Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja niceman »

Tänään vein kardaanin pajalle, tarkastavat sen että onko tasapainotuksessa mennyt jotain pieleen, kun saan takaisin niin tiedän enemmän.
Jos ongelmat jatkuvat niin pitää alkaa suunittelemaan kardaanin vaihtoa vakionopeusnivelellä ja jos vielä kumilimpusta pääsisi eroon.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja niceman »

Sain kardaanin tänään takaisin, keskiristikko ei ollut täysin keskellä jostain syystä, laittoivat kohdalle ja tasapainottivat uusiksi joten painoja väheni samalla ja nyt ei enään värise :-)
Nyt puuttuu vain se 5 vaihde joka tosin odottaa tallissa jo...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja niceman »

4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

niceman kirjoitti: 27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.

Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja niceman »

Vermilion kirjoitti: 28 Tammi 2024, 13:43
niceman kirjoitti: 27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.

Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Ahtimelta lähtee 2.5" loppuun asti ja meinasin muuttaa ekan pönmtön pienemmäksi mutta paremmaksi jonka jälkeen 2" siitä taaksepäin, pitää katsoa tarkemmin kun saan muut tehtyä.
Autoa madallettu niin siksi taka-akselin ylitys mallia lusikalla sovitettu.
Tässä vain nuhapumppu Ohc max 250hp.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Itellä nyt 2.5" putki akselin yli tehtynä niin että akselin saa nostaa pohjaanlyönteihin ottamatta kiinni, mutta on kyllä todella tarkka tehtävä
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

niceman kirjoitti: 28 Tammi 2024, 20:11
Vermilion kirjoitti: 28 Tammi 2024, 13:43
niceman kirjoitti: 27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.

Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Ahtimelta lähtee 2.5" loppuun asti ja meinasin muuttaa ekan pönmtön pienemmäksi mutta paremmaksi jonka jälkeen 2" siitä taaksepäin, pitää katsoa tarkemmin kun saan muut tehtyä.
Autoa madallettu niin siksi taka-akselin ylitys mallia lusikalla sovitettu.
Tässä vain nuhapumppu Ohc max 250hp.
Ei se nyt ihan nuhapumppu ole jos yli 200hp. 3" = karkeesti 500hp sopiva, joten tollanen 2,5" on varmaan tosiaan ihan riittävä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja niceman »

No katsastus teho 188Hp 0.8bar paineilla, 1bar muistaakseni antoi 225hp ... se saa riittää minulle tosin yläpään säätö ei olut silloin kohdalla ja tehot alkoin 4600kier/min romahtaa joka nyt korjattu dynossa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

niceman kirjoitti: 29 Tammi 2024, 21:09 No katsastus teho 188Hp 0.8bar paineilla, 1bar muistaakseni antoi 225hp ... se saa riittää minulle tosin yläpään säätö ei olut silloin kohdalla ja tehot alkoin 4600kier/min romahtaa joka nyt korjattu dynossa.
Itsellä ei ole koskaan kaikki ollu kohdallaan dynossa, jännä juttu :lol:
Nyt tarvis vaan isomman ahtimen, se oli viime dynossa vikana.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin