Ardhun Ford Capri 1970
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Kiitoksia kommenteista! Katsotaan mitä sille zetecille keksitään
Eilen illalla sain inspiksen kaivaa caprin kyhmypellin esiin ja alkaa ihmettelemään sitä broidin kanssa.
Lähtökohtana remmiahtimelle reijitetty, elämää nähnyt konepelti. Vaihtoehtoina siis asentaa capriin remmiahdin tai paikata pellin reikä.
Onneksi reijän joku oli melko suoraan tehnyt, niin paikan teko onnistui melko helposti hyvin istuvaksi.
heppailtuna.
Lisää täppejä.
Ja lisää täppejä, kunnes sauma näytti tältä. Broidin kanssa tehtiin ja jokaisen täpin jälkeen paineilmaa vetelyn välttämiseksi. Hidasta hommaa ja kompuraa sai olla jatkuvasti täyttämässä kun tallilla vain yksi voimavirtapistoke (kemppi ja kompura samassa).
Eikä vedellyt! Tähän lopetin tänään hommat..
Tossa konepellissä on kyllä melko runsaasti kittiä ja maalikerroksia Kova homma hioa tuo pellille maalausta varten..
Ainiin, kävi rälläkkä hipasemassa etusormeakin, onneksi ei käynyt pientä nirhaumaa kummemmin. Malttia kun turaatte!
Eilen illalla sain inspiksen kaivaa caprin kyhmypellin esiin ja alkaa ihmettelemään sitä broidin kanssa.
Lähtökohtana remmiahtimelle reijitetty, elämää nähnyt konepelti. Vaihtoehtoina siis asentaa capriin remmiahdin tai paikata pellin reikä.
Onneksi reijän joku oli melko suoraan tehnyt, niin paikan teko onnistui melko helposti hyvin istuvaksi.
heppailtuna.
Lisää täppejä.
Ja lisää täppejä, kunnes sauma näytti tältä. Broidin kanssa tehtiin ja jokaisen täpin jälkeen paineilmaa vetelyn välttämiseksi. Hidasta hommaa ja kompuraa sai olla jatkuvasti täyttämässä kun tallilla vain yksi voimavirtapistoke (kemppi ja kompura samassa).
Eikä vedellyt! Tähän lopetin tänään hommat..
Tossa konepellissä on kyllä melko runsaasti kittiä ja maalikerroksia Kova homma hioa tuo pellille maalausta varten..
Ainiin, kävi rälläkkä hipasemassa etusormeakin, onneksi ei käynyt pientä nirhaumaa kummemmin. Malttia kun turaatte!
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Capri katsastettu huomautuksitta
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Onneks olkooardhu kirjoitti:Capri katsastettu huomautuksitta
Mulla ei odotetusti käyny niin hyvin... Jäi kiinni käsijarrusta, inssi kun repi kahvan irti lattiasta
Mertie pub & 3D
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
jeddah kirjoitti:Onneks olkooardhu kirjoitti:Capri katsastettu huomautuksitta
Mulla ei odotetusti käyny niin hyvin... Jäi kiinni käsijarrusta, inssi kun repi kahvan irti lattiasta
miten voi irrota? Pultit unohtunnu?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Jäi mainitsematta, että kyseessä oli metsälöytö-LT Volkkari eikä mikään harrastevehje... Oltiin vain Artun kanssa samaan aikaan katsastamassa autoja eri kaupungeissaVermilion kirjoitti:miten voi irrota? Pultit unohtunnu?jeddah kirjoitti:Onneks olkooardhu kirjoitti:Capri katsastettu huomautuksitta
Mulla ei odotetusti käyny niin hyvin... Jäi kiinni käsijarrusta, inssi kun repi kahvan irti lattiasta
Mertie pub & 3D
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Oiskohan jollakulla tarvetta paljon rempatulle ja suht hyvä koriselle ruiskutanelle?
- Meikäläisen ensimmäinen oma auto, ollut kesästä 2011 omistuksessani.
- 205 lohkolla ja rempatulla orggis IS kannella varustettu efi OHC. kunnossa on, penkitetty 112hp (tehdas ilmoittaa 115hp)
- Etu apurunko polyuretaani puslilla rungossa ja samalla vaihdettu uudet kumipuslat ala- ja ylätukivarsiin sekä reaktiotankoihin.
- 4 vaihteinen pikkuloota ja pikkuperä
- Ei muutoskatsastettu ja leima vanha, auto kuitenkin "leimakunnossa" ja takana vaihdettu rempatut 9" jarrut.
- Takahelma (myös sisäpuoli korjattu), takakylkeä ja kuskinpuolen helmasta vaihdettu metri helmaa.
Mukaan voisi saada sovittua isoatlas perää ja type9 laatikkoa.
Kyselen nyt täällä kun itsellä ei tunnu aika, raha ja mielenkiinto riittävän kahteen harrasteeseen tällä hetkellä. Saatan myös järkiintyä taunuksen myynnin suhteen, leimata sen ja ajella kesät-talvet hymyssä suin arkiajot.
Eli joojotellaan ja jaajatellaan jos joku haluaa tarjouksen tehdä. Ei mene nettiautoon, eli alustavaa kyselyä vasta.
- Meikäläisen ensimmäinen oma auto, ollut kesästä 2011 omistuksessani.
- 205 lohkolla ja rempatulla orggis IS kannella varustettu efi OHC. kunnossa on, penkitetty 112hp (tehdas ilmoittaa 115hp)
- Etu apurunko polyuretaani puslilla rungossa ja samalla vaihdettu uudet kumipuslat ala- ja ylätukivarsiin sekä reaktiotankoihin.
- 4 vaihteinen pikkuloota ja pikkuperä
- Ei muutoskatsastettu ja leima vanha, auto kuitenkin "leimakunnossa" ja takana vaihdettu rempatut 9" jarrut.
- Takahelma (myös sisäpuoli korjattu), takakylkeä ja kuskinpuolen helmasta vaihdettu metri helmaa.
Mukaan voisi saada sovittua isoatlas perää ja type9 laatikkoa.
Kyselen nyt täällä kun itsellä ei tunnu aika, raha ja mielenkiinto riittävän kahteen harrasteeseen tällä hetkellä. Saatan myös järkiintyä taunuksen myynnin suhteen, leimata sen ja ajella kesät-talvet hymyssä suin arkiajot.
Eli joojotellaan ja jaajatellaan jos joku haluaa tarjouksen tehdä. Ei mene nettiautoon, eli alustavaa kyselyä vasta.
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Kaivelin taunuksen tallista, pesin sen, käyttelin lämpöseksi ja ajelin vähän pihalla. Mukava peli
Caprin enkkuperään asentelin kaverin kanssa kitkalukon, joka tuli taannoin ostettua käytettynä.
Pieni huolto lukolle ja välityksen säätö. Hiljanen se ainakin on ja suttaa molemmilla renkailla.
Eli 2.8 + type 9 + 3.89 enkkuperä lukolla.
Caprin enkkuperään asentelin kaverin kanssa kitkalukon, joka tuli taannoin ostettua käytettynä.
Pieni huolto lukolle ja välityksen säätö. Hiljanen se ainakin on ja suttaa molemmilla renkailla.
Eli 2.8 + type 9 + 3.89 enkkuperä lukolla.
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Caprin kyhmypelti värjätty broidin toimesta ja ruuvailtu paikalleen:
Clubin penkkipäiviltä tuli tälläinen tulos:
Eli hyvän moottorin on "Taunusmies-jussi" rakentanut taannoin, keneltä tekniikka on siis hankittu.
- 2.8 köln
- 38/38
- peltisarjat
- V6T2 nokka
Ja kiitos puuhamiehille penkkipäivän järkkäilystä, oli mukava nähdä tuttuja.
Clubin penkkipäiviltä tuli tälläinen tulos:
Eli hyvän moottorin on "Taunusmies-jussi" rakentanut taannoin, keneltä tekniikka on siis hankittu.
- 2.8 köln
- 38/38
- peltisarjat
- V6T2 nokka
Ja kiitos puuhamiehille penkkipäivän järkkäilystä, oli mukava nähdä tuttuja.
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Käytin vielä capria talvea vasten leimalla, jotta voisi ottaa keväällä "suoraan ajoon".
Katsastusmies oli sitä mieltä että raidetangon sisäpää ja alapallonivelessä on välystä ja ne täytyy laittaa kuntoon. Entrasin kokonaan toisen hammastangon kiristämällä sisäpäitä, uusimalla suojakumit ja raidetangonpäät, sekä vaihdoin alatukivarren.
Vielä pitäisi vaihtaa entrattu hammastanko paikalleen ja säätää auraus, mutta talvi taisi yllättää capriharrastajan sen verran pahasti tänä vuonna, että keväällä uusi katsastus..
Ensi kesäksi hommasin melko härskit 7x13", et5 fondametalit kaverilta.
Näihin varmaan kannattaisi suihkia lakka päälle, jotta pysyy yhtä nätteinä jatkossakin.
Katsastusmies oli sitä mieltä että raidetangon sisäpää ja alapallonivelessä on välystä ja ne täytyy laittaa kuntoon. Entrasin kokonaan toisen hammastangon kiristämällä sisäpäitä, uusimalla suojakumit ja raidetangonpäät, sekä vaihdoin alatukivarren.
Vielä pitäisi vaihtaa entrattu hammastanko paikalleen ja säätää auraus, mutta talvi taisi yllättää capriharrastajan sen verran pahasti tänä vuonna, että keväällä uusi katsastus..
Ensi kesäksi hommasin melko härskit 7x13", et5 fondametalit kaverilta.
Näihin varmaan kannattaisi suihkia lakka päälle, jotta pysyy yhtä nätteinä jatkossakin.
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Jahas, facebookissa kävi ankara käsky että pitää aktivoitua foorumeilla . Pidetään porukalla internetin paras foorumi hengissä
Päivitystä:
Aiemman päivityksen upeat 7x13" palautuivat sattuneesta syystä edelliselle omistajalle. Matalan taunuksen alla olisi varmaan olleet sivistyneen näköiset.
Taunusta taas herättelin henkiin ja ajattelin säätää venttiilit, kun kone oli alkanut raksuttamaan runsaasti.
Ja sieltähän sitten löytyi raksutuksen syy:
Veikkaan että auto seissyt pitkään ja yläkerta jäänyt ilman öljyä, syystä tai toisesta. Hepe tradingin loppuunmyynnistä löytyikin 1.6 nokka-sarja, josta sain keinuvivut, mutta meinasin samalla uuden nokankin laittaa. Syssymmällä.
Aikakauteen sopivat aluvanteet löytyivät capriin nettivaraosasta, näihinkin pitäisi jotkin holkkimutterit etsiä jostain.
Tallin nurkassa on jo vuosia lojunut ruosteinen ja huono maalinen mangels-sarja ja ajattelin että voisin niitä vähän entrata iltapuhteena. Tässä rostyle -henkinen tarjoiluehdotus:
Päivitystä:
Aiemman päivityksen upeat 7x13" palautuivat sattuneesta syystä edelliselle omistajalle. Matalan taunuksen alla olisi varmaan olleet sivistyneen näköiset.
Taunusta taas herättelin henkiin ja ajattelin säätää venttiilit, kun kone oli alkanut raksuttamaan runsaasti.
Ja sieltähän sitten löytyi raksutuksen syy:
Veikkaan että auto seissyt pitkään ja yläkerta jäänyt ilman öljyä, syystä tai toisesta. Hepe tradingin loppuunmyynnistä löytyikin 1.6 nokka-sarja, josta sain keinuvivut, mutta meinasin samalla uuden nokankin laittaa. Syssymmällä.
Aikakauteen sopivat aluvanteet löytyivät capriin nettivaraosasta, näihinkin pitäisi jotkin holkkimutterit etsiä jostain.
Tallin nurkassa on jo vuosia lojunut ruosteinen ja huono maalinen mangels-sarja ja ajattelin että voisin niitä vähän entrata iltapuhteena. Tässä rostyle -henkinen tarjoiluehdotus:
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Erikoisen näköiset nuo alut, en ole koskaan ennen tuollaisiin törmännytkään.
Tepolta löytyy mutterit ja prikat joka lähtöön> http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... 1&p_id=248
Vai olikos sulla jo vaihdettu milliset?> http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... 1&p_id=251
Prikat> http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... 1&p_id=211
Tepolta löytyy mutterit ja prikat joka lähtöön> http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... 1&p_id=248
Vai olikos sulla jo vaihdettu milliset?> http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... 1&p_id=251
Prikat> http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... 1&p_id=211
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Joo, en oo minäkään tätä ennen. Täytyi ostaa kun vaikutti sen verran ajan henkeen sopivilta ja ulkonäkö toi mieleen 70-luvun cosmic vanteet ja rs2600 caprin lisävarustevanteet:
http://freetechnics.fi/images/vanteet-k ... RS2600.jpg
4.1Kg painaa kappaleelta, eli on aika köykäset. Myyjä kertoi että ollut "aikanaan isäukon escorteissa".
5,5/13 et17, keskireikäkin on 64mm, joten vaikuttaa ihan "fordiin tehdyiltä"
http://i57.servimg.com/u/f57/16/54/67/66/gknadv10.jpg
Tuommoisen mainoksen aikani googleteltua löysin, eli vanteen tyyppi on GKN Silverstone FTD.
Täytyy laittaa ennen kevättä nippelitepolle tilausta
http://freetechnics.fi/images/vanteet-k ... RS2600.jpg
4.1Kg painaa kappaleelta, eli on aika köykäset. Myyjä kertoi että ollut "aikanaan isäukon escorteissa".
5,5/13 et17, keskireikäkin on 64mm, joten vaikuttaa ihan "fordiin tehdyiltä"
http://i57.servimg.com/u/f57/16/54/67/66/gknadv10.jpg
Tuommoisen mainoksen aikani googleteltua löysin, eli vanteen tyyppi on GKN Silverstone FTD.
Täytyy laittaa ennen kevättä nippelitepolle tilausta