GT '73 2d sedan
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: GT '73 2d sedan
Jotenkin muistelisin että se olis ollut jollakin muovi nastoilla tai vastaavilla mitkä antaa periksi jos ratti akselille kohdistuu päittäin isku, esim. kolari tilanteessa. Aika monessa ton ikäluokan pirssissä on samanlainen systeemi.
Ne tuppaa antaan periksi jos rattia on joskus temmottu vähän reilummin
Ne tuppaa antaan periksi jos rattia on joskus temmottu vähän reilummin
Re: GT '73 2d sedan
Ensimmäinen sytytystulppa pimeni, käytössä siis motonetista haetut NGK BPR6ES.
Vanhat tulpat olivat Denson W20EP-U, Motonet näyttäisi suosittelevan W22EPRU. Kärjettömällä sytkällä kones.
Saksalainen sivusto antaa myöskin Denson tulpalle malliksi W20EP-RU , (R lienee häiriösuojaus?)
Mikähän tuohon nyt sitten olisis se oikea? Jos Apian reissulla alkaa napsumaan kaikki sitten niin vaihtaako kaikki kerralla vai olisiko vain maanantaikappale tuo yksittäinen hajonnut...
Ja voiko sillä olla tekemistä että kaasarina on nyt 32/32 EEIT eli 2-litraisen kaasari, eli käykö liian laihalla ja kuumana?
Vanhat tulpat olivat Denson W20EP-U, Motonet näyttäisi suosittelevan W22EPRU. Kärjettömällä sytkällä kones.
Saksalainen sivusto antaa myöskin Denson tulpalle malliksi W20EP-RU , (R lienee häiriösuojaus?)
Mikähän tuohon nyt sitten olisis se oikea? Jos Apian reissulla alkaa napsumaan kaikki sitten niin vaihtaako kaikki kerralla vai olisiko vain maanantaikappale tuo yksittäinen hajonnut...
Ja voiko sillä olla tekemistä että kaasarina on nyt 32/32 EEIT eli 2-litraisen kaasari, eli käykö liian laihalla ja kuumana?
Sedan GT '73
Re: GT '73 2d sedan
Mulla tais olla seuraavia tulppia Caprissa...
W24ES-U
W27ES-U
ja hyllyssä taitaa olla uutta moottori varten sarja
IW01-24 tulppia.
Ylemmät noista tulpista on halpoja kuin makkara tais olla 3€/kappale, kannattaa aina vaihtaa kaikki melkein kerralla. Mulla on kyllä vanhojakin hyllyssä.
Alempaa tulppaa meinasin uuteen moottoriin kun se on säädätetty, ei oo ihan halpoja noi Denso Iridium Racing tulpat, niin ei viiti kastella noita.
Kaikki tulpat saa pimeneään, on vuosien varrella pimentynny Densoja, Bosch, Motocraft, NKG, kaikilla valmistajalla on eroja. Yleensä se piminen johtuu liiallisesti bensasta.... jos on laihalla ei pimene kyllä tulpat jollei oo ihan susia. Tiputtelua ja kolhimistahan ei noi tulpat mitkään kestä.
KS. Denson suositukset
https://1drv.ms/f/s!Ak0ev910-aPVuVc7LeWfeEPaimU1
Denson lämpöarvot about näin
-20, Todella matalaviritteinen vähän kiertävää moottori
-22, Vakio moottori normaali
-24, Katu, vähän viritetty/turbo
-27, Kisa, Kylmä tulppa, korkeat kierrokset, toimii jotenkin katuajossakin mutta jos vähän rikkaalla kastuu ja ei tykkää useista kylmä käynnistyksistä karstaantuu. (Burton suosittelee tämä läpöarvon tulppaa 500 heppaiseen RS500 Cosworth Sierraan)
-31, 5000-8000rpm alueella ajettavaan autoon, Full race, ei toimi kadulla, moottorisaha yms huudattavat laitteet ei muuhun, en laittais enään autoon.
Loppukirjaimet kertoo tulpan kärkivälistä elektrodin tyypistä/materiaalista ja kierteestä.
Kärjistettynä näin:
Pieni kärkiväli ja tulpan kärki piilossa => Kisa/viri = Ei nakuta niin helposti. Tulpan kärkiväli 0.4-0.6
(Ei mikään laihaseos tulppa yleensä)
Iso kärkiväli ja tulpan kärki esillä, Vakio/polttoaineensäästö = Nakuttaa helposti, mutta vie vähän polttoainetta. Kärkiväli 0.8 => 1.6
Edit:Oho, tulipas pitkä viesti!
W24ES-U
W27ES-U
ja hyllyssä taitaa olla uutta moottori varten sarja
IW01-24 tulppia.
Ylemmät noista tulpista on halpoja kuin makkara tais olla 3€/kappale, kannattaa aina vaihtaa kaikki melkein kerralla. Mulla on kyllä vanhojakin hyllyssä.
Alempaa tulppaa meinasin uuteen moottoriin kun se on säädätetty, ei oo ihan halpoja noi Denso Iridium Racing tulpat, niin ei viiti kastella noita.
Kaikki tulpat saa pimeneään, on vuosien varrella pimentynny Densoja, Bosch, Motocraft, NKG, kaikilla valmistajalla on eroja. Yleensä se piminen johtuu liiallisesti bensasta.... jos on laihalla ei pimene kyllä tulpat jollei oo ihan susia. Tiputtelua ja kolhimistahan ei noi tulpat mitkään kestä.
KS. Denson suositukset
https://1drv.ms/f/s!Ak0ev910-aPVuVc7LeWfeEPaimU1
Denson lämpöarvot about näin
-20, Todella matalaviritteinen vähän kiertävää moottori
-22, Vakio moottori normaali
-24, Katu, vähän viritetty/turbo
-27, Kisa, Kylmä tulppa, korkeat kierrokset, toimii jotenkin katuajossakin mutta jos vähän rikkaalla kastuu ja ei tykkää useista kylmä käynnistyksistä karstaantuu. (Burton suosittelee tämä läpöarvon tulppaa 500 heppaiseen RS500 Cosworth Sierraan)
-31, 5000-8000rpm alueella ajettavaan autoon, Full race, ei toimi kadulla, moottorisaha yms huudattavat laitteet ei muuhun, en laittais enään autoon.
Loppukirjaimet kertoo tulpan kärkivälistä elektrodin tyypistä/materiaalista ja kierteestä.
Kärjistettynä näin:
Pieni kärkiväli ja tulpan kärki piilossa => Kisa/viri = Ei nakuta niin helposti. Tulpan kärkiväli 0.4-0.6
(Ei mikään laihaseos tulppa yleensä)
Iso kärkiväli ja tulpan kärki esillä, Vakio/polttoaineensäästö = Nakuttaa helposti, mutta vie vähän polttoainetta. Kärkiväli 0.8 => 1.6
Edit:Oho, tulipas pitkä viesti!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: GT '73 2d sedan
Vesipumppu sitten väsähti. Flekti oli hieman hilpannut syylariin, mutta ei ainakaan vielä vuoda, toivotaan ettei hajonnut. Uusi pumppu tiivisteineen Motomobililta tilaukseen. Harmittavaa odotteluaa...
Sedan GT '73
Re: GT '73 2d sedan
Talviseisonnasta herättelin hetkeksi käymään. Jarrut temppuilevat, nestesäiliö tyhjentynyt, etupiirissä vuoto. Huomaa myös siitä että lattian maalit eturenkaassa kiinni
Eli pikku remppaa ennnen kevättä tiedossa, ainakin jarrujen kanssa ja sitten vetarin laakerin vaihto.
Ehkä voisi tilata uuden Weberin tai jopa kopion, jos joku rohkea on jo uskaltanut tilata ja kokeilla?
Eli pikku remppaa ennnen kevättä tiedossa, ainakin jarrujen kanssa ja sitten vetarin laakerin vaihto.
Ehkä voisi tilata uuden Weberin tai jopa kopion, jos joku rohkea on jo uskaltanut tilata ja kokeilla?
Sedan GT '73
Re: GT '73 2d sedan
Eiks tässä pohdittu jo kaasareita?Sumu kirjoitti:Talviseisonnasta herättelin hetkeksi käymään. Jarrut temppuilevat, nestesäiliö tyhjentynyt, etupiirissä vuoto. Huomaa myös siitä että lattian maalit eturenkaassa kiinni
Eli pikku remppaa ennnen kevättä tiedossa, ainakin jarrujen kanssa ja sitten vetarin laakerin vaihto.
Ehkä voisi tilata uuden Weberin tai jopa kopion, jos joku rohkea on jo uskaltanut tilata ja kokeilla?
viewtopic.php?f=3&t=15546
Jaa jos vuoto jarruputkessa niin biltemasta jarruputkea putken taivutustyökalut ja uusi putkilinja vanhan tilalle. Paras vaihtoehto. Taitaa olla jarruputki + työkalut jotain 100€? Ei olis kauhee investointi.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: GT '73 2d sedan
isoatlas ainakin kehui et noi on ihan hyviä kaasareita: http://tt-motors.com/kauppa/product_inf ... cts_id/143
Hyvin muuten taipuu uus jarruputki ihan ilman mitään putkentaivuttimiakin. Oon vääntänny peukaloiden varassa todella tiukkojakin mutkia eikä oo putki menny lyttyyn.
Tossa esim. noi putket taivutin ihan käsin:
Hyvin muuten taipuu uus jarruputki ihan ilman mitään putkentaivuttimiakin. Oon vääntänny peukaloiden varassa todella tiukkojakin mutkia eikä oo putki menny lyttyyn.
Tossa esim. noi putket taivutin ihan käsin:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: GT '73 2d sedan
Riippuu millasta jarruputkea teillä on. Itellä on jotain hiton kovaa kamaa..... ainakaan sormineen ei juurikaan saa mitään aikaiseksi tai sitten oon vaan liian heikko...
http://www.motonet.fi/fi/tuote/222205/J ... i-475mm-5m
hmmm ei oo kyl kallista..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/222205/J ... i-475mm-5m
hmmm ei oo kyl kallista..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: GT '73 2d sedan
Toi kuparinikkeli putki ei kyllä sormin oikeen helposti taitu, kupariputki menee kyllä mukavasti
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
Re: GT '73 2d sedan
Okei, mennyt ohi tuon kaasarin kokemukset, eli taitaa mennä tilaukseen ebayn kautta. Saas nähdä sitten, jääkö tuo tulliin. Näyttäisi että 120-130€ tulisi maksamaan kuljetuksineen + mahdolliset tullikulut.
En ole vielä katsonut, mistä vuoto johtuu, uudet putket sinne laitoin aikoinaan.
En ole vielä katsonut, mistä vuoto johtuu, uudet putket sinne laitoin aikoinaan.
Sedan GT '73
Re: GT '73 2d sedan
Englannista ei tarvi maksaa tulleja, niin ja ei ne tullit on ole juuri mitään.... alvi on se mikä maksaa elikä 24% lisää.Sumu kirjoitti:Okei, mennyt ohi tuon kaasarin kokemukset, eli taitaa mennä tilaukseen ebayn kautta. Saas nähdä sitten, jääkö tuo tulliin. Näyttäisi että 120-130€ tulisi maksamaan kuljetuksineen + mahdolliset tullikulut.
En ole vielä katsonut, mistä vuoto johtuu, uudet putket sinne laitoin aikoinaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: GT '73 2d sedan
Just tota kupari-nikkeliputkea on noi putket mitä sormineen taivutin ja ihan pehmeetä on.Tauski kirjoitti:Toi kuparinikkeli putki ei kyllä sormin oikeen helposti taitu, kupariputki menee kyllä mukavasti
tarkistin viel et putkessa lukee CUNI 10 FE.
Tosin noi oli valmiita putkia mitä ostin Motonetistä. On mul tota irtoputkeakin, mut en oo sitä edes kokeillu viel taivuttaa jyrkälle mutkalle.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: GT '73 2d sedan
Aloittelin myös hieman kauden huoltoja, vaihdoin takapyörän laakerin.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1
Sedan GT '73
Re: GT '73 2d sedan
Sain viimein tilatuksi tuollaisen kopioWeberin. Satasen kaikkineen tuli hinnaksi joten ei korkealta
Putoa tuon kanssa. Saas nähdä...
Putoa tuon kanssa. Saas nähdä...
Sedan GT '73