Ford Taunus Stw -81 *Stage 2...*

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Luhtis kirjoitti: niin kyl se vituttais jos jotain verrattain yksinkertasia kalikoita sit rupeis sorvauttaan muualla. Tosin tätäkin vaihtoehtoo on täs jo funtsittu :D
no mut kai sen ny tommosessa tilanteessa pystyy hyväksyyn päässänsä että joutuu vähä teettään :)
ja varsinki jos neo vielä jotaki yksinkertasia kalikoita ittelleski tehä ni mitä sen sitte o väliäkään jos neo joku muu tehny :wink:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Taunus-Sälli kirjoitti: no mut kai sen ny tommosessa tilanteessa pystyy hyväksyyn päässänsä että joutuu vähä teettään :)
ja varsinki jos neo vielä jotaki yksinkertasia kalikoita ittelleski tehä ni mitä sen sitte o väliäkään jos neo joku muu tehny :wink:
No nii, tää on just se näkökulmakysymys :P Tarttis vähän piirrellä kuvia ja kaikkee.. plääh. Ite en jaksa koskaan piirrellä kuvia, piirrän kuvan päähän ja meen tekee =). paitsi tietysti sillon kun kohde on eripaikassa kuin kone, sillo joutuu jotain luonnoksia joskus mäkkärin kuitin taakse piirtelemään :)

Kyl täs kaikennäköst on viel kopassakin niin jospa tämä tilanne sitä hieroessa korjaantuisi.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Leikkelin ja kanttailin muutamat alumiinipellit sisustan "verhoiluun" ja samalla leivoin myös takarunkokehikon pelteihin yhden uuden pellin, koska kyseisen osan työnlaatu häiritsi suunnattomasti.
Suunnittelin myös tekeväni pari ristikkoa kyseisten runkoaisojen väliin, jotta kötöstyksen jäykkyys ja kestävyys tulis varmasti yliammutusti maksimoitua.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Tuli tossa puolenyön jälkeen inspiraatiopiikki ja työntelin Taunuksen sisälle verstaaseen omaan ruutuunsa. Johan se ulkona kökötteli kuukausisatalla. Ampiaisetkin olivat jo ehtineet jonkunnäköstä pesänalkua tekemään lämppäriin, ja leikin hetken aikaa tohtori Mengeleä erinäisten spraypurkkien kanssa. Kotelosuoja oli tehokas aine tässä. =)

kello 03:14, josko sitä ottas pari lonkeroa, pari tuntia lepiä ja kattois sitten josko eksyis hitsauskoneen läheisyyteen.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Luhtis kirjoitti:Tuli tossa puolenyön jälkeen inspiraatiopiikki ja työntelin Taunuksen sisälle verstaaseen omaan ruutuunsa. Johan se ulkona kökötteli kuukausisatalla. Ampiaisetkin olivat jo ehtineet jonkunnäköstä pesänalkua tekemään lämppäriin, ja leikin hetken aikaa tohtori Mengeleä erinäisten spraypurkkien kanssa. Kotelosuoja oli tehokas aine tässä. =)

kello 03:14, josko sitä ottas pari lonkeroa, pari tuntia lepiä ja kattois sitten josko eksyis hitsauskoneen läheisyyteen.
Ihme, jos lonkeron jälkeen enää pystyy, siis Taunuksen kimppuun :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

No eihän siit taunuksen ruuvauksest mitään tullu kun iski pakoputkikeikan. Mut tulipahan hyvä putki Corollaan.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Tuli hankittua 4 kankea turvakaariputkea ja samalla lupa lainata taivutinta sitten ku sen aika on. Jospa noilla nyt alkuun pääsisi =) Hintakaan ei päätä huimannu (=ilmaiset) ku olivat nököttäneet "eläköityneen" kiihotuskuskin hyllyssä ~20 vuotta ja olivat vaan tiellä. Saumatonta kylmävedettyä rööriä 42x2.6mm, eli ei käsittääkseni kelpaa virallisiin kahinoihin mutta jospa ne omaks mielenrauhaksi riittäis, ja samalla jos niillä kori jäykistyis sen verran ettei takakontti aukee ku antaa saapasta =)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Aamusta muutamaks tunniks verstaalle touhuamaan. Jos vaikka purkais ovet ja takaluukun irti ja irrottas kojelaudan valmiiks kaariprojektia varten. Ajan sallimissa rajoissa vois myös koittaa katella vähän hitsailuhommia.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Askartelin kaasujouset konepellin saranoihin. Luukku korotuksen kanssa painaa aivan saatanasti ja vaati 1000N pumput ennenkun pysy ylhäällä. Kokeilin ensin optimistina 500:sia, sitten 700:sia mutta vasta noilla tonnisilla pysyy ylhäällä. Funtsin jo tekeväni kuidusta koko pellin..

Aamulla jatkuu leikit taas jokusen tunnin.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kannattaa jo tossa tapauksessa tehä se konepeitto jo lasikuidusta :wink:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Alumiiniset ovipaffit paikallaan etuovissa ja puhkoin keulaan vähän reikiä.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Nostin keulan pukeille ja otin renkaat veks. Täytyy purkaa tukivarret vielä pois että saa niveliin suojakumit paikalleen, vaihdettua ylätukivarsiin oikeenlaiset pultit, ja sit säädeltyä sen vielä linjaan, kun nyt se on vaan läiskitty läjään että sai pyörät alle.

Puhkoin muutaman reiän lisää keulaan, rupee hahmottumaan mitä teen siihen, sivuille tulee vielä yhet vähän isommat reiät..
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Keula rupee olee hahmollaan, kittitalkoot sitten kun loputkin modaukset tulee sille mallille.

Purin ovet ja konepellin pois ja jatkoin takarungon parissa. Muutaman putken ja pellin kerkesin tinailemaan paikoilleen.

Purin myös kojelaudan, puhaltimen säätöpömpelin, kattoverhoilun ja oikeestaan kaiken muunkin irti lähtevän pois tieltä. Kannoin kasan rautaa ja alumiinia auton viereen, jos niitten säestämänä pääsis taas hiukan eteenpäin.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Käänsin korin lähestulkoon kyljelleen että pääsen hitsailemaan takapään lopultakin nippuun. Kanttailin pellit ja sahailin putket valmiiks, muutakun hitsillä nippuun ja maalia päälle.

Yritin kuviakin ottaa, mutta kamera totesi että "objektiivin säätöhäiriö". En sitten ottanut.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Luhtis kirjoitti:Käänsin korin lähestulkoon kyljelleen että pääsen hitsailemaan takapään lopultakin nippuun. Kanttailin pellit ja sahailin putket valmiiks, muutakun hitsillä nippuun ja maalia päälle.

Yritin kuviakin ottaa, mutta kamera totesi että "objektiivin säätöhäiriö". En sitten ottanut.
tYKKÄÄN
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin