V6 imusarjat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: V6 imusarjat
Projektina olis 2.0 v6 johon tulis 2.6:n kampi ja kuplan männät 85,5mm.
Kannet olis c9 2.0 kannet joissa on vakiona samat venat kun 2.3:ssa.
Imusarjaksi olis pari vaihtoehtoo, c9:n imari tai 2.6:n imari. Erona noissa on imukanavien muotoilu, 2.0:ssa ovaalin muotoiset kanavat kun taas 2.6:ssa kulmikkaat. Lisäksi vesikanavat kulkee 2.0:ssa ainoastaan etupäässä puolelta toiselle vaikka kansissa on kanavat. Lisäksi se on pakokaasulla lämpiävä.(jota ei varmaankaan kannata käyttää).
Elikä kumpaa imaria kannattais käyttää, lähinnä ton vesikierron kannalta?
Niin näissä 2.0:ssa ei tainnut olla missään vaiheessa nykybensan kestäviä kansia?
Mahtaako noissa kansissa olla työstövaraa seetien asentamiseen?
Kannet olis c9 2.0 kannet joissa on vakiona samat venat kun 2.3:ssa.
Imusarjaksi olis pari vaihtoehtoo, c9:n imari tai 2.6:n imari. Erona noissa on imukanavien muotoilu, 2.0:ssa ovaalin muotoiset kanavat kun taas 2.6:ssa kulmikkaat. Lisäksi vesikanavat kulkee 2.0:ssa ainoastaan etupäässä puolelta toiselle vaikka kansissa on kanavat. Lisäksi se on pakokaasulla lämpiävä.(jota ei varmaankaan kannata käyttää).
Elikä kumpaa imaria kannattais käyttää, lähinnä ton vesikierron kannalta?
Niin näissä 2.0:ssa ei tainnut olla missään vaiheessa nykybensan kestäviä kansia?
Mahtaako noissa kansissa olla työstövaraa seetien asentamiseen?
Re: V6 imusarjat
2.8 kansissa on viimisissä seetit, lyijyttömälle bensalle, muissa ei taida olla.96taunus kirjoitti:Projektina olis 2.0 v6 johon tulis 2.6:n kampi ja kuplan männät 85,5mm.
Kannet olis c9 2.0 kannet joissa on vakiona samat venat kun 2.3:ssa.
Imusarjaksi olis pari vaihtoehtoo, c9:n imari tai 2.6:n imari. Erona noissa on imukanavien muotoilu, 2.0:ssa ovaalin muotoiset kanavat kun taas 2.6:ssa kulmikkaat. Lisäksi vesikanavat kulkee 2.0:ssa ainoastaan etupäässä puolelta toiselle vaikka kansissa on kanavat. Lisäksi se on pakokaasulla lämpiävä.(jota ei varmaankaan kannata käyttää).
Elikä kumpaa imaria kannattais käyttää, lähinnä ton vesikierron kannalta?
Niin näissä 2.0:ssa ei tainnut olla missään vaiheessa nykybensan kestäviä kansia?
Mahtaako noissa kansissa olla työstövaraa seetien asentamiseen?
Kiikuta lahden kansityöhön kannet näytille niin ne osaa kyllä sanoa saako kansiin
seetit laitettua vai ei.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: V6 imusarjat
Seetien asennuksen onnistumista ei tiedä varmaksi ennen reikien koneistusta. Itselleni tehtiin romu kanteen koe "porauksia" joilla testattiin sopivat mitat pakoseeteille. Jos tehdään perinteinen reikä niin vaarana on mennä puhki vesitilaan, itselleni koneistamo teki seeteihin ulkoreunaan porrastuksen pienemmälle halkaisijalle osuudelle joka menee kanteen syvemmälle. Ainakin näissä kansissa onnistui kaikki pakopuolen seetit ilman puhki menemistä. Mutta on ihan tuurikauppaa, jos on pieniä heittoja kansien valuissa.
Re: V6 imusarjat
Alkuperäisissä 2.8 lyijyttömän kansissa se seetirengas ei ole paljoa pakoventtiilin lautasta isompi ulkomitaltaan ja olisiko ollut vajaa 4mm syvä, en muista tarkemmin enää...tuon suuntaisilla mitoilla luulisi onnistuvan, varsinkin kun pienempien koneiden kansissa on valu paksumpaa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: V6 imusarjat
Yes!
Hyvää tietoo seeti renkaista. Mutta mites toi imukansi? kummalla kantsii tehdä?
Hyvää tietoo seeti renkaista. Mutta mites toi imukansi? kummalla kantsii tehdä?
Re: V6 imusarjat
Laita vaan kansien oma imusarja...2.6 sarjassa on jo niin paljon isommat kanavat, että joutuisit isontamaan ja muotoilemaan kansien imukanavat vastaamaan niitä ja tukkimaan kansista ne imusarjalle menevät pakokaasuaukot, kun 2.6 sarjassa ei ole mitään sillä kohdalla...tai jos on pakko saada isompi imusarja niin 2.3:sen A9 sarja sitten.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: V6 imusarjat
Onko mitään haittaa jos tukin noi lämpökanavat noista c9 kansien pakokanavista? kun tällä ei ajella kuitenkaan talvikeleillä.
Re: V6 imusarjat
Ei haittaa, nehän on muutenkin yleensä jo karsta tukkinut...eihän vanhemmissa koneissa edes ole niitä ja toimivat talvellakin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: V6 imusarjat
Sedan GT '73
Re: V6 imusarjat
Antaa lisäilmaa tyhjäkäynnillä jos on oikee kuuma Joku semmonenhan toi on. Bi-metallia toi "liuska" mikä sulkee ja avaa pientä ilmareikää. Oon sitä joskus itekin ihmetelly et mikä se on. Nostaa kierroksia ettei kone keitä jos tyhjäkäynnillä kone käy liian kuumana?Sumu kirjoitti:http://www.fordopedia.org/parts-catalog ... 8-v6/A5.35
Mikäs muuten on tämä "hot idling control"?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98