Löysin tossa yhden mielenkiintoisen nettisivun.
Suomalainen kaveri on tehnyt itse V6 moottoriin rullakeinut.
http://www.sunpoint.net/~turbosierra/rullakeinut.htm
Välityssuhde 1:76 kun vakio jotain 1:47
Ei tarvitse olla kovin jyrkkä nokka-akseli, niin saavutetaan isot nostot venttiilillä.
Vähän on ollut protyyppiongelmia, ei ole pelittänyt täysillä.
Ps.nyt pitäs linkin toimia,joku ihme htm puuttui lopusta
rullakeinut
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ei noista rullakeinuista yksin paljon iloa ole,jos moottoria ei muuten viritetä.
Vähän sama juttu jos vaihtaa pelkän nokka-akselin.
Noissa turbosierran keinuissa on vipusuhde todella iso.
Idea voisi olla siinä että teetetään viritysnokka-akseli joka suunnitellaan noille keinuvivuille.Ei tarvitse olla kauheen jyrkät rampit nokassa ja silti saadaan venttiili avattua nopeasti ja paljon.Jyrkkä nokka vaatii hyvää voitelua nokalla, muuten alkaa lastu lentää.
Ehkä joku on tehnyt rullanostajatkin V6 koneeseen.
Vähän sama juttu jos vaihtaa pelkän nokka-akselin.
Noissa turbosierran keinuissa on vipusuhde todella iso.
Idea voisi olla siinä että teetetään viritysnokka-akseli joka suunnitellaan noille keinuvivuille.Ei tarvitse olla kauheen jyrkät rampit nokassa ja silti saadaan venttiili avattua nopeasti ja paljon.Jyrkkä nokka vaatii hyvää voitelua nokalla, muuten alkaa lastu lentää.
Ehkä joku on tehnyt rullanostajatkin V6 koneeseen.