Ford Taunus Stw -81 *Stage 2...*

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Sipistelin kotteron pyörilleen vaihteeksi. Paljoa muuta ei tuossa aamupäivällä sitten ehtinytkään..

galleriassa jokunen kuva.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tehoja ku nyt mittailtu, nii 400 pollee on se aika tiukka raja :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo, mut tässä pokeripöydässä mulla onkin 6 korttia kädessä eikä kukaan huomaa. =)

Eipä silti, saattaa se piukassa olla siltikin.
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Painetta painetta, kierroksia kierroksia :)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Jepulis :P

Sisustaa purkasin hiukan pois joutessani, ja irrottelin myös takasivuikkunat ja takaovien ikkunat pois tieltä ettei tule damagea kun heilun rälläkän, hitsauskoneen ja vasaran kanssa siellä kohta. Penkit ja lattiamatto tarttee kanssa ottaa pois, kardaanitunnelin kattoa joutuu korottaan. Yllättäen ei niinkään laatikon takia, vaan itse kardaanin. Uusi akseli on koriin nähden hitusen ylempänä ja eri kulmassa kuin vanha, joten kardaani ei mahdu meneen tunneliin vaan ottaisi kiinni takapenkkien edessä olevaan poikittaispalkkiin. Tiedossahan tuo toki olikin, olen vain väistellyt sitä hommaa tässä sillä jonkun vitun valopään idea oli vuorata auto sisäpuolelta alustamassalla + äänieristematolla.. herkkua putsattavaa :lol:


Seuraavaks ohjelmassa myös takaosaston vuoraamista pellillä. Pintapeltejä myös sepitellään jonkun verran, poistetaan tankkausreikä kyljestä jne muuta pientä.
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kuten eräs kiihdytysmies joskus totesi: "yli 500 on positiivista, ja alle 500 on vain mamoilua ahtopaineen kanssa". Tarve oli 4 mukia, 2 litraa, 16 venaa ja noin 1,5 bar...
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kyllähän sitä voimaa saa joo noista neloskoneistakin. Itteä eivät vain juuri jaksa kiinnostaa, ne on niin tylsiä harrastettavia kun niihin voi ostaa osia kaupasta :lol:

Timppa se tais olla kun tossa jokuaika sitten tokas jotenkin että "taitaa olla se sorvinlastu jossain niin syvälle nahkaan uponnu ettei auta mikään, pakko päästä toteuttaan itteensä" eikä tuo liene kovin kaukaa haettua :lol:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kävin pikasesti kampeemassa raidetankoihin vähän lisää jenkaa ja lyhensin ne sopiviksi, ja veivasin näppitiukkuuteen paikoilleen. Kääntökulmat ihan riittävät ja homma toimii, vaikkakaan en täysin tyytyväinen tohon ole.. Hammastankoa pitäs siirtää vielä taaksepäin jotta raidetangot sais kulkemaan täysin suorassa tukivarsiin nähden, nyt menevät aavistuksen taaksepäin. Mutta sitten koko hammastankoa pitäisi nostaa vielä ylemmäksi jotta sitä saisi taaksepäin, ja sitten konetta vielä ylemmäksi eli toisinsanoen vielä lisää pahkaa konepeltiin, ja sen jälkeen pitäs kaivaa entistäkin lyhyempi nivelakseli ohjaukseen jostain, eli toisinsanoen semmonen pitäisi tehdä itse..

Mutta positiivista on se että ainakaan paikoillaan jousitusta liikutellessa ei renkaat lähde kääntymään jouston aikana missään asennossa, joten toivoa on ettei se sitten tee sitä myöskään kuoppaan / töyssyyn ajettaessa.

Mut vaikka toi osoittautus täysin toimivaksi noinkin, niin sais ne raidetangot siltikin olla suorassa, ihan vaan koska mielestäni kaikenlaiset kompromissit ovat täysin perseestä. =)
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Kompromissit on luovuttajille :wink:
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

sais vielä makeemman kun chanelois koko biilin niin sais moottorin esiin. Joku 2" lastu kyljestä koko matkalta vaa pois koko korista. :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

tanari kirjoitti:sais vielä makeemman kun chanelois koko biilin niin sais moottorin esiin. Joku 2" lastu kyljestä koko matkalta vaa pois koko korista. :lol:
Hiljaa saatana =D
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Ensimmäinen päivä tän viikon rupeamasta meni vähän ihmettelyks, aamukuudesta johonkin yheksään lähinnä istuin jakkaralla Hofnari huulessa ja suunnittelin sitä sun tätä. Tuli siinä ohessa siivottua talli ja käännettyä auto toisinpäin että mahtuu paremmin touhuamaan. Noudin duunista sinne tilaamani peltilevyt joilla tarkoitus päällystää tuo uusi sikaosasto.
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Luhtis kirjoitti:Kyllähän sitä voimaa saa joo noista neloskoneistakin. Itteä eivät vain juuri jaksa kiinnostaa, ne on niin tylsiä harrastettavia kun niihin voi ostaa osia kaupasta :lol:
Empä olekkaan nähnyt lähes kokonaan itsetehtyä moottoria aikoihin. Yleensä kuitenkin massatuotantolinjoilta tulee lohkot, sylinterikannet, kampiakselit, kiertokanget, männät ja renkaat, venttiilit, nokka-akselit tai aihiot jnejne. :roll: Mutta hienoa, että nuo tehdään itse, vaiko eikö sittenkään...
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Noh joo, saivartelu sikseen :) kai sitä (moottoriversiosta riippuen..) saa kutosiinkin ainakin jotain ostettua, jos haluaa. Mun kokemuksen mukaan valikoimat on kuitenkin huomattavasti suppeampia ja hinnat voi kertoa piillä, kun vertaa noihin nelkkuihin joita taidetaan tänäkin päivänä harrastaa enemmän kuin kutvosia (ja sehän se syykin on osavalikoimiin ja hintoihin)

Niin joo, ja jos tota sun luettelemaa listaas nyt jollain tavalla pitää kommentoida niin ei tässä moottorissa taida olla kuin kannet semmoiset alkuperäisiks luettavat, tai no ei nekään tietenkään tähän lohkoon kuulu mutta niitä ei oo tarvinnut ainakaan vielä muokata.
Kaikki muu onkin sitten joko enemmän tai vähemmän muokattua vakioromua tai muokattua jonkun muun moottorin osaa. Ai niin ja männät piti tilata omilla mitoilla että sai semmoset kun tähän tarvitsin.

Siin nyt vaan on jonkun verran sepittämistä kun laittaa 12v lohkoon 24v hatut päälle, kun ei lohkosta löydy tähän tarkotukseen oikeen mitään yhteensopivaa muutakun sylinterien etäisyys toisistaan ja kansipulttien pulttijaot.

Jos joku kysyy miks, niin vastaus löytyy JariH:n sigusta, "We don't do this because it's easy, we do this because it's hard.."

;) :lol: :roll: :P
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Takarunko alkaa oleen hyvällä mallilla pellityksien osalta. 200 litran tynnyristä syntyi näppärästi pyöräkoteloiden sisäposket, ja runkokehikon keskiosassa pellit paikallaan ja hepattu kiinni.

Huomenna lisää hitsi hommia.
Vastaa Viestiin