Ford Taunus Stw -81 *Stage 2...*

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Luhtis kirjoitti:Noh joo, saivartelu sikseen :) ..
Jeps, totta turiset. Tosin en tarkoittanut vain fordin koneita, vaan ihan yleisesti. OHC:hän on suurinpiirtein maailman helpoin, että ei siihen voi verrata. Moniin muun merkkisiin ei sitten osaa löydykkään, tainno löytyy teettämällä... En vaan laske vielä omatekemäksi jos on tuotanto-osasta muokattu. Mullakin on tallin nurkassa kone, josta taitaa nopeasti miettien löytyä viiden eri moottorin osia, tosin saman perheen, mutta silti. Isoilta pojilta alkaa sitten löytyä noita oikeasti omatekoisia billettilohkoja ja kansia jne. Nuo on aika hienoja palikoita jo 8) Mm. miniinhän on tehty kansia tempulla, jossa lohkon ja kannen neste- ja öljykierrot erotetaan toisistaan :wink:

Ei ole missään nimessä tarkoitus dissata, hienoa jälkeä tämä sinun projektisi. Jatkaa samaan malliin ja toivottavasti näkee tuon joskus ajossa :D
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo. Lähinnä toi "kaupasta ei saa" tarkottaa sitä että suoraa bolt on-kamaa ei ole tarjolla, ainakaan semmosta mikä omiin tarpeisiin sattuis. Sillon tarttee ostaa jotain, mistä saa muokattua semmosen sopivan osan. Ei se siitä täysin omavalmistetta tee, mutta ei semmosta kaupastakaan saa, kai se on joku välimalli sitten :lol:
Tietty jos olis oikeasti jotain rahaa jolla näitä harrastais niin saishan kaikkee teetettyä. Henk. koht. tosin tää nikkarointi on n. 90% sitä mikä tässä harrastuksessa mua viehättää, loput 10 prossaa menee puoliks dynottamisen ja ajamisen kanssa :lol:

Jos tota teeseitse-kekoa haluaa sohia, niin tuskin ne isot pojat sen enempää kun minäkään käy kallion kupeesta rapsuttelemassa rautamalmia josta rupeais keittelemään rautaa niitä billetti-osia varten :P

..mistä tulikin muuten mieleeni että tarttee tilata klöntti vauhtipyörää varten.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Pellitykset noin 90% valmiit, tosin saumat pitää vielä hitsaa kunnol, hepissä vasta. Taittelin molemmille sivuille kotelot, toiselle puolelle tulee akku ja toiselle puolelle kerääjäsäiliö, pumput ja filtterit. tankkia mallailin paikalleen ja leikkasin kolon täyttökorkin kohalle.

Snadisti vituttaa työnjälki muutamassa kohtaa, kun verstaalla ei oo vielä kanttikonetta ja joutuu mihinlie pöydänkulmaan takomaan kantit, eikä aina onnistu ihan millilleen, mut jospa se nyt välttäis sit. On kai se vähän sepitetyn olonen muutenkin tynnyrinpuolikkaineen sun muineen.

Huomenna jatkuu...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

kovat jätkät tekee hitsauslangatkin itse, sekä puhaltaa pillillä omat suojakaasut.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hitto, Luhtiksen pitäs tavata yks mun kaveri, se takoo ite kaikki peltiosat sun muut ja jälki on parempaa ku "kaupasta" ostetuissa osissa. En oo itekään kauheest ollu viimme vuosina yhteyksissä ko. kaveriin, mut se on todellinen taiteilija! Sil on vielkii tallis jostain syystä ihan pikkasen kesken jäänyt chopattu Volvo Amazon! Tehty ihan viimmisen päälle, muistaaksein puuttu vaan ikkunannostomekanismit ja maalaus. Tummennetut lasit made by Kuttila on valmiina joka nurkkaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Saumat hitsailtu umpeen, pari peltii vielä taivutella ja hitsailla, sit jos suunnittelis jotain maalin tapaista seuraavaks siihen.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Hitto, oliks se tosiaan lokakuussa ku mä viimeks jotain tähän ruuvasin.. niin se aika menee, ylimäärästä aikaa ei ole juuri ollut ja on toi rahan perässä juokseminen vienyt myös motivaatiosta parhaan terän.

Mutta nyt taas niskasta kiinni ja leivotaan kokkare kasaan kesäksi.

Koneeseen tarvii sorvata vähän lisää käikäleitä, mut hyvällä mallilla on sekin.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... shallissa/


Siinä meni duunipaikka vähän heikkoon happeen. Pitkäkatto ei onneksi ollut tuolla vaan omalla pajalla, mutta ilman sorvia ei meikäläisen rojektit etene, ja sekin kaiken muun mukana tuolla paloi käyttökelvottomaan kuntoon, joten tais jäädä taneli niputtamatta tälle kesälle.

Saatana.
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Luhtis kirjoitti:http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... shallissa/


Siinä meni duunipaikka vähän heikkoon happeen. Pitkäkatto ei onneksi ollut tuolla vaan omalla pajalla, mutta ilman sorvia ei meikäläisen rojektit etene, ja sekin kaiken muun mukana tuolla paloi käyttökelvottomaan kuntoon, joten tais jäädä taneli niputtamatta tälle kesälle.

Saatana.
Joo kuulin tästä just tossa ...mmm.. viime perjantaina yheltä rekkakuskilta joka kävi mun duunipaikalla. Paska mäihä!
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kattelin taunusta tallin pihalla tässä päivänä eräänä ja lähes kiihotuin. Siinä samassa mielessä alkoi pyörimään ajatus, että liikkeelle se on saatava. Olkoonkin, että mörkömoottori on vielä hieman vaiheessa, on korityöt vietävä loppuun ja heitettävä edes joku moottori kiinni, jotta pääsee taas taunustelun makuun. Alustassa on melkolailla kaikki tarvittavat koneistukset suoritettu, joten korin ja alustan osalta tän pystyy viemään rajallisista koneistusmahdollisuuksista huolimatta eteenpäin.
Tietystihän sitä voisi teettää osia muilla nyt kun ei pääse itse tekemään, mutta ajatus ei oikeen istu meikäläiseen kun on aina tehnyt itse. Vaikea maksaa toiselle siitä minkä vois tehdä ite.. tai jotain. =)
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ajatusmaailmaa voi muuttaa! Tee ite rahaa ja maksa muille :D Sama lopputulos, jää vaan enemmän aikaa jollekin muulle harrastukselle :D
Mun yks ex-työkaveri rakens vuonna -93 niin innokkaast avo Amazonii, et muija lähti vieraisiin ja erohan siitä tuli :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mois kirjoitti:Ajatusmaailmaa voi muuttaa! Tee ite rahaa ja maksa muille :D Sama lopputulos, jää vaan enemmän aikaa jollekin muulle harrastukselle :D
Mun yks ex-työkaveri rakens vuonna -93 niin innokkaast avo Amazonii, et muija lähti vieraisiin ja erohan siitä tuli :lol:
Jos meikäläisen muija ois johonki lähössä sen takia ett oon tallilla enkä himassa, se ois lähteny jo ajat sitte =D

Toi mörkömosa on sellanen projekti ett mielummin odotan että on itellä taas mahollisuus koneistella. jotain holkkia jos nyt alustaan tarvii niin ehkä semmosen just ja just osaa teettää jossain tai ostaa kaupasta.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Joskus vaan aiempina vuosina ite mietin, et teen kaiken ite, en turhaan maksa toiselle. Jossain vaiheessa taas aloin ajattelee, et ei siinäkään oo välttämättä oikeesti mitään järkee. No nyt ei oo kyl rahaa maksaa toiselle, joten ite ois pakko tehä :lol: Noi sun koneistushommat onkin sit ihan eri juttu, ei semmosist tosiaan tee miel maksaa toiselle.
Tai eihän sitä osaava mies halua mitään teettää toisella :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Jos se auto on kokonaisuutena jonkinsortin taidonnäyte itselle (ja vähä muille) ni kyllä se jälkeenpäin vähän kairaa ku sinne kattoo ja siellätäällä on jokunen muualta tilattu osa kun ne ois voinu vähän odottamalla tehdä itse :)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Drifter_ kirjoitti:Jos se auto on kokonaisuutena jonkinsortin taidonnäyte itselle (ja vähä muille) ni kyllä se jälkeenpäin vähän kairaa ku sinne kattoo ja siellätäällä on jokunen muualta tilattu osa kun ne ois voinu vähän odottamalla tehdä itse :)
Juuri näin! Täähän on vähän niiku testi mulle itelleni, että mihin sitä oikeen pystyy. Tähän asti kaikki minkä pystyn tekemään ite, olen tehny, niin kyl se vituttais jos jotain verrattain yksinkertasia kalikoita sit rupeis sorvauttaan muualla. Tosin tätäkin vaihtoehtoo on täs jo funtsittu :D
Vastaa Viestiin