisen jälkeen hörähti tulille ja kävi tyhjääkin kun ylimääräinen pensa poistui, tosin tyhjäkäyntiä oli reilunlaisesti
Ja näin näppärästi Taunus liikahti parin tunnin säätämisen jälkeen tallista ulkoruokintaan
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Tankki projektia on tullut aloiteltua, anturi ja mittari valikoitui AutoGaugen versioiksi. Ajattelin laittaa tankin sisäpuolelle metallirenkaan mitä tulisi pinnapultit ulkopuolelle. Eihän se niin helposti mennyt. Mittavirheet ja hassu tasaton jako sotki kuviot
Kehään tuli lopulta riittävän isot reiät mitkä peitin hitsaamalla 5mm kuusiopultit reikiin
Myös anturissa oli ylimääräisiä osia mitkä piti poistaa että sai ohjeen mukaisesti kasattua. Tuotakin sai parikertaa pähkäillä ja lopputulema oli tuo. Varmistin anturijohdon paikallaan pysymisen surrilangalla
Kaasuttimeen ole kysellyt tiivistesarjaa ja kohoja....
Miettinyt että mikä on syönyt kohon ja mahdollisesti polttoainepumpun kalvon. Enkä oikein muuta keksinyt kuin kausisäilytysaineen ylempalttisen käytön. Reilulla kädellä sitä joskus annostellut, enkä pensaa vaihtanut koneen vaihdon yhteydessä
Kehään tuli lopulta riittävän isot reiät mitkä peitin hitsaamalla 5mm kuusiopultit reikiin
Myös anturissa oli ylimääräisiä osia mitkä piti poistaa että sai ohjeen mukaisesti kasattua. Tuotakin sai parikertaa pähkäillä ja lopputulema oli tuo. Varmistin anturijohdon paikallaan pysymisen surrilangalla
Kaasuttimeen ole kysellyt tiivistesarjaa ja kohoja....
Miettinyt että mikä on syönyt kohon ja mahdollisesti polttoainepumpun kalvon. Enkä oikein muuta keksinyt kuin kausisäilytysaineen ylempalttisen käytön. Reilulla kädellä sitä joskus annostellut, enkä pensaa vaihtanut koneen vaihdon yhteydessä
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kaasariin on tilattu tiivistesarja ja kohot. Pitää purkaa ja katsoa mitä muuta on sulanut
Odotellessa piti Taunus siirtää pihalle ja pakkaset pääsi yllättämään 10W/40 oli melkoista tervaa -28 asteessa eikä moottori suostunut pyörimään. Telvinin superkonkka buusterilla nopeus kasvoi n 5x muttei se mitään auttanut. Seuraavaa kertaa varten rakentelin kaasutoholle putken 2" pakoputken pätkistä
Ideana pukata lämmintä ilmaa öljypohjan ympärille polttamatta koko autoa.
Pihalla liikuttettu oli yllättävn haasteellista jo ennen lumia liukkauden takia, johtuen lukkoperästä tai pihan kaltevuudesta tai jostain
Tähän ongelmaan ostin torista citikan peltivanteet nordman7 kumeilla. Josko niillä liikuttelu onnistuisi.
Peltivanteiden muttereita on kasautunut vuosien varrella useampikin sarja. Etsittäessä niitä tuli vastaan surkein jossain mondeossa paikoillaan ollut sarja. Keskimmäiset mutterit on Taunuksen orkkis versiota, ei mitään vikaa. Muut on jostain tinasta tehtyjä ja paljon keveämpiä......
Odotellessa piti Taunus siirtää pihalle ja pakkaset pääsi yllättämään 10W/40 oli melkoista tervaa -28 asteessa eikä moottori suostunut pyörimään. Telvinin superkonkka buusterilla nopeus kasvoi n 5x muttei se mitään auttanut. Seuraavaa kertaa varten rakentelin kaasutoholle putken 2" pakoputken pätkistä
Ideana pukata lämmintä ilmaa öljypohjan ympärille polttamatta koko autoa.
Pihalla liikuttettu oli yllättävn haasteellista jo ennen lumia liukkauden takia, johtuen lukkoperästä tai pihan kaltevuudesta tai jostain
Tähän ongelmaan ostin torista citikan peltivanteet nordman7 kumeilla. Josko niillä liikuttelu onnistuisi.
Peltivanteiden muttereita on kasautunut vuosien varrella useampikin sarja. Etsittäessä niitä tuli vastaan surkein jossain mondeossa paikoillaan ollut sarja. Keskimmäiset mutterit on Taunuksen orkkis versiota, ei mitään vikaa. Muut on jostain tinasta tehtyjä ja paljon keveämpiä......
- Liitteet
-
- mutterit.jpg (106.43 KiB) Katsottu 3771 kertaa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Töitten jälkeen talvikumit alle ja lämmitintä öljypohjan alle. Paitsi että eihän se öljypohjan alle mahtunut ja hehkui pikkusen liian punaisena kun ongelman huomasin, jäi siirtämättä Lämmin ja täyteen ladattu akku tuli myös laitettua paikoilleen.
Jatkokehitysta jos tarvii harrastaa, niin putkeen pidin kaasusuuttimelle. Ei hehku niin paljoa
20-30 min lämmittämisen jälkeen pari pumppausta kaasua ja starttausta. Eihän se käyntiin lähtenyt, sai liikaa, hajusta päätellen. Pieni tuumaustako, kaasupohjassa starttausta ja lisää taukoa. Mutta niinhän se kolmannella lähti käyntiin
Pitihän se käydä ajelemassa, että onko Taunus niin lämmin talviauto kuin muistikuvat väittivät
Olihan se lämmin mutta ilman läpivirtauksessa oli jotain pientä kun ei kosteus tahtonut hävitä ikkunoista. Ajo-omituisuudet oli kohdallaan lukkoperällä Kun ajatteli että painaa kaasua, niin perä oli jo menossa jonnekkin. Voi tosin johtua renkaistakin :p
Jatkokehitysta jos tarvii harrastaa, niin putkeen pidin kaasusuuttimelle. Ei hehku niin paljoa
20-30 min lämmittämisen jälkeen pari pumppausta kaasua ja starttausta. Eihän se käyntiin lähtenyt, sai liikaa, hajusta päätellen. Pieni tuumaustako, kaasupohjassa starttausta ja lisää taukoa. Mutta niinhän se kolmannella lähti käyntiin
Pitihän se käydä ajelemassa, että onko Taunus niin lämmin talviauto kuin muistikuvat väittivät
Olihan se lämmin mutta ilman läpivirtauksessa oli jotain pientä kun ei kosteus tahtonut hävitä ikkunoista. Ajo-omituisuudet oli kohdallaan lukkoperällä Kun ajatteli että painaa kaasua, niin perä oli jo menossa jonnekkin. Voi tosin johtua renkaistakin :p
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Taunuksella tuli jonkun verran ajeltua. Käyntiin lähtöön ei montaa pyörähdystä tarvinnut. Onnistunut proseduuri koostui seraavasta kombosta: kerran kaasupohjaa ja hivenen kaasua painaen motti suorastaan räjähti tulille Eihän tätä riemua montaa kertaa kestänyt, kunnes sitten toisio puoli rupesi taas tulvimaan urakalla.
Osia odotellessa oli aikaa tehdä JAZ:in tankkiin reikä polttoainemittarille. Ensin piti kokeilla irtona ennen kuin jemmasin möykyn tankiin
Lopputulema vaikutti kohtuu onnistuneelta, tosin tiiveys selviää heti eka tankkauksella
Pensaletkut on vielä kaupassa.
Pitää muistaa maadoittaa myös anturin runko että systeemi toimii.
Osia odotellessa oli aikaa tehdä JAZ:in tankkiin reikä polttoainemittarille. Ensin piti kokeilla irtona ennen kuin jemmasin möykyn tankiin
Lopputulema vaikutti kohtuu onnistuneelta, tosin tiiveys selviää heti eka tankkauksella
Pensaletkut on vielä kaupassa.
Pitää muistaa maadoittaa myös anturin runko että systeemi toimii.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Hommasin kokeeksi uuden neulaventtiilin toisiopuolelle. Alkuperäista kun heilutti niin joka kolmannella kerralla neulaventtiili jäi jumiin pohjaan
Uudella ei moista tapahtunut
Vasen on orkkis ja oikea uusi. Uusi on ohkaisemalla tapilla mutta tuskin haittaa.
Aluksi kohon säädöt oli hakusessa ja pensaa lensi enemmän kuin alkuperäisella
Kone lähti tulille ensin 5-6 sylinterillä mutta loputkin löytyi kun kone lämpesi: Vaikuttaa siltä jos käyntiongelman toistuu, niin uudet tulpat kehiin.
Kojareilla jossain vaiheessa ihmettelin kumin/muovin hajua mutta pistin jonku talon lämmittäjän piikkiin joka polttaa mitä sattuu takassa.
Tuli kuitenkin katsottua pellin alle takaisin tullessa ja hajun lähde löytyi
13mm remmi oli sovittanut itsensä 10mm hihnapyörään sopivaksi
Vaatii uutta remmiä ja jos samalla linjaisi laturin uusiksi.
Kaikkeahan pitäisi keretä tekemään, aikaa vain ei tahdo vaihteeksi olla.....
Uudella ei moista tapahtunut
Vasen on orkkis ja oikea uusi. Uusi on ohkaisemalla tapilla mutta tuskin haittaa.
Aluksi kohon säädöt oli hakusessa ja pensaa lensi enemmän kuin alkuperäisella
Kone lähti tulille ensin 5-6 sylinterillä mutta loputkin löytyi kun kone lämpesi: Vaikuttaa siltä jos käyntiongelman toistuu, niin uudet tulpat kehiin.
Kojareilla jossain vaiheessa ihmettelin kumin/muovin hajua mutta pistin jonku talon lämmittäjän piikkiin joka polttaa mitä sattuu takassa.
Tuli kuitenkin katsottua pellin alle takaisin tullessa ja hajun lähde löytyi
13mm remmi oli sovittanut itsensä 10mm hihnapyörään sopivaksi
Vaatii uutta remmiä ja jos samalla linjaisi laturin uusiksi.
Kaikkeahan pitäisi keretä tekemään, aikaa vain ei tahdo vaihteeksi olla.....
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Laturin linjaus tuli tehtyä, eikä ihan mennyt putkeen
Tuplanivel on kätevä etäisyyden säädössä mutta sillä saa myös laturin jännään asentoon....
Vaatii jonku vahvikkeen hitsaamista väliin että linja pysyy.
Muutama mutka on tullut ajeltua ja ohjauksessa on jotain hämärää palautuksen osalta. Kesällä ei tullut niin kiinnitettyä huomiota asiaan. Talvella kun meinaa perä karkailla tulee hytässä kiire kun ohjaus ei palauta pätkääkään
Pitää perehtyä kunhan saa auton lämpimään ja keulan ilmaan.
Toinen pikkujuttu talvikäytössä on imu ja sen toiminta. Nopea tyhjäkäynti loistaa poissaolollaan. Vaatii hivenen kaasua kylmänä, tämän olen ratkaissut laittamalla lumiharjan penkin ja kaasupolkimen väliin
Akkuhan voisi olla isompi, lämpimänä nihkeästi pyörittää kuumaa konetta.
Nestettä on myös hivenen tiputellut alavesiletkusta, tämä vaikutti tulevan kuntoon lemmareiden kiristämisellä
Tuplanivel on kätevä etäisyyden säädössä mutta sillä saa myös laturin jännään asentoon....
Vaatii jonku vahvikkeen hitsaamista väliin että linja pysyy.
Muutama mutka on tullut ajeltua ja ohjauksessa on jotain hämärää palautuksen osalta. Kesällä ei tullut niin kiinnitettyä huomiota asiaan. Talvella kun meinaa perä karkailla tulee hytässä kiire kun ohjaus ei palauta pätkääkään
Pitää perehtyä kunhan saa auton lämpimään ja keulan ilmaan.
Toinen pikkujuttu talvikäytössä on imu ja sen toiminta. Nopea tyhjäkäynti loistaa poissaolollaan. Vaatii hivenen kaasua kylmänä, tämän olen ratkaissut laittamalla lumiharjan penkin ja kaasupolkimen väliin
Akkuhan voisi olla isompi, lämpimänä nihkeästi pyörittää kuumaa konetta.
Nestettä on myös hivenen tiputellut alavesiletkusta, tämä vaikutti tulevan kuntoon lemmareiden kiristämisellä
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Meneekö pakosarja/putki kuinka läheltä starttia? Tämäkin voinee olla syy kuumalla koneella laiskempaan pyörittämiseen, startti ei tykkää. Itsellä vähän samaa vaivaa (startti kääritty lämpösuojan sisään vähän auttamaan asiaa).
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Ei se startti ihan kiinni ole putkessa. Muutama sentti rakoa mutta ei lämpösuoja pahaa tekisi.
Akusta puuttuu myös cranking amp:sja, hiven pieni kun veneeseen sen alkujaa ostin 54 Ah ja pitäisi internetsin mukaan olla 70+ Ah
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Jos ongelma on kuumalla koneella niin ei akku silloin oikein ole ongelma (tekisi lähinnä kylmällä koneella) vaan itse startti lähinnä.
Ei tuo kuvassa älyttömän lähellä kyllä ole, tosin nää kiinalaiset startit nykyään on mitä on.
Ei tuo kuvassa älyttömän lähellä kyllä ole, tosin nää kiinalaiset startit nykyään on mitä on.