Matalampi taneli
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Rokkendaali
- Viestit: 3
- Liittynyt: 03 Syys 2012, 22:30
- Paikkakunta: Pori
Eilen tuli tehtyä vähän jousihuoltoa taneliin kaverin kanssa. 2,5 kierrosta pois jousista pois ja ajokelvotonhan siitä tuli Nyt ylätukivarsi ottaa kiinni vanteen reunaan kun tulee pieninkin möykky tiessä. Ja mataluudesta sen verran että matalimmasta kohtaa varmaan joku 6cm maahan. No, helvetin hienohan siitä tuli jne. Ja on tietenkin lyhyttä iskariakin. Jos kuitenkin joku miettii että paljonko kannattaa laikata, niin maksimi on mielestäni tuo 2 kierrosta.
Mun galleriassa coupe jossa ei ollenkaan jousia, matala on.
Missäpäin poria rokkendaali vaikuttaa ja millanen Taunus sulla on.
Monta "uutta" Taunusta nähny porissa tänä kesänä, varsinkin punasia ykköskorisia.
Missäpäin poria rokkendaali vaikuttaa ja millanen Taunus sulla on.
Monta "uutta" Taunusta nähny porissa tänä kesänä, varsinkin punasia ykköskorisia.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Itellä on takapää sillai että just ja just jouset pysyy hieman jännityksessä kun tunkkaa ylös korista. Edessä ei mitään ongelmaa kun iskareiden alapäitä laskettu jotain 25mm. Mut sillon kun on matala edestäkin (eli senttejä pohjauskumeihin) alkaa nivelet olemaan liikevaransa tapissa, eli saattaapi heikentää kestoa jos töyssyissä pääsee pohjaamaan ylä tai alapallot. Mutta niin on itelläkin, paremman näkönen se vaan niin on
Tuttu juttu noi pallonivelet.. tarvikenivelet toppas jo ennen pohjauskumejaSultzi kirjoitti:Itellä on takapää sillai että just ja just jouset pysyy hieman jännityksessä kun tunkkaa ylös korista. Edessä ei mitään ongelmaa kun iskareiden alapäitä laskettu jotain 25mm. Mut sillon kun on matala edestäkin (eli senttejä pohjauskumeihin) alkaa nivelet olemaan liikevaransa tapissa, eli saattaapi heikentää kestoa jos töyssyissä pääsee pohjaamaan ylä tai alapallot. Mutta niin on itelläkin, paremman näkönen se vaan niin on
Saa sen matalaksi, mut silloin täytyy heittää hyvästit lähes kaikelle alkuperäiselle tai käyttää erittäin pientä rengasta (ulkohalkaisia)
Se mikä tekee taunuksen tapauksessa ongelman että se näyttäisi matalalta on että runko palkit tulee sentti tolkulla alemmas kuin kynnykset, toiset autot joissa helmat/kynnykset on pohjan kanssa samalla tasolla saa visuaalisesti näyttämään matalilta helpommin kuin taunuksen
Se mikä tekee taunuksen tapauksessa ongelman että se näyttäisi matalalta on että runko palkit tulee sentti tolkulla alemmas kuin kynnykset, toiset autot joissa helmat/kynnykset on pohjan kanssa samalla tasolla saa visuaalisesti näyttämään matalilta helpommin kuin taunuksen
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ja etupalkki taitaa olla matalin kohta koko autossa?
Niinkun täälläkin on muutamaan otteeseen nähty ja todettu, ilman isoa laikkaa ja armotonta duunia, Taunusta ei saa matalaksi. Itse kiersin "ongelman" venyttämällä helmoja alaspäin mutta tämäkään ei tietysti ole mikään ideaali vaihtoehto, katto on edelleen korkealla ja sitäkin pitäisi puukottaa, ja lokarin kaaria pitäs pudottaa myös että rengas menisi pyöräkotelon sisään jolloin se edelleen näyttäisi matalammalta. Mut mielestäni tässä aletaan jo liikkua sellasilla vesillä että alkuperäinen muotoilu muuttuu jo niin paljon että tuloksena on ns. kötöstys. Ilman kokeilua tai photoshoppia paha sanoa, itse en tohtinut kokeilla ja photaria en osaa käyttää =)
Tukivarsien ja nivelien asennot on suunniteltu jollekin 20cm maavaralle, on selvää että kun tästä halutaan niistää ~75% pois, aletaan olla tapissa, ja jos haluaa että alustalla on edes jotain tsäänssejä toimia, menee about kaikki uusiksi.
Niinkun täälläkin on muutamaan otteeseen nähty ja todettu, ilman isoa laikkaa ja armotonta duunia, Taunusta ei saa matalaksi. Itse kiersin "ongelman" venyttämällä helmoja alaspäin mutta tämäkään ei tietysti ole mikään ideaali vaihtoehto, katto on edelleen korkealla ja sitäkin pitäisi puukottaa, ja lokarin kaaria pitäs pudottaa myös että rengas menisi pyöräkotelon sisään jolloin se edelleen näyttäisi matalammalta. Mut mielestäni tässä aletaan jo liikkua sellasilla vesillä että alkuperäinen muotoilu muuttuu jo niin paljon että tuloksena on ns. kötöstys. Ilman kokeilua tai photoshoppia paha sanoa, itse en tohtinut kokeilla ja photaria en osaa käyttää =)
Tukivarsien ja nivelien asennot on suunniteltu jollekin 20cm maavaralle, on selvää että kun tästä halutaan niistää ~75% pois, aletaan olla tapissa, ja jos haluaa että alustalla on edes jotain tsäänssejä toimia, menee about kaikki uusiksi.
Mulla pitää 17 tuumasten kans nostaa lokarin kaaria et mahtuu pyörät kääntymään edessä ja että näkyy muutakin kuin vannetta päältä takana sais myös nostaa jo ulkoknäkösyistä mut sielä se ei ole pakollista.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone