Ford Taunus Stw -81 *Stage 2...*

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo, eipä tuolla nyt huvikseen muutenkaan tule oltua mutta nyt on kyllä tosissaan semmonen fiilis ettei huvittas pisaran vertaa, kaikkee muutaki tekemistä olis. Veikkauksestakaan ei näköjää tullu lisää lomaa.

Noh, ehkä se snadisti motivoi että nyt on tosiaan taas osia mitä alkaa sovittelemaan paikoilleen. Tarttee naittaa laatikko kiinni koneeseen että pääsee tekeen kiinnikkeet sun muut, sovitella vetarit paikalleen.. vetarit kun saa kiinni niin voi laskea pois pukeilta pitkästä aikaa, pääsee sitä korkeutta mallailemaan.. pellittää takarunko yms.. Ohan sitä tuos, mut pitäähän sitä tekemistä olla =) Sen verran lipes lapasesta toi homma että nyt on taas melkein vuosi rakenteluaikaa ennenku tarttee pelätä näitä ainaisia ajokelejä :lol:
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Joo kerkiät näpertämään useempaa yksityiskohtaa pitempään ilman että täytyy moittia itteesä seuraavana päivänä kun ei kerkiä täksi kesäksi ajoon :lol:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Tarttee kyllä oikeasti tarrautua tähän hommaan samalla temmolla kun ennenkin, että päästään joskus testailemaankin. Tekniikan osalta kaikki on melkolailla selvää ja suurin osa palikoistakin on jo kotona, toki tietysti pikkunippeliä puuttuu ja niihinkin yllättävän paljon menee aikaa ja sitä toista olematonta eli rahaa. Koneesta ei uuvu oikeastaan kun runkolaakerit ja tiivistesarja + kasaus.

Korissa ei juuri muuta oo tähän erään muutakun toi sikaosasto ja sen maalaus molemmin puolin. jätetään se 3-oviseks muuttaminen sit suosiolla seuraavan talven murheeks =)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Aamuvarhaisella ennen sianpieremää näpräilin käikäleen jolla sain A4ld kytkinkopan keskitettyä sorviin kiinni. Täytyy vielä tehdä hiukan mittauksia mutta siis pääpiirteittäin, a4ld-koppa sopivasta kohtaa poikki, paksu alumiinilevy sähkölokin paskalla kiinni siihen, ja sitten sorvi soimaan jonka jälkeen se toivottavasti sopii tremecciin.

Uusille vetareille tarvii pyöräyttää laakeripesät. Piristävä ylläri oli että vetareitten mukana tuli ihan laakerikaupan hyllykamaa olevat 6307-laakerit, löytyypähän niitäkin sit tarvittaessa helposti. Orkkis akselithan tossa perässä on c-clip tyyppiset joissa ei ole laakerissa sisäkoolia ollenkaan, vetarin pinta on lakrun kohalta karkaistu ja toimii laakeripintana. Toisinsanoen, jos menee laakeri särki, menee samalla myös vetari. Noi kun saa, tarttee enää toisen puolen watt-linkin kiinnikettä muokata snadisti, ja sit sen voikin jo shimmailla kohilleen ja laskee värit päälle.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kytkinkoppa katkottu ja leikelty levystä palikat jotka hitsataan koppaan kiinni. Sitten vähän sorvia ja poraa, pari keskitystappia ja sitten siinä pitäs olla käikäle jolla saan ton toosan kiinni cologneen.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Vaihdoinkin taktiikkaa ja leikkasin lootassa kiinni olleesta kopasta lootan puolen laipan jonka hitsaan kiinni colognen koppaan. Sorvasin keskitystyökalun jolla saan keskitettyä lootan pääakselista runkolinjaan nähden keskelle. Galleriassa kuvia, räpsin myös joutessani muista palikoista parit otokset.

Huomenna jatkuu koppatalkoot ja vetoakselitalkoot.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kytkinkoppa valmis. Ei nätti, mut toimii. Oikasin vielä kiinnityspinnat sorvissa ennen kiinnitystä.
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Siitä se taas lähtee :P
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo eiköhän tässä nyt taas jaksa ja ehdi painaa. Taka-akseli seuraavaks käsittelyyn, ja vauhtipyörään tarttee tilata raaka-aine.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Sorvasin kytkinkoppaan vähän lisää tilaa kytkimelle, nyt se jopa sopii sinne kopan sisäpuolelle =) parista kohtaa meni sen verran ohueksi että pitää vielä tinata vähän lisää tavaraa ulkopuolelle.

Nostin perän pukkiin ja alottelin laakeripesien mitotusta. Huilatkoon huomisen siinä kun käyn leipomassa ton tuoreimman hankinnan läjään (vauhtipyörä kiinni, kytkin kiinni, kone paikalleen)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Laakeripesät mittailtu ja piirrelty ja raaka-aineet katottu sorvin viereen valmiiksi.

Sisustan meinasin purkaa pois nyt kun tulee tuo sedani noita kruisailuja varten, niin tästä saa karsia loputkin semmoset mukavuus-turhuudet pois ja ruveta suunnittelemaan jotain kuppipenkin tynkää yms. hauskaa sinne ohjaamoon.
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Apinahäkki ehdottomasti! 8)
-Pori Connection-
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

zmuli kirjoitti:Apinahäkki ehdottomasti! 8)
Juu.. aikanaan. ensin pyörilleen jne =)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Laakeripesät taka-akseliin sorvattu ja tökätty akseliputkeen paikalleen, pitää vielä tarkistaa että on linjassaan, ja sit hitsailla kiinni.

Sunnuntaina työntäyteinen päivä pajalla ja tarkotuksena ois sieltä poistua vasta kun aksila on valmis ja vedetty pintavärit ja lakat päälle.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Taka-akseliin hitsailtu uudet laakeripesät paikoilleen, wattin korvakkoa hiukan modifioitu, akseli maalattu ja lakattu, luonnollisestikin letukan sinisellä =) Vetarit pätkitty sopiviksi, laakerit paikoillaan ja stefat tökätty akseliputkiin. Sisuskalut lillumassa löpöämpärissä, huomenna jatkuu niputtelu. Tarttis kaivella käsijarrulliset jarrusatulat jotta pääsis rakentaan niille kiinnikkeet. Vetarisarjan mukana tulleet laakerien lukituslevyt jätän pois ja teen tuon lukituksen jarrusatulan korvakkeeseen, joka sitten kiinnittyy lukituslevyn pultinreikiin.

Jos sitä vaikka huomena muistais niitä kuviakin räpsiä. Muija perkele oli taas räpsiny kamerasta akun tyhjäks niin jäi kuvailut kuvailematta.
Vastaa Viestiin