Diesel Taunus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tomi kirjoitti:Harmi,kun korinvaihdot ei ole enää sallittuja.Olis komee peli,kun nostais farkku-tanarin korin esim. Patrollin rungolle ja rekisteröis 2hengen huoltoautoksi...
Itsekantavan korikehikon vaihto ei ole, mutta tuo Patrol on rungollinen eli siitä vaan :)
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Tomi kirjoitti:eipä taida saada ajaa kun 80km/h.Eikös se ole niin,että jos pakussa on ABS ja airbag niin siten saa ajaa satasta...? Tosin eihän sitä kukaan valvo,kun 80lätkää ei tartte liimata.
näin vain jos omamassa on yli 1800kg (1875kg) ja silloin PITÄÄ olla 80 lätkä (jenkit, 4wd hiacet, 4-matic mersut jne). muuten saa ajella hunttia eikä oo lätkää..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

eli saako tollasesta farmari sunnystäki tehä muka vielä pakun. itellä ois semmonen diesel motilla eikä ollu todellakaan mikään polttoaine juoppo
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

riid mai lips: KAIKISTA farmari- ja tila-autoista sekä maastureista (tietyin varauksin) saa muuttaa 2hlö pakettiauton
Avatar
jimi
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Loka 2005, 20:22
Paikkakunta: Panttila

Viesti Kirjoittaja jimi »

samiharju kirjoitti:
Tomi kirjoitti:eipä taida saada ajaa kun 80km/h.Eikös se ole niin,että jos pakussa on ABS ja airbag niin siten saa ajaa satasta...? Tosin eihän sitä kukaan valvo,kun 80lätkää ei tartte liimata.
näin vain jos omamassa on yli 1800kg (1875kg) ja silloin PITÄÄ olla 80 lätkä (jenkit, 4wd hiacet, 4-matic mersut jne). muuten saa ajella hunttia eikä oo lätkää..
Niin jos auto on -81 tai uudempi, eli -80 ja vanhemmat vaatii 80-lätkän painosta riippumatta (siis lähes kaikki Taunukset) :(
Tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajien täydellinen nöyryyttäminen
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Onneksi tuo kasikympin rajoitus ei tunnu kiinnostavan yhtään eikä ketään... :roll:
Ja -79 tai vanhempaan taloöljypirssiin ei tarvitse lainkaan päästömittauksia, se kannattaa myös muistaa.
Avatar
jiikoo
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Marras 2006, 20:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja jiikoo »

Täytyypä pistää harkintaan jos toi lotja on pihalla vielä kesällä... eli kiisselisierran koneen etsintään.. 8)
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet.. :mrgreen:
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

jiikoo kirjoitti:Täytyypä pistää harkintaan jos toi lotja on pihalla vielä kesällä... eli kiisselisierran koneen etsintään.. 8)

jep, pitää kanssa alkaa miettimään tuon varaosa farkun kohtaloa. Sinne kun jonkun alitehoisen york diesselin saisi heitettyä niin taunus lähtis niinku sika tiimarista. : )


-vk-
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Heh, taidan tietää mitä teen kiikarissa olevalle 20m p7 pakulle jos pääsen kauppoihin siitä. 8)
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Innolla odottelen ensimmäistä diesel Taunusta :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Re: Diesel Taunus

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Vieläkö saadaan odottaa?
Ei oo vissiin näkynyt vielä ensimmäistäkään?
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
jiba
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Syys 2015, 20:26

Re: Diesel Taunus

Viesti Kirjoittaja jiba »

jaa meillä on 2 tanaria dieselillä . tc1 on 2.5l turbo diesel (nissan king) mut lootana fordin t9 semmonen joka ollu tiisselin perässä.
auto on ajakuntonen ja ihan toimiva.mut takajrrut pitäis vaihtaa 9" ja teho lappu ton turbotuksen takia.
ja toinen on tc2 ja nissanin 1.7l disu mosalla ja tanarin omalla lootalla. tääkin on ajon peli ja jarru remontin ja hitsailujen jälkeen leimalle.ehkä juhannukseks jos aika riittää.
joo ja ois kyllä foordin 1.8 d tossa mut oli saatava toi nissanin mosa kun tullu aikoinaan ostettua kolari synnystä olisko ollu alta 100 000 ajettu
eli ajelee huoletta vielä 300 000.
ja toi turbo 2.5 taka vetosesta kingistä josta loota porsinnu.näihin molempiin tehny levyt koneen ja lootikoitten väliin.ja kasannu fordin kytkin kamoilla.
tää tc2 on ihan käyttö autoks tulossa väittävät et tommonen mosa menis henkäyksellä.toki aika kauvan tota on voinnu käytellä ja siirrellä 1l pullosa olevalla aineella.mut sittenhän se tarkentuu kun pääse tien päälle.
toi 2.5l ei luonnollisestikkaan ihan pien kulutuksinen ole.
ja nelikko diesel versio olis tulossa ehkä tc3 mut eise kopan vaihto taida ilman lupia onnistua kun mallisarjan sisällä.
ainakaan muutama vuos sitten koitin tota 47 foordin hytti izutsun rungolla . tein koneen valmiiks ja kaikki oli iskussa ja kysyin katsurilta onnistuuko leima joo onistuu.kuukauden päästä vein leimalle ei onnannu. nyt meinasin leimata eka king cap ja vaihtaa tanarista lokasuojat ja muutenkin hytin kuorruttaa taunukses.mut aika näyttää tossa pitää vielä useempi fordi laitella välissä
Vastaa Viestiin