Ford Taunus Stw -81 *Stage 2...*
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Joo, eipä tuolla nyt huvikseen muutenkaan tule oltua mutta nyt on kyllä tosissaan semmonen fiilis ettei huvittas pisaran vertaa, kaikkee muutaki tekemistä olis. Veikkauksestakaan ei näköjää tullu lisää lomaa.
Noh, ehkä se snadisti motivoi että nyt on tosiaan taas osia mitä alkaa sovittelemaan paikoilleen. Tarttee naittaa laatikko kiinni koneeseen että pääsee tekeen kiinnikkeet sun muut, sovitella vetarit paikalleen.. vetarit kun saa kiinni niin voi laskea pois pukeilta pitkästä aikaa, pääsee sitä korkeutta mallailemaan.. pellittää takarunko yms.. Ohan sitä tuos, mut pitäähän sitä tekemistä olla =) Sen verran lipes lapasesta toi homma että nyt on taas melkein vuosi rakenteluaikaa ennenku tarttee pelätä näitä ainaisia ajokelejä
Noh, ehkä se snadisti motivoi että nyt on tosiaan taas osia mitä alkaa sovittelemaan paikoilleen. Tarttee naittaa laatikko kiinni koneeseen että pääsee tekeen kiinnikkeet sun muut, sovitella vetarit paikalleen.. vetarit kun saa kiinni niin voi laskea pois pukeilta pitkästä aikaa, pääsee sitä korkeutta mallailemaan.. pellittää takarunko yms.. Ohan sitä tuos, mut pitäähän sitä tekemistä olla =) Sen verran lipes lapasesta toi homma että nyt on taas melkein vuosi rakenteluaikaa ennenku tarttee pelätä näitä ainaisia ajokelejä
Tarttee kyllä oikeasti tarrautua tähän hommaan samalla temmolla kun ennenkin, että päästään joskus testailemaankin. Tekniikan osalta kaikki on melkolailla selvää ja suurin osa palikoistakin on jo kotona, toki tietysti pikkunippeliä puuttuu ja niihinkin yllättävän paljon menee aikaa ja sitä toista olematonta eli rahaa. Koneesta ei uuvu oikeastaan kun runkolaakerit ja tiivistesarja + kasaus.
Korissa ei juuri muuta oo tähän erään muutakun toi sikaosasto ja sen maalaus molemmin puolin. jätetään se 3-oviseks muuttaminen sit suosiolla seuraavan talven murheeks =)
Korissa ei juuri muuta oo tähän erään muutakun toi sikaosasto ja sen maalaus molemmin puolin. jätetään se 3-oviseks muuttaminen sit suosiolla seuraavan talven murheeks =)
Aamuvarhaisella ennen sianpieremää näpräilin käikäleen jolla sain A4ld kytkinkopan keskitettyä sorviin kiinni. Täytyy vielä tehdä hiukan mittauksia mutta siis pääpiirteittäin, a4ld-koppa sopivasta kohtaa poikki, paksu alumiinilevy sähkölokin paskalla kiinni siihen, ja sitten sorvi soimaan jonka jälkeen se toivottavasti sopii tremecciin.
Uusille vetareille tarvii pyöräyttää laakeripesät. Piristävä ylläri oli että vetareitten mukana tuli ihan laakerikaupan hyllykamaa olevat 6307-laakerit, löytyypähän niitäkin sit tarvittaessa helposti. Orkkis akselithan tossa perässä on c-clip tyyppiset joissa ei ole laakerissa sisäkoolia ollenkaan, vetarin pinta on lakrun kohalta karkaistu ja toimii laakeripintana. Toisinsanoen, jos menee laakeri särki, menee samalla myös vetari. Noi kun saa, tarttee enää toisen puolen watt-linkin kiinnikettä muokata snadisti, ja sit sen voikin jo shimmailla kohilleen ja laskee värit päälle.
Uusille vetareille tarvii pyöräyttää laakeripesät. Piristävä ylläri oli että vetareitten mukana tuli ihan laakerikaupan hyllykamaa olevat 6307-laakerit, löytyypähän niitäkin sit tarvittaessa helposti. Orkkis akselithan tossa perässä on c-clip tyyppiset joissa ei ole laakerissa sisäkoolia ollenkaan, vetarin pinta on lakrun kohalta karkaistu ja toimii laakeripintana. Toisinsanoen, jos menee laakeri särki, menee samalla myös vetari. Noi kun saa, tarttee enää toisen puolen watt-linkin kiinnikettä muokata snadisti, ja sit sen voikin jo shimmailla kohilleen ja laskee värit päälle.
Vaihdoinkin taktiikkaa ja leikkasin lootassa kiinni olleesta kopasta lootan puolen laipan jonka hitsaan kiinni colognen koppaan. Sorvasin keskitystyökalun jolla saan keskitettyä lootan pääakselista runkolinjaan nähden keskelle. Galleriassa kuvia, räpsin myös joutessani muista palikoista parit otokset.
Huomenna jatkuu koppatalkoot ja vetoakselitalkoot.
Huomenna jatkuu koppatalkoot ja vetoakselitalkoot.
Sorvasin kytkinkoppaan vähän lisää tilaa kytkimelle, nyt se jopa sopii sinne kopan sisäpuolelle =) parista kohtaa meni sen verran ohueksi että pitää vielä tinata vähän lisää tavaraa ulkopuolelle.
Nostin perän pukkiin ja alottelin laakeripesien mitotusta. Huilatkoon huomisen siinä kun käyn leipomassa ton tuoreimman hankinnan läjään (vauhtipyörä kiinni, kytkin kiinni, kone paikalleen)
Nostin perän pukkiin ja alottelin laakeripesien mitotusta. Huilatkoon huomisen siinä kun käyn leipomassa ton tuoreimman hankinnan läjään (vauhtipyörä kiinni, kytkin kiinni, kone paikalleen)
Laakeripesät mittailtu ja piirrelty ja raaka-aineet katottu sorvin viereen valmiiksi.
Sisustan meinasin purkaa pois nyt kun tulee tuo sedani noita kruisailuja varten, niin tästä saa karsia loputkin semmoset mukavuus-turhuudet pois ja ruveta suunnittelemaan jotain kuppipenkin tynkää yms. hauskaa sinne ohjaamoon.
Sisustan meinasin purkaa pois nyt kun tulee tuo sedani noita kruisailuja varten, niin tästä saa karsia loputkin semmoset mukavuus-turhuudet pois ja ruveta suunnittelemaan jotain kuppipenkin tynkää yms. hauskaa sinne ohjaamoon.
Taka-akseliin hitsailtu uudet laakeripesät paikoilleen, wattin korvakkoa hiukan modifioitu, akseli maalattu ja lakattu, luonnollisestikin letukan sinisellä =) Vetarit pätkitty sopiviksi, laakerit paikoillaan ja stefat tökätty akseliputkiin. Sisuskalut lillumassa löpöämpärissä, huomenna jatkuu niputtelu. Tarttis kaivella käsijarrulliset jarrusatulat jotta pääsis rakentaan niille kiinnikkeet. Vetarisarjan mukana tulleet laakerien lukituslevyt jätän pois ja teen tuon lukituksen jarrusatulan korvakkeeseen, joka sitten kiinnittyy lukituslevyn pultinreikiin.
Jos sitä vaikka huomena muistais niitä kuviakin räpsiä. Muija perkele oli taas räpsiny kamerasta akun tyhjäks niin jäi kuvailut kuvailematta.
Jos sitä vaikka huomena muistais niitä kuviakin räpsiä. Muija perkele oli taas räpsiny kamerasta akun tyhjäks niin jäi kuvailut kuvailematta.