2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Walttu kirjoitti:Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?


En usko... sama moottori se on... XR4i on vaan sillä isolla laakerilla ainut ero ja se ei tehoon eikä mihinkään muuhunkaan pitäis vaikuttaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Walttu kirjoitti:Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?
Tossa justiin keskustelua aiheesta ja yks hyvä pointti vielä tähän aiheeseen:

viewtopic.php?f=3&t=14780&start=30#p124885
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Walttu »

En kyllä hirveesti tuosta ota selvää :oops:
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Samu »

mun vanha 2.8 tais olla just xr4i mihin oli vaihdettu kaasari eikä mitään ongelmia.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

Walttu kirjoitti:Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?
Walttu kirjoitti: Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?
Ei ainakaan sillä konttorilla jolla itse asioin, onnistu niin että pelkästään vähennettäisiin 10% tehoa, jos ruisku muutetaan kaasutinkoneeksi, vaan vaatii penkkilapun todisteeksi tehoista.

Mutta jos haluaa muuttaa sen vastaamaan kaasarikonetta, täytyy tehdä selvitys moottorin osista mitkä kaikki osat eroavat kaasutinmoottorin ja ruiskumoottorin välillä. Lähes joka osasta täytyy olla varaosanumerot tiedossa ja vastata kaasutinmoottoria.
Esim. kannethan voi olla samat ruisku ja kaasutinmotissa, mutta jos ruiskun kansissa on egr natsat ja kaasarikoneessa ei, niin silloinhan ne ovat eri varaosanumerolla, eivätkä näin ollen kelpaa kaasutinkoneen osiksi. :x
Taitaa omavalmisteena leimaaminen olla selvästi helpompaa.

Lohkon numero merkitään nykyisin muutoskatsastuksen yhteydessä auton tietoihin, ja jos lohko vaihtuu, joutuu moottorin muutoskatsastamaan uudestaan, vaikka olisi samanlainen kuin entinenkin. Tämäkin näitä Trafin “viisauksia”. Tosin se hyöty tuosta on että esim. omavalmistemoottorin kohdalla ei ainakaan pitäisi tulla ongelmaa, jos myöhemmin kaasarin vaihtaisi ruiskuun ruiskun koodilla olevaan lohkoon, kun moottorin numero täsmää autoon merkittyihin tietoihin.
Vastaa Viestiin