Pakoputken koko
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Pakoputken koko
Välikoppa eskorttiin pitäis pakoputki rakentaa. Riittääkö 2" putki max. 150hv tehoille? Mielellään laittaisin 2 tuumasen.
Onko joku perehtynyt pakoputkiin? Käsittääkseni putken koko vaikuttaa vääntömomenttiin?
Saa kertoa mielipiteitä
Onko joku perehtynyt pakoputkiin? Käsittääkseni putken koko vaikuttaa vääntömomenttiin?
Saa kertoa mielipiteitä
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Muuta en tiedä, kuin 4" putki on noihin 1000 heppasiin bimmereihin laitettu että riittää.
Luulis 2" riittävän sun sovellukseen vapaasti hengittävässä mitä vähemmän vastusta
sitä parempi teho, mutta en tiedä sitten tuosta väännöstä. Teorissa jos laitat vähän liian ison parempi se kuin liian pieni.
Luulis 2" riittävän sun sovellukseen vapaasti hengittävässä mitä vähemmän vastusta
sitä parempi teho, mutta en tiedä sitten tuosta väännöstä. Teorissa jos laitat vähän liian ison parempi se kuin liian pieni.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Pakoputken koko
vtormane kirjoitti:Välikoppa eskorttiin pitäis pakoputki rakentaa. Riittääkö 2" putki max. 150hv tehoille? Mielellään laittaisin 2 tuumasen.
Onko joku perehtynyt pakoputkiin? Käsittääkseni putken koko vaikuttaa vääntömomenttiin?
Saa kertoa mielipiteitä
toi putken koon vaikutus vääntöön on vähän
tapauskohtasta.. olisikos niin että nokka-akseli vaikuttaa.. monesti vakio nokalla
olevissa alavääntö heikkenee huomattavasti jos putki liian "avara"
ohc:llä en ole vissiin koskaan kokeillut, mutta esim saabin B moottori kuolee
"vapaalla" putkella ihan täysin.. samaten ohc koneinen munakadetti.. nämä siis
ihan kokemuksesta.. saappi tuli kuntoon sillä kun laitto
yhden ei läpivirtaavan pöntön lisää ja kadettiin laitoin
kuristimen.. (näillä siis survottiin jäärataa ympäri..)
Farkku Taunukseen tein joskus putken 2½ taka-akselille asti ja takasillan ylitys sekä siitä
takapönttöön oli pykälää pienempää ja hyvin tuntu toimivan.. muista vaan enää millanen takapönttö oli..
edessä olis ohkanen simonssi isompia resonansseja vaimentamassa..
2½ siksi että peltisatsissa oli lähtö sillä koolla..
Mutta äänestähän ne hevoset tulee.. ja isosta putkesta tulee enemmän ääntä..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Re: Pakoputken koko
Tutulla keltasessa tanessa 2.0 ohc ja se aina totetaa, että jos äänien mukaan olisi tehot niin hänellä olis varmaan 700 heppaaft79 kirjoitti:[
Mutta äänestähän ne hevoset tulee.. ja isosta putkesta tulee enemmän ääntä..
Täytyy myöntää että samanlaisia ei ääniä ei lähde ahdetusta colognesta.... läheskään. Sellanen imuri tuo ahdin, että äänet katoaa sen myötä heti.
Joskus kun tähän mun autoon tehtii putkia ja alettiin tekemään rosterista pakoputkia. Tällänen tarina. Kaupassa meni että oisko teillä pakoputkimateriaalia, meinasin laitetlla itse tehdyt putket autoon. "Millaista putkea sais olla?" Nooh sellanen 3" rosteri putki oli haussa. "Ai onks sulla joku kuorma-auto vai" Repesin aika pahasti mutta nooh... ei ole ainakaan ahdistannu yhtään tai niin luulen, varma en voi olla. Noh sain sieltä kaupasta sitte tilattua erikoistilauksella sitä 3" rosteri putkea joka on vieläkin autossa kiinni. Hyvä ostos maksannu itsensä takaisin jo moninkertaisena.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vaparissa alavääntö katoaa kyllä huomattavasti liian suurella putkella. Mutta sehän on ihan,että mitä sillä putkella haetaan ja kuka mistäkin tykkää. 2" riittää varmasti ja pari pönttöä väliin. Kaikkein huonoin vaihtoehto on, että laitetaan yksi läpivirtaava ihan perään.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!
Taunus 2.0i -72
Taunus 2.0i -72
Tomi kirjoitti:Vaparissa alavääntö katoaa kyllä huomattavasti liian suurella putkella. Mutta sehän on ihan,että mitä sillä putkella haetaan ja kuka mistäkin tykkää. 2" riittää varmasti ja pari pönttöä väliin. Kaikkein huonoin vaihtoehto on, että laitetaan yksi läpivirtaava ihan perään.
mulla oli 2.8:ssa näin ja olisko ollut 1,75" + 2" putkea. kyllä siinä potkua ja vääntöäkin riitti. ja ääntä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Mulla 2.8 moottorin jatkona 3" a se jakautuu muistaakseni kahdeksi 2,5" putkeksi, mitä nyt sen 500nm... vääntöä
ääntä melko vähän...
http://imageshack.us/a/img694/561/dsc02031yr.jpg
ääntä melko vähän...
http://imageshack.us/a/img694/561/dsc02031yr.jpg
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
niinkuin kirjoitin,että kuka mistäkin tykkää. Omien kokemusten perusteella pelkästään saatanallinen hormi=saatanallinen meteli eikä tehon nousun kanssa suht vakiokattilassa mitään tekemistä. Edellinen esimerkki 6-koneinen camino orggisputkella poltti rengasta lukkoperällä ihan kivutta. Suorilla 2" hormeilla just nippanappa. Eli ääni kuuluu,mutta mitään ei tapahdu. Ja mitä noita lippahattu-ukkojen bemareita ym. kattelee,niin kyllä se tehon nousu on tapahtunut korvien välissä,eikä takapyörässä.Vetäähän varttikilpuritkin pelkillä sarjoilla.Nyt oli puhe aika miedosta 2.0 oharista.
Kohtuus kaikessa.
Sama on dieselissä.Ei se mene sillain,että savu on voimaa ja paljon savua on paljon voimaa,kyllä se tarttee vähän muutakin.
Onhan se kiva katella Herlevin savupatsaita touhutippa munan päässä,mutta ei se vanha mannelavetti samanlailla loikkaa pelkästä syöttöruuvista.
Kohtuus kaikessa.
Sama on dieselissä.Ei se mene sillain,että savu on voimaa ja paljon savua on paljon voimaa,kyllä se tarttee vähän muutakin.
Onhan se kiva katella Herlevin savupatsaita touhutippa munan päässä,mutta ei se vanha mannelavetti samanlailla loikkaa pelkästä syöttöruuvista.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!
Taunus 2.0i -72
Taunus 2.0i -72
Tarkotus olis ite vääntää 2,5" putkesta peltisarjat ja jonkinlaiset röörit missä x-liitos ennen takapönttöjä. Mut vasta sitten paremmalla ajalla vaikka ens syksyllä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Hessulla oli tällä tavalla tehty pakoputket vaikutti todella asialliselle.Samu kirjoitti:Tarkotus olis ite vääntää 2,5" putkesta peltisarjat ja jonkinlaiset röörit missä x-liitos ennen takapönttöjä. Mut vasta sitten paremmalla ajalla vaikka ens syksyllä.
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/view ... &start=330
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
X-pipe kannattaa laittaa melko lähelle konetta ja vapareissa on hyvä olla ekat vaimentajat kammiolliset että koneeseen saa riittävästi vastapainetta, suorat putket läpivirtaavilla vaimentajilla syö vääntöä..
Hyvänä esimerkkinä oli mun 5.2l V8 Aspen, siinä oli ostaessa peltisarjojen jatkona suorat 3" rosteri sivuputket, saatanallinen meteli ja vääntö kateissa, kulutuskin oli reilu 20l/100km, sit tein uuden putkiston peltisarjoista taakse päin, 3" -> 2.5 supparit -> X-pipe -> suoraa putkea riittävästi ja takapenkin alle 2 x 2.5" kammio Raptorit josta sit ulostulot hieman ennen perää alas päin, vääntö parani merkittävästi, meteli pieneni ja kulutus laski 15-17l/100km..
Hyvänä esimerkkinä oli mun 5.2l V8 Aspen, siinä oli ostaessa peltisarjojen jatkona suorat 3" rosteri sivuputket, saatanallinen meteli ja vääntö kateissa, kulutuskin oli reilu 20l/100km, sit tein uuden putkiston peltisarjoista taakse päin, 3" -> 2.5 supparit -> X-pipe -> suoraa putkea riittävästi ja takapenkin alle 2 x 2.5" kammio Raptorit josta sit ulostulot hieman ennen perää alas päin, vääntö parani merkittävästi, meteli pieneni ja kulutus laski 15-17l/100km..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82