-76 Taunus v6 --> v8
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Laturi tuli tilattua kotimaasta ja tipahti kohtuudella paikoilleen. Tilaa jäi mukavasti sinne tänne
Johdotus vaikutti helpolta, mutta väärin meni
Laturi vaatii 3w hehkun + ign ja L väliin. No orkkis johdotuksella tykkäsi sytyttää öljy- ja latausvalon virrat päälle laittaessa. Laturin lähtiessä lataamaan syttyi kaveriksi pitkien merkkivalo
Tätä tuli ihmeteltyä jonkun aikaa kunnes muistui mieleen perustavaalaatua oleva ero "euroopalaiset" vs "japsi" ja miten laturin herätevirta tehdään. Tämän korjaaminen vaatii pikkupikku muutoksia mittariston taakse
Imukannen tiiviste tuli vaihdettua ja vaikuttaa pitävän, mitä nyt venttiilikoppa vaikuttaa vuotavan pakosarjan päälle uudesta tiivisteestä huolimatta.
Kardaanitunnelin aukko tulee peitettyä muotoon hitsatulla peltipaikalla ja kiinnitettyä liima+pop-niiteillä.
Johdotus vaikutti helpolta, mutta väärin meni
Laturi vaatii 3w hehkun + ign ja L väliin. No orkkis johdotuksella tykkäsi sytyttää öljy- ja latausvalon virrat päälle laittaessa. Laturin lähtiessä lataamaan syttyi kaveriksi pitkien merkkivalo
Tätä tuli ihmeteltyä jonkun aikaa kunnes muistui mieleen perustavaalaatua oleva ero "euroopalaiset" vs "japsi" ja miten laturin herätevirta tehdään. Tämän korjaaminen vaatii pikkupikku muutoksia mittariston taakse
Imukannen tiiviste tuli vaihdettua ja vaikuttaa pitävän, mitä nyt venttiilikoppa vaikuttaa vuotavan pakosarjan päälle uudesta tiivisteestä huolimatta.
Kardaanitunnelin aukko tulee peitettyä muotoon hitsatulla peltipaikalla ja kiinnitettyä liima+pop-niiteillä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kaiken kiireen keskellä jotain on keretty tekemään autoonkin
Venttiilikopan vuotoa ei ollut, vanhaa varastoa kärysi pois. Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen on haasteellista mutta seuraavalla kerralla kun systeemi on tyhjä, teen ilmausnipan tai kaksi systeemiin.
Mittariston sähköjä tuli ihmeteltyä useampaan otteeseen, jossain vaiheessa kun laittoi virrat päälle syttyi lataus- ja öljynpainevalo. Auton lähtiessä käyntiin kaveriksi syttyi pitkien merkkivalo
Ropleema selvisi muuttamalla mittariston liittimessä johtojen järjestystä. Tosin kun ei ole öljynpaine anturia niin ei ole valoakaan. Öljynpainemittari löytyy.
Mittarivaijerin pyörittäjä tuli, tilasin automaattiversion kun sellainen soppivasti tuli vastaan. Paketista puuttui lukituslevy, se tuli muovikanisterin kyljestä mattopuukolla Lisäksi joutui muoviakselia lyhentämään että paketti meni pohjaan.
Tämän jälkeen nopeusmittariin tuli eloa Vaatii hivenen säätöä mittarin pohjasta että nopeus näkyy oikein..
Kaveri ovat olleet epäuskoisia että konepelti mahtuisi ilman peltitöitä paikoilleen. Minä olen vakuuttanut että mahtuu se kun on ollut ennenkin samassa paikassa
Ja niinhän se pelti nostettiin eka kerran kahteen vuoteen paikoilleen ja pikku säätämisen jälkeen meni nätisti kiinni eikä vastannut mihinkään
Tästä innostuneena kuskin penkki paikoilleen ja ajamaan kinneri pihalle
Aika nopeasti selvisi että laatikossa toimii 2:n ja pakki
Koeajon suuntautuessa mökkitielle hukkasi loota kaikki pykälät, niitä tuli sitten houkuteltua että sai auton takasi tallille.
Loppupeleissä viaksi paljastui sifterin kasaajan kämmi Tuli purettua jossain vaiheessa osiksi ja vanhalla muistilla kasaan.
Sivusiirtoa rajoittavat jousi+nasta yhdistelmät oli pohjalla kun pitäisi olla heti kuusiotulpan alla....
Hivenen vaatii kytkin ja sifteri säätöä, jos siihen hakisi tarrakilvet ja ajaisi vikoja pihalle
Koeajolla ei isompia kolinoita kuulunut mitä nyt pakoputkisto mekkaloi. Tämä johtunee osaksi puuttuvasta sisustasta.
Venttiilikopan vuotoa ei ollut, vanhaa varastoa kärysi pois. Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen on haasteellista mutta seuraavalla kerralla kun systeemi on tyhjä, teen ilmausnipan tai kaksi systeemiin.
Mittariston sähköjä tuli ihmeteltyä useampaan otteeseen, jossain vaiheessa kun laittoi virrat päälle syttyi lataus- ja öljynpainevalo. Auton lähtiessä käyntiin kaveriksi syttyi pitkien merkkivalo
Ropleema selvisi muuttamalla mittariston liittimessä johtojen järjestystä. Tosin kun ei ole öljynpaine anturia niin ei ole valoakaan. Öljynpainemittari löytyy.
Mittarivaijerin pyörittäjä tuli, tilasin automaattiversion kun sellainen soppivasti tuli vastaan. Paketista puuttui lukituslevy, se tuli muovikanisterin kyljestä mattopuukolla Lisäksi joutui muoviakselia lyhentämään että paketti meni pohjaan.
Tämän jälkeen nopeusmittariin tuli eloa Vaatii hivenen säätöä mittarin pohjasta että nopeus näkyy oikein..
Kaveri ovat olleet epäuskoisia että konepelti mahtuisi ilman peltitöitä paikoilleen. Minä olen vakuuttanut että mahtuu se kun on ollut ennenkin samassa paikassa
Ja niinhän se pelti nostettiin eka kerran kahteen vuoteen paikoilleen ja pikku säätämisen jälkeen meni nätisti kiinni eikä vastannut mihinkään
Tästä innostuneena kuskin penkki paikoilleen ja ajamaan kinneri pihalle
Aika nopeasti selvisi että laatikossa toimii 2:n ja pakki
Koeajon suuntautuessa mökkitielle hukkasi loota kaikki pykälät, niitä tuli sitten houkuteltua että sai auton takasi tallille.
Loppupeleissä viaksi paljastui sifterin kasaajan kämmi Tuli purettua jossain vaiheessa osiksi ja vanhalla muistilla kasaan.
Sivusiirtoa rajoittavat jousi+nasta yhdistelmät oli pohjalla kun pitäisi olla heti kuusiotulpan alla....
Hivenen vaatii kytkin ja sifteri säätöä, jos siihen hakisi tarrakilvet ja ajaisi vikoja pihalle
Koeajolla ei isompia kolinoita kuulunut mitä nyt pakoputkisto mekkaloi. Tämä johtunee osaksi puuttuvasta sisustasta.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Tuossa shifterissä Half nutti vois istua paremmin tai joku muu juttu. Näyttää aika paljon ulkonevalta tuo.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Tremec t5 ohjeen mukaan nuo stoppari ruuvi+mutteri voi poistaa, "koska heidän laatikkonsa on tehty kestämään" vaihdevivun liikkeet. Toisaalta nuo pitää hyvin suojakumin paikoillaan Pitää säädellä lisää.
Jarruputkien asennus taka-akseliin sujuu vaihtelevalla menestyksellä. Vaikka niitä tuli tehtyä amiksessa -90 luvun alussa ja heti perää -21, niin vaikeata meinaa olla
Eikä ikh laatu aina ole vakuuttavaa
Tämä korjaantui vääntämällä tappi suoraksi ruuvipenkissä.
Harjoituskappaleita tulee väkisinki.
Peltilipareet hitsaan kiinni perään kuinhan letkulle löytyy mukava kulma.
Jarruputkien asennus taka-akseliin sujuu vaihtelevalla menestyksellä. Vaikka niitä tuli tehtyä amiksessa -90 luvun alussa ja heti perää -21, niin vaikeata meinaa olla
Eikä ikh laatu aina ole vakuuttavaa
Tämä korjaantui vääntämällä tappi suoraksi ruuvipenkissä.
Harjoituskappaleita tulee väkisinki.
Peltilipareet hitsaan kiinni perään kuinhan letkulle löytyy mukava kulma.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Ite en saanu koskaan sellaisella halvalla jarruputkityökalulla suoria ja tasaisia liitospintoja. Ostin sitten tälläisen.
https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+tuo ... +3057/5088
Kun oppi käyttään sai ihan hyvät putket tehtyä. Useampaan otteseen tarvinnut tuota.
https://gyazo.com/a5459967fa1b01e2e292032fcd4e8954
Teräspunosletkuissa kun on toi kartio vielä melko tarkka.
https://gyazo.com/113389b58b972ed581f5adcc798ec17b
Ja jarruistahan ei saa tinkiä.
https://www.youtube.com/watch?v=xAe1dOueEqc
https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+tuo ... +3057/5088
Kun oppi käyttään sai ihan hyvät putket tehtyä. Useampaan otteseen tarvinnut tuota.
https://gyazo.com/a5459967fa1b01e2e292032fcd4e8954
Teräspunosletkuissa kun on toi kartio vielä melko tarkka.
https://gyazo.com/113389b58b972ed581f5adcc798ec17b
Ja jarruistahan ei saa tinkiä.
https://www.youtube.com/watch?v=xAe1dOueEqc
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Jarruputket tulee tehtyä niin monesti uusiksi että lopputulema on turvallinen
Auton luona tuli käytyä ja ennen koeajoa tarrakilvillä piti mittaristoon saada 3w hehku latausvalolle. Sehän ei niin helposti taas tullutkaan, muovikantanen 3w hehku sorvasi metalliliuskat poikki ja pinoon
Plän pii oli laittaa erillinen hehkukanta mittaristoon, eiku isompaa reikää valolle ja dadaa
Johdot liitin orkkisjohtosarjaan ja muutenkin tuli ihmeteltyä mittariston toiminta läpi. Sisusta yms. hilut ja niiden asennus vaati yllättävän monta tuntia
Kaiken tämän jälkeen pääsi koeajolle, tarkeimpänä huomion että kytkin vaatii säätöä ja mittari näytti 20 km/h nopeutta vaikka todellinen oli 60. Pikainen mittariston purku ja nopea säätö ja lopputulema oli 300 km/h mittari nopeutta, todellisen ollessa 40 km/h
Muutamaa mittariston säätöä myöhemmin päätettiin luovuttaa ja etsiä ohjelappuset
Niistähän selvisi että siellä takana on kaksi säätöruuvia asiaan liittyen.
Homman nopeuttamiseksi tunkkasin takapään ilmaan ja mittaristo sylissä kokeilin eri kompoja. 5-vaihteella 2000 rpm oli 78 km/h gps nopeutta ja sitä tavoittelin. Tämän muka löydyttyä auto alas ja pitemmälle koeajolle. Samalla tuli säädettyä kytkinvaijeria, josta alkaa olla säätövara loppu
Koeajossa tuli vastaan lämpö ja sen saaminen pois moottorista. Lämppäri hönkii kuumaa asennosta riippumatta ja lämpömittari nousee ja pysyy tapissa nopeudesta huolimatta. Lisäksi nopeus oli mittarin mukaan 60 ja todellinen 80, eli paranemaan päin.
Tätä tuli ihmeteltyä myös erillisellä mittarilla.
Kiehuvaa kattilaa mitatessa kusee 5 astetta
Mutta kone käy kuumana. Do-doo listalla termarin vaihto 92 --> 80, flektin vaihto ( entinen piti välistä avittaa käsin päälle ja pyörii hitaan oloisesti --> hiilet kaputt)
Järjestelmän huuhtelu, lämppärikennon ja ilmaläpän tiivistys sekä tarvittaessa leikata syylärille lisää tilaa.
Ajettavuus oli hivenen hakusessa, parani pyöränlaakereiden kiristyksellä mutta vaatinee pyöränkulmien säädön. Kardaani täristää yllättäen ja tärinä lisääntyi pienen kolin kolin klonks äänen myötä. En käynyt enää auton alla että mikä lensi mäkeen vaan keräsin romut ja lähdin ihmisten ilmoille
Lisäksi jarruvalot jäi jonnekkin tien varteen.
Auton luona tuli käytyä ja ennen koeajoa tarrakilvillä piti mittaristoon saada 3w hehku latausvalolle. Sehän ei niin helposti taas tullutkaan, muovikantanen 3w hehku sorvasi metalliliuskat poikki ja pinoon
Plän pii oli laittaa erillinen hehkukanta mittaristoon, eiku isompaa reikää valolle ja dadaa
Johdot liitin orkkisjohtosarjaan ja muutenkin tuli ihmeteltyä mittariston toiminta läpi. Sisusta yms. hilut ja niiden asennus vaati yllättävän monta tuntia
Kaiken tämän jälkeen pääsi koeajolle, tarkeimpänä huomion että kytkin vaatii säätöä ja mittari näytti 20 km/h nopeutta vaikka todellinen oli 60. Pikainen mittariston purku ja nopea säätö ja lopputulema oli 300 km/h mittari nopeutta, todellisen ollessa 40 km/h
Muutamaa mittariston säätöä myöhemmin päätettiin luovuttaa ja etsiä ohjelappuset
Niistähän selvisi että siellä takana on kaksi säätöruuvia asiaan liittyen.
Homman nopeuttamiseksi tunkkasin takapään ilmaan ja mittaristo sylissä kokeilin eri kompoja. 5-vaihteella 2000 rpm oli 78 km/h gps nopeutta ja sitä tavoittelin. Tämän muka löydyttyä auto alas ja pitemmälle koeajolle. Samalla tuli säädettyä kytkinvaijeria, josta alkaa olla säätövara loppu
Koeajossa tuli vastaan lämpö ja sen saaminen pois moottorista. Lämppäri hönkii kuumaa asennosta riippumatta ja lämpömittari nousee ja pysyy tapissa nopeudesta huolimatta. Lisäksi nopeus oli mittarin mukaan 60 ja todellinen 80, eli paranemaan päin.
Tätä tuli ihmeteltyä myös erillisellä mittarilla.
Kiehuvaa kattilaa mitatessa kusee 5 astetta
Mutta kone käy kuumana. Do-doo listalla termarin vaihto 92 --> 80, flektin vaihto ( entinen piti välistä avittaa käsin päälle ja pyörii hitaan oloisesti --> hiilet kaputt)
Järjestelmän huuhtelu, lämppärikennon ja ilmaläpän tiivistys sekä tarvittaessa leikata syylärille lisää tilaa.
Ajettavuus oli hivenen hakusessa, parani pyöränlaakereiden kiristyksellä mutta vaatinee pyöränkulmien säädön. Kardaani täristää yllättäen ja tärinä lisääntyi pienen kolin kolin klonks äänen myötä. En käynyt enää auton alla että mikä lensi mäkeen vaan keräsin romut ja lähdin ihmisten ilmoille
Lisäksi jarruvalot jäi jonnekkin tien varteen.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Tulihan sitä viikonloppuna säädettyä kaasuttimesta pensan pintaa
Vikaa tuli etsittyä ensin, lukemalla kaasarin matkassa tullutta ohjelappusta.
Olisi ehkä kannattanut etukäteen katsoa tuo muutamaan kertaan --> https://www.youtube.com/watch?v=70hhpX2tfsE
Lopputulema oli että mentiin laihalle ja motti nikotteli kiihdyttäessä. Pitänee kaivaa alipainemittari näkösille ja säätää alipaineet kohadalleen. Lisäksi pitää löytää seosmittari jostain jemmasta että pääsee seoksista jollekin kärylle
Pakosarjassa on jo 1-johtoinen anturi paikoillaan.
Vikaa tuli etsittyä ensin, lukemalla kaasarin matkassa tullutta ohjelappusta.
Olisi ehkä kannattanut etukäteen katsoa tuo muutamaan kertaan --> https://www.youtube.com/watch?v=70hhpX2tfsE
Lopputulema oli että mentiin laihalle ja motti nikotteli kiihdyttäessä. Pitänee kaivaa alipainemittari näkösille ja säätää alipaineet kohadalleen. Lisäksi pitää löytää seosmittari jostain jemmasta että pääsee seoksista jollekin kärylle
Pakosarjassa on jo 1-johtoinen anturi paikoillaan.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Minkälainen imevä vai puhaltava flekti? Jos infran mukaan on 90°C niin sehän on ihan ok tolle malmikasalle. Äkkiä vois kuvitella, että ilma ei vaan liiku riittävän nopeasti kennon läpi, horii kuumaa ilmaa konehuoneesta syylärin eteen, sytty liian myöhäisellä, seos liian laiha. Onhan noita kohteita.. Mulla taitaa olla joutilaana tuolla tallin hyllyllä yks 302:n uusi 180°F termari.
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Flekti on imevää mallia joka puhaltaa
Ja sytkä on väärin, orkkis ajoitusmerkki on pyöreäreikä pellissä. Se on hyvä mutta ei osu uuden hihnapyörän asteikolle
Ja kaasari on myös säätämättä. Lisäksi punainen neste muuttuu ruskeaksi muutamassa hetkessä. Korjaantunee järjestelmän huuhtomisella.
Eli kaikkea pientä on muttei isompaa
Ja sytkä on väärin, orkkis ajoitusmerkki on pyöreäreikä pellissä. Se on hyvä mutta ei osu uuden hihnapyörän asteikolle
Ja kaasari on myös säätämättä. Lisäksi punainen neste muuttuu ruskeaksi muutamassa hetkessä. Korjaantunee järjestelmän huuhtomisella.
Eli kaikkea pientä on muttei isompaa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Ois kannattannu ajaa ne vesitilat läpi ihan vaan lesiletkulla eka kaikki sonta pois ja sitten vasta kunnon nesteet sisään, mulla on melkein kirkasta neste kun kattoo syyläristä.
Ylävesiletkussa jos lämpötila on alle 95c niin ei hätää, mutta jos korkeempi sitten huolestuisin.
Itellä 82c termari ja lämmöt noin 85-88 kun kone käynnissä. Jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin nousee yli 90c.
Ylävesiletkussa jos lämpötila on alle 95c niin ei hätää, mutta jos korkeempi sitten huolestuisin.
Itellä 82c termari ja lämmöt noin 85-88 kun kone käynnissä. Jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin nousee yli 90c.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kuva lämmöistä on tilanteesta missä lämmöt on tippunut. Jos auton mittari näytti 120 C, niin käsimittari huiteli samoissa
Tuli huuhdeltua motin vesikanavia muttei tarpeeksi ruostemäärästä päätellen.
Tuli huuhdeltua motin vesikanavia muttei tarpeeksi ruostemäärästä päätellen.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kaasaria ja sytkää tuli säädettyä korvakuulolla ja alipainemittarilla. Näistä alipainemittari versio vaikutti lupaavammalta
Tyhjäkäynti ruuveja kierrettiin aukipäin niinkauon että alipaine ei kasvanut, tämä tehtii molemmin puolin ja kahteen kertaan. Lopputulema oli kaksikierrosta auki ja toisessa 1/8 osa enemmän. Kiihdytyspumppuun säädettiin myös pieni välys lämpimänä.
Sytkää ihmeteltiin pojan kanssa ajoituslampun kanssa pitkät tovin ennenkuin päästiin yhteisymmärrykseen minkä viivan mukaan edetään
Erinäisten kokeilujen pohjalta päädyttiin viiteen asteeseen. Operaation ajan Taunus käydä hyrskytti ja piti lämmöt sadan asteen pintaan, tosin jos flekti jätti käynnistymättä lämmöt lähti kohoaan
Hermojen säästämiseksi ja homman nopeuttamiseksi lainailin trailerin ja vetoauton kavereilta siirtääkseni aihion lähemmäs
Yhdistelmä kulki vakaasti ja perille päästiin ilman suurempia ongelmia. Auto alas ja parin päivän päästä ihmetttelemään lisää.
Parikymmentä vuotta sitten tehty DIY_lambda ledi viritys ei yllättäen toiminut
Viaksi paljastui 3,3V Mosfetin juotoksen pettäminen. Eli liian vähän kuumaliimaa tuli aikanaan laitettua jäähdytyslevyn kiinnittämiseen.
Tuli säädettyä ledien syttyminen siten että 0.85V syttyy ensimmäinen vihreä led, tämä pitäisi olla optimi tehoalue kaasari vermeille
Orkkis pakosarjassa oleva 1-johtoinen lambda lähti helposti irti ja tilalle 4-johtoinen Tomco yleimalli. riparap pika kytkentä laturin herätteeseen toi toivotun lopputulokssen ja mittari lähti toiminaan hetken lämmettyään.
Tämän jälkeen piuhan veto ohjaamoon mutta loppukytkennät jäi seuraavaan kertaan.
Tyhjäkäynti ruuveja kierrettiin aukipäin niinkauon että alipaine ei kasvanut, tämä tehtii molemmin puolin ja kahteen kertaan. Lopputulema oli kaksikierrosta auki ja toisessa 1/8 osa enemmän. Kiihdytyspumppuun säädettiin myös pieni välys lämpimänä.
Sytkää ihmeteltiin pojan kanssa ajoituslampun kanssa pitkät tovin ennenkuin päästiin yhteisymmärrykseen minkä viivan mukaan edetään
Erinäisten kokeilujen pohjalta päädyttiin viiteen asteeseen. Operaation ajan Taunus käydä hyrskytti ja piti lämmöt sadan asteen pintaan, tosin jos flekti jätti käynnistymättä lämmöt lähti kohoaan
Hermojen säästämiseksi ja homman nopeuttamiseksi lainailin trailerin ja vetoauton kavereilta siirtääkseni aihion lähemmäs
Yhdistelmä kulki vakaasti ja perille päästiin ilman suurempia ongelmia. Auto alas ja parin päivän päästä ihmetttelemään lisää.
Parikymmentä vuotta sitten tehty DIY_lambda ledi viritys ei yllättäen toiminut
Viaksi paljastui 3,3V Mosfetin juotoksen pettäminen. Eli liian vähän kuumaliimaa tuli aikanaan laitettua jäähdytyslevyn kiinnittämiseen.
Tuli säädettyä ledien syttyminen siten että 0.85V syttyy ensimmäinen vihreä led, tämä pitäisi olla optimi tehoalue kaasari vermeille
Orkkis pakosarjassa oleva 1-johtoinen lambda lähti helposti irti ja tilalle 4-johtoinen Tomco yleimalli. riparap pika kytkentä laturin herätteeseen toi toivotun lopputulokssen ja mittari lähti toiminaan hetken lämmettyään.
Tämän jälkeen piuhan veto ohjaamoon mutta loppukytkennät jäi seuraavaan kertaan.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kaasarin rassaaminen aiheutti mielnkiintoisia lieveilmiöitä
Esim. kiihdytyspumpun säätö piti suorittaa uusiksi. Äkillinen kaasun polkaisu sai aikaan laihalle menon ja moottori sammui kuin saunalyhty
Pari juutuupin säätövideota myöhemmin oltiin konepellin alla uudestaan
Huomattavasti parempi mutta pitää käydä ajelemassa jossain välissä onko hyvä......
Esim. kiihdytyspumpun säätö piti suorittaa uusiksi. Äkillinen kaasun polkaisu sai aikaan laihalle menon ja moottori sammui kuin saunalyhty
Pari juutuupin säätövideota myöhemmin oltiin konepellin alla uudestaan
Huomattavasti parempi mutta pitää käydä ajelemassa jossain välissä onko hyvä......
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Taunuksen siirto talliin kärsi kolauksen sanan varsinaisessa merkityksessä
Onneksi voiman tunnetta oli tarjolla riittävästi ja talliin päästiin. Syylliseksi paljastui ylikoon pakoputkilemmari putkessa
Auto ilmaan takapaastä ja ihmettelmään perän kiinnityspultteja. Ruiskuttelin irroitusainetta ja pulttimopoa perään. Mutterit lähtivät irti helposti. Pultteihin oli tullut laitettua edellisella kerralla tervaa, hajusta päätellen Joten nekin pyörivät, eivätkä olleet ruostuneet pusliin tai mihinkään kiinni.
Kerta kaikki kokeillut pultit lähtivät pyörimään, niin jätin pultitn pitämään perää paikoillaan siksi aikaa että kardaanin ja käsijarruvaijerin saa pois rummuista.
Jarrupaineen säätimelle pitänee löytää paikka konehuoneesta.
Onneksi voiman tunnetta oli tarjolla riittävästi ja talliin päästiin. Syylliseksi paljastui ylikoon pakoputkilemmari putkessa
Auto ilmaan takapaastä ja ihmettelmään perän kiinnityspultteja. Ruiskuttelin irroitusainetta ja pulttimopoa perään. Mutterit lähtivät irti helposti. Pultteihin oli tullut laitettua edellisella kerralla tervaa, hajusta päätellen Joten nekin pyörivät, eivätkä olleet ruostuneet pusliin tai mihinkään kiinni.
Kerta kaikki kokeillut pultit lähtivät pyörimään, niin jätin pultitn pitämään perää paikoillaan siksi aikaa että kardaanin ja käsijarruvaijerin saa pois rummuista.
Jarrupaineen säätimelle pitänee löytää paikka konehuoneesta.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Töitten jälkeen apumiehen kanssa tiputettiin vanhaperä pois
Uusi perä nostettiin paikoilleen löysästi mutterit sormin kirittynä.
Tämähän juonsi siitä että jäi innoissaan jarruletku irroittamatta yläpäästä kun perä oli pois. Letku vain katkaistiin olihan tieltä pois, koska se jo 30+ vuotta siinä ollutkin
Ja eihän se letkun pätkä millään halunnut irrota korin päästä, niin jätin irroitusaineen vaikuttamaan ja siirryin kohti uusia pettymyksiä
Huvä alkuperäinen käsijarru vaijeri paljastui vähemmän hyväksi, kuori rikki, säätökierre pois ja ennenkaikkea liian lyhyt
EDIT:iä
Kokeilin -03 mondeon käsijarruvaijeria ja sehän ei mene -04 mondeon satulassa olevaan käkkärin reikään
Uusi perä nostettiin paikoilleen löysästi mutterit sormin kirittynä.
Tämähän juonsi siitä että jäi innoissaan jarruletku irroittamatta yläpäästä kun perä oli pois. Letku vain katkaistiin olihan tieltä pois, koska se jo 30+ vuotta siinä ollutkin
Ja eihän se letkun pätkä millään halunnut irrota korin päästä, niin jätin irroitusaineen vaikuttamaan ja siirryin kohti uusia pettymyksiä
Huvä alkuperäinen käsijarru vaijeri paljastui vähemmän hyväksi, kuori rikki, säätökierre pois ja ennenkaikkea liian lyhyt
EDIT:iä
Kokeilin -03 mondeon käsijarruvaijeria ja sehän ei mene -04 mondeon satulassa olevaan käkkärin reikään
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on