Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
jep. itekin oon vihreeseen upottanut yli 5-tonnia eikä tunnu missään lisää tulee vielä uppoomaan mut eihän mulla mitään myyntiaikeita olekaan.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Löytyykö keltää kokemusta volvon perästä? lähinnä mietityttäny kuinka kardaani istuu vai joutuuko tehdä suuria muutoksia?? Toisena vaihtoehtona ollu hiacen perä mutta siihenki täytyys jarrut ja kaikki rakentaa, volvon akseliin sais osia/ välityksiä/ lukkoja hyvin ja sopu hintaan.
Hiacen akselissa ihan samat hommat ja ei käy kardaani suoraan. 740-Volvon akseli on leveydeltään hyvin lähelle taunuksen akselia,240 on mun makuun vähän kapee. Mulle tulee 740-turbofarkun lukkoakseli omaan taunukseen.
Hiacen akselia pystyy hitsaamaan kauttaaltaan, joten saa taunuksen vakiopaikoille kiinni. Kenelläkää kokemusta mitä kartaanille piti tehdä? Muistaakseni yhteen mikä kaverilla oli joskus jäärata vehkeenä niin ei tehty mitää suurempia... Mutta tiedä sitte...