Sivu 19/19

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 14 Elo 2023, 17:28
Kirjoittaja niceman
Tänään vein kardaanin pajalle, tarkastavat sen että onko tasapainotuksessa mennyt jotain pieleen, kun saan takaisin niin tiedän enemmän.
Jos ongelmat jatkuvat niin pitää alkaa suunittelemaan kardaanin vaihtoa vakionopeusnivelellä ja jos vielä kumilimpusta pääsisi eroon.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 17 Elo 2023, 21:54
Kirjoittaja niceman
Sain kardaanin tänään takaisin, keskiristikko ei ollut täysin keskellä jostain syystä, laittoivat kohdalle ja tasapainottivat uusiksi joten painoja väheni samalla ja nyt ei enään värise :-)
Nyt puuttuu vain se 5 vaihde joka tosin odottaa tallissa jo...

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 27 Tammi 2024, 23:10
Kirjoittaja niceman
4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 28 Tammi 2024, 13:43
Kirjoittaja Vermilion
niceman kirjoitti: 27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.

Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 28 Tammi 2024, 20:11
Kirjoittaja niceman
Vermilion kirjoitti: 28 Tammi 2024, 13:43
niceman kirjoitti: 27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.

Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Ahtimelta lähtee 2.5" loppuun asti ja meinasin muuttaa ekan pönmtön pienemmäksi mutta paremmaksi jonka jälkeen 2" siitä taaksepäin, pitää katsoa tarkemmin kun saan muut tehtyä.
Autoa madallettu niin siksi taka-akselin ylitys mallia lusikalla sovitettu.
Tässä vain nuhapumppu Ohc max 250hp.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 28 Tammi 2024, 20:37
Kirjoittaja kankkis
Itellä nyt 2.5" putki akselin yli tehtynä niin että akselin saa nostaa pohjaanlyönteihin ottamatta kiinni, mutta on kyllä todella tarkka tehtävä

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 28 Tammi 2024, 21:16
Kirjoittaja Vermilion
niceman kirjoitti: 28 Tammi 2024, 20:11
Vermilion kirjoitti: 28 Tammi 2024, 13:43
niceman kirjoitti: 27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.

Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Ahtimelta lähtee 2.5" loppuun asti ja meinasin muuttaa ekan pönmtön pienemmäksi mutta paremmaksi jonka jälkeen 2" siitä taaksepäin, pitää katsoa tarkemmin kun saan muut tehtyä.
Autoa madallettu niin siksi taka-akselin ylitys mallia lusikalla sovitettu.
Tässä vain nuhapumppu Ohc max 250hp.
Ei se nyt ihan nuhapumppu ole jos yli 200hp. 3" = karkeesti 500hp sopiva, joten tollanen 2,5" on varmaan tosiaan ihan riittävä.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 29 Tammi 2024, 21:09
Kirjoittaja niceman
No katsastus teho 188Hp 0.8bar paineilla, 1bar muistaakseni antoi 225hp ... se saa riittää minulle tosin yläpään säätö ei olut silloin kohdalla ja tehot alkoin 4600kier/min romahtaa joka nyt korjattu dynossa.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 29 Tammi 2024, 22:56
Kirjoittaja Vermilion
niceman kirjoitti: 29 Tammi 2024, 21:09 No katsastus teho 188Hp 0.8bar paineilla, 1bar muistaakseni antoi 225hp ... se saa riittää minulle tosin yläpään säätö ei olut silloin kohdalla ja tehot alkoin 4600kier/min romahtaa joka nyt korjattu dynossa.
Itsellä ei ole koskaan kaikki ollu kohdallaan dynossa, jännä juttu :lol:
Nyt tarvis vaan isomman ahtimen, se oli viime dynossa vikana.