Ford Taunus Stw -81 *Stage 2...*

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Akseli nipussa vanhoilla shimmeillä ja vanhoilla laakereilla, oli niin hyvän tuntuset etten tohtinu vaihtaa. Välys ja hammaskosketus tsekattu ja on kohdallaan. Pikkuvetopyörän stefa ja kopan tiiviste uupuu vielä, mutta muuten ready to rock.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Vetareista pyöräyttelin laippoja pienemmiksi ja nyt sopii quattron laikat paikalleen. Aamusta jos jaksais nysvätä jotain satulakiinnikkeen tynkää hitusen.
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Rohkee mies kun syyttää näin julkisesti muijaansa akun tyhjentämisestä, tai ylipäätään mistään :lol:
Toivotaan ettei se lue tätä sivustoa, muuten tulee vilu ja nälkä :wink: :lol:
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Sen on turha tulla mussuttaa mitään, kamerassa oli jotain 120 viimeisintä kuvaa pelkistä villakoirista ja jokunen tosta meiän 2-vuotiaasta pojasta, joten syyllinen on selvillä ja mahdollista mussuttamista ajatellen sähkötuolin sulake on korvattu kuuden tuuman naulalla.

Kaikenlisäksi muistikortista oli onnistuttu särkemään write-protect namiska kokonaan ja lähes uusi 8 giganen kingstoni on nyt viraton kun kirjoitussuojaus on päällä koko ajan. Taidanpa kääntää tuoliin virrat päälle jo valmiiksi.

:lol:
Avatar
Wolverine
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2010, 20:55
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Wolverine »

Luhtis kirjoitti:...kamerassa oli jotain 120 viimeisintä kuvaa pelkistä villakoirista... sähkötuolin sulake on korvattu kuuden tuuman naulalla. Taidanpa kääntää tuoliin virrat päälle jo valmiiksi.
Perhe-elämän autuutta :D

Auto etenee kuitenkin. Edelleen seuraan mielenkiinnolla!
-Fuck The World-
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Katkosvälykset tuli hinkkailtua männänrenkaista kohilleen, renkaat paikoillaan männissä ja männät paikoillaan kangissa. Pitää kaivella runkolakrut niin saadaan alakerta jotakuinkin nippuun.

Jakoketjua rakenneltu ja onnistuu suunnitellusti ja itseasiassa odotettua helpommin.

Seuraavaks ohjelmassa perän asennus paikalleen ja laatikon sovittelua jordaanitunneliin. Lauantain jälkeen Tuhnu on pyörillään jos kaikki menee suunnitellusti.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Perä paikallaan, konehuoneessa lohko, kannet, ahtimet ja hukkaportit kiinni ja jatkeena t56 vaihteisto. Alkuperäiset laatikon kannakkeen tornit piti laikata pois tieltä, mutta muuten ei tarvinnut tunnelia leipoa. Keppikin osui suoraan keskelle viimekesänä tekemääni A4LD:n shifterin reikää. Kaikki hyvin toistaiseksi, mikään ei ota mihinkään väärään paikkaan kiinni, konepelti mahtuu juuri ja juuri kiinni saakka, ahtimien pakopesät tosin aika lähellä, mutta, lähellä saa ollakin kunhan ei osu. Teen nyt tyhjällä lohkolla putkitukset ja letkutukset sun muut loppusovittelut, ennenkun alan lopullisesti kasaamaan moottoria.

Kampesin 17x9" peltivanteille 255/40/17 nakit paikoilleen ja pulttasin renkaat kiinni. Eteen laitoin väliaikaisesti 16 tuumaiset aluvanteet, koska ei ole vielä renkaita joita kammeta etuvanteille, ja 5-pulttiset etunavatkin on vielä hiukan vaiheessa. Kori on pitkästä aikaa lähempänä lattiaa, etupää lepää nätisti renkaillaan, takana myös renkaat maassa mutta jätin varmuuden vuoksi vielä pukit alle, koska iskaritornien yläpäät on vielä vain muutamalla hepillä kiinni, eikä huvittanut ottaa sitä riskiä että ne hepit pettää ja auto rysähtää vasten betonilattiaa.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Aamusella vähän sipistelin ja säpistelin ja sain pudotettua myös takapään pyörilleen. Pitää seuraavaksi veivata koppa toisinpäin ruutuun että pääsis paremmin touhuamaan konehuoneessa.

Täytyy yrittää järjestää evidenssiä, jos vaikka jostain löytys ehjä muistikortti.. stana. :lol:
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Luhtis kirjoitti:Täytyy yrittää järjestää evidenssiä, jos vaikka jostain löytys ehjä muistikortti.. stana. :lol:
Kaupasta! :P
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Niin se on tehtävä, vaik oon kyl varma että niit on useampiakin jotain vanhoja pienempiä kotonaki.. jossain.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

mul olis kuvia, kun vaa jaksais laittaa koneelle :D :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Luhtis kirjoitti:Niin se on tehtävä, vaik oon kyl varma että niit on useampiakin jotain vanhoja pienempiä kotonaki.. jossain.
Ne löytyy kaikki heti ku oot ostanu yhen uuden! :D
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

JariH:lta noukittu repullinen ARP studeja kansiin ja runkopukkeihin. Kyl se tästä.. muistikorttiki hankittu, jospa jaksais oikeen kuviakin räpsiä välistä!
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Lohko moottoripukissa, ruuvailin studit reikiin ja nakkelin kampuran, männät ja veivit paikoilleen lohkoon, koekasaus menossa. Kaikki hyvin toistaiseksi, mitoitukset osuu ainakin toistaiseksi kohalleen ja männän ja kannen väliin jää karvan vajaa milli tilaa. Kunhan saan jakoketjun askarreltua loppuun niin nähdään miten käy venttiili-mäntä osastolla, paperilla sielläkin riittää kyllä tila.
Runkopukkien tukirauta evo2 vaiheessa.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Jaha, jotain tännekin välillä. Pyyhkäsin laakeripukkien päältä lastun että ton tukiraudan saa suoraan vasten pukin pintaa. Vielä pitää parista kohtaa sitä vinguttaa ettei ota kampuraan tai lähinnä kiertarinpultteihin kiinni. Sen jälkeen viimeistellä käikäleet joilla se pulttaantuu öljypohjan tiivistepintaan kiinni.
Itse girdle on 15mm peltiä ja reunuksilla kiertävät osat 8mm peltiä ja hitsaamalla toisissaan kiinni.

Finanssit finaalissa vaihteeksi niin näpräillään nyt sitten näitä mitkä ei maksa muutakun aikaa.
Vastaa Viestiin